CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

10-04-2022 -- Peter TOMASSEN & HUGO MERTENS -- 1360,6 punten

Database gegevens:

Datum: 10-04-2022 Type proef: OP
Toestel: Duo Discus XLT Immatriculatie: D-KDXL
Handicapfactor: 113 Klasse: Motor
Piloot: Peter TOMASSEN Club: ALB
Afstand: 307.5 km Score: 1360,6 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: HUGO MERTENS
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

xpder7000 niederhein sq6101 uitluisteren 119.110; R42 niet meer actief na 16h30

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-04-10-LXV-75L-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 10-04-2022
Weerkaart: Weerkaart van 10-04-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   10/04/2022
Piloot:         PETER TOMASSEN
Zweefvliegtuig: D-KDXL
Toestel type:   DUO DISCUS XLT?    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 75l
Logger file:    2022-04-10-LXV-75L-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:45:15
Duurvlucht     : 03:32:03
Vrije vlucht   :  320.5 km
Fasttrack      :   93.8 kmh
Opgegeven proef:  307.5 km
Driehoek       :  202.4 km
Hoogtewinst    : 1326.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.260'N   5°23.064'E
    tijd: 12:19:11 UTC
    alti: -19 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.210'N   5°22.374'E = 263° 0.8 km van vertrek
    tijd: 12:19:43 UTC
    alti: 337 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.240'N   5°22.617'E = 266° 0.5 km van vertrek
    tijd: 16:04:26 UTC
    alti: -9 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 03:45:15
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 0.9 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°56.726'N   5°19.692'E  @ 12:33:23 UTC,  1029 m
    punt 1:  51°34.673'N   6°41.124'E  @ 13:50:18 UTC,  1361 m
    punt 2:  51°21.747'N   6°01.474'E  @ 14:32:58 UTC,  1741 m
    punt 3:  51°08.852'N   5°44.480'E  @ 14:53:17 UTC,  1590 m
    punt 4:  51°14.772'N   5°09.022'E  @ 15:21:16 UTC,  1216 m
    punt 5:  51°24.333'N   4°59.583'E  @ 15:34:33 UTC,  1363 m
    Finish:  50°58.372'N   5°24.329'E  @ 16:02:08 UTC,   171 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  118.0 km  53° @  92.0 km/h
    been 2:   51.8 km 243° @  72.8 km/h
    been 3:   31.0 km 220° @  91.6 km/h
    been 4:   42.7 km 285° @  91.6 km/h
    been 5:   20.8 km 328° @  94.2 km/h
    been 6:   56.1 km 149° @ 122.1 km/h
Afgelegde afstand:                   320.5 km
Duur:                                03:28:45
Gemiddelde snelheid:                 92.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.5 km
Starthoogte:                         1055.0 m
Finishhoogte:                        171.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          884 m
Totale score afstand:                320.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°06.348'N   5°34.172'E =  41° 19.8 km van vertrek
    tijd:    12:57:41 UTC
    alti:    1622 m
Finishpunt
    pos.:    51°11.001'N   5°35.724'E =  32° 27.9 km van vertrek
    tijd:    14:57:44 UTC
    alti:    1230 m
Grootste afstand in 2 uur: 187.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    93.8 km/h
Hoogteverlies:             392 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 310.5 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E
    punt 1:  DINSLAKEN KOEL   51°34.720'N   6°41.120'E   113.8 km  53°
    punt 2:  KINROOI          51°08.780'N   5°44.530'E    81.4 km 234°
    punt 3:  WEELDE KERK      51°24.500'N   4°59.680'E    59.8 km 300°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    55.5 km 151°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HASSELT KIEWIT   @ 12:40:44 UTC,  1287 m
    punt 1:  DINSLAKEN KOEL   @ 13:50:20 UTC,  1360 m :  113.3 km   97.7 km/h
    punt 2:  KINROOI          @ 14:53:16 UTC,  1596 m :   80.4 km   76.7 km/h
    punt 3:  WEELDE KERK      @ 15:34:29 UTC,  1363 m :   58.8 km   85.5 km/h
    finish:  HASSELT KIEWIT   @ 16:02:42 UTC,     8 m :   55.0 km  117.0 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        307.5 km
Duur van de proef:        03:21:58
Gemiddelde snelheid:      91.3 km/h
Start hoogte:             805 m
Hoogte passeren start:    1287 m
Hoogte passeren finish:   8 m
Hoogteverlies over proef: 797 m
Totale score afstand:     307.5 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   76.2 km
Been 1:   56.7 km
Been 2:   69.5 km
Totaal:  202.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:32:23 UTC
    einde: 16:04:26 UTC
    duur:  03:32:03

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     486 m @ 14:18:26 UTC
    hoog punt:    1812 m @ 15:25:52 UTC
    hoogtewinst:  1326 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:33:35  bearing 85.1°
    Tweede punt: 15:34:37  bearing 32.1°
    Totale hoek: -53.0°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5418

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs