CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

03-04-2022 -- Glenn HOSTENS -- 704,1 punten

Database gegevens:

Datum: 03-04-2022 Type proef: VV
Toestel: G 102 Astir CS Jeans Immatriculatie: D-6955
Handicapfactor: 93 Klasse: Club
Piloot: Glenn HOSTENS Club: KVDW
Afstand: 163.7 km Score: 704,1 pt
Vertrekpunt: EBTN Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Eerste been naar het zuiden ging vlot in het goede weer, maar halverwege het tweede been naar het noorden was het volledig toegetrokken en was survival modus ingesteld. 40 min later werd het terug langzaam beter met enkele cu onder de grijze plaat. Maar ter hoogte van Alken teruggedraaid want het zag er niet goed uit in de Kempen. Lokaal werd het beter en beter dus maar lokaal gebleven :) Leuk eerste overlandje van het jaar maar wel zeeeeer koud ondanks de dubbele wollen sokken. Op het einde van de dag werden we getrakteerd op enkele mooie sneeuwbuien en een prachtige sunset achter een andere sneeuwbui in de verte wat mooie beelden opleverde :)))

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

GGA actief

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-04-03-NAV-98X-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 03-04-2022
Weerkaart: Weerkaart van 03-04-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   03/04/2022
Piloot:         GLENN HOSTENS
Zweefvliegtuig: D6955
Toestel type:   JEANS ASTIR    Klasse: CLUB
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 98x
Logger file:    2022-04-03-NAV-98X-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:08:43
Duurvlucht     : 06:05:32
Vrije vlucht   :  163.7 km
Fasttrack      :   50.6 kmh
Hoogtewinst    : 1170.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBTN  Goetsenhoven        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°46.744'N   4°57.502'E
    tijd: 11:23:38 UTC
    alti: -28 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°47.089'N   4°59.458'E =  74° 2.4 km van vertrek
    tijd: 11:26:49 UTC
    alti: 500 m
Landingspunt 
    pos.: 50°46.886'N   4°57.452'E = 347° 0.3 km van vertrek
    tijd: 17:32:21 UTC
    alti: -17 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 06:08:43
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  50°47.232'N   4°59.592'E  @ 11:27:11 UTC,   491 m
    punt 1:  50°31.487'N   4°58.894'E  @ 12:13:16 UTC,  1194 m
    punt 2:  50°52.913'N   5°14.350'E  @ 13:57:41 UTC,  1326 m
    punt 3:  50°37.853'N   4°52.733'E  @ 14:42:49 UTC,  1181 m
    punt 4:  50°49.223'N   5°11.563'E  @ 15:21:19 UTC,  1250 m
    Finish:  50°39.592'N   4°59.949'E  @ 15:48:57 UTC,  1177 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   29.2 km 182° @  38.0 km/h
    been 2:   43.7 km  24° @  25.1 km/h
    been 3:   37.8 km 222° @  50.2 km/h
    been 4:   30.6 km  46° @  47.7 km/h
    been 5:   22.5 km 217° @  48.8 km/h
Afgelegde afstand:                   163.7 km
Duur:                                04:21:46
Gemiddelde snelheid:                 37.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 13.6 km
Starthoogte:                         500.0 m
Finishhoogte:                        1177.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -677 m
Totale score afstand:                163.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°47.690'N   5°07.581'E =  81° 12.0 km van vertrek
    tijd:    14:15:49 UTC
    alti:    1096 m
Finishpunt
    pos.:    50°51.556'N   4°55.331'E = 344° 9.3 km van vertrek
    tijd:    16:15:49 UTC
    alti:    774 m
Grootste afstand in 2 uur: 101.2 km
Beste snelheid in 2 uur:    50.6 km/h
Hoogteverlies:             322 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 282.3 km  GELDIG
    vertrek:           0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   1GOET    50°46.950'N   4°57.450'E
    punt 1:  HIGEON   50°31.717'N   4°58.867'E    28.3 km 177°
    punt 2:  1HASS    50°58.200'N   5°22.500'E    56.4 km  29°
    punt 3:  HIGEON   50°31.717'N   4°58.867'E    56.4 km 210°
    punt 4:  1HASS    50°58.200'N   5°22.500'E    56.4 km  29°
    punt 5:  HIGEON   50°31.717'N   4°58.867'E    56.4 km 210°
    finish:  1GOET    50°46.950'N   4°57.450'E    28.3 km 357°
    landing:           0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   1GOET    @ 11:48:17 UTC,  1198 m
    punt 1:  HIGEON   @ 12:13:27 UTC,  1168 m :   28.3 km   67.5 km/h
    punt 2:  1HASS    niet gerond
    afbreekpunt: 50°52.913'N   5°14.350'E  @ 13:57:41 UTC, 1326 m : 42.7 km 24.6 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        71.0 km
Duur van de proef:        02:09:24
Gemiddelde snelheid:      32.9 km/h
Start hoogte:             307 m
Hoogte passeren start:    1198 m
Hoogte aan break-punt:    1326 m
Hoogteverlies over proef: -1019 m
Totale score afstand:     71.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   38.3 km
Been 1:   26.2 km
Been 2:   29.0 km
Totaal:   93.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:26:49 UTC
    einde: 17:32:21 UTC
    duur:  06:05:32

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     307 m @ 11:29:49 UTC
    hoog punt:    1477 m @ 11:52:52 UTC
    hoogtewinst:  1170 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:13:19  bearing 139.9°
    Tweede punt: 13:57:45  bearing 92.0°
    Totale hoek: -47.9°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5091

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs