CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef10-04-2022 -- Peter TOMASSEN & HUGO MERTENS -- 1360,6 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 10/04/2022
Piloot: PETER TOMASSEN
Zweefvliegtuig: D-KDXL
Toestel type: DUO DISCUS XLT? Klasse: DOUBLESEATER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 75l
Logger file: 2022-04-10-LXV-75L-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 03:45:15
Duurvlucht : 03:32:03
Vrije vlucht : 320.5 km
Fasttrack : 93.8 kmh
Opgegeven proef: 307.5 km
Driehoek : 202.4 km
Hoogtewinst : 1326.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.260'N 5°23.064'E
tijd: 12:19:11 UTC
alti: -19 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°58.210'N 5°22.374'E = 263° 0.8 km van vertrek
tijd: 12:19:43 UTC
alti: 337 m
Landingspunt
pos.: 50°58.240'N 5°22.617'E = 266° 0.5 km van vertrek
tijd: 16:04:26 UTC
alti: -9 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 03:45:15
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 0.9 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°56.726'N 5°19.692'E @ 12:33:23 UTC, 1029 m
punt 1: 51°34.673'N 6°41.124'E @ 13:50:18 UTC, 1361 m
punt 2: 51°21.747'N 6°01.474'E @ 14:32:58 UTC, 1741 m
punt 3: 51°08.852'N 5°44.480'E @ 14:53:17 UTC, 1590 m
punt 4: 51°14.772'N 5°09.022'E @ 15:21:16 UTC, 1216 m
punt 5: 51°24.333'N 4°59.583'E @ 15:34:33 UTC, 1363 m
Finish: 50°58.372'N 5°24.329'E @ 16:02:08 UTC, 171 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 118.0 km 53° @ 92.0 km/h
been 2: 51.8 km 243° @ 72.8 km/h
been 3: 31.0 km 220° @ 91.6 km/h
been 4: 42.7 km 285° @ 91.6 km/h
been 5: 20.8 km 328° @ 94.2 km/h
been 6: 56.1 km 149° @ 122.1 km/h
Afgelegde afstand: 320.5 km
Duur: 03:28:45
Gemiddelde snelheid: 92.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.5 km
Starthoogte: 1055.0 m
Finishhoogte: 171.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 884 m
Totale score afstand: 320.5 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°06.348'N 5°34.172'E = 41° 19.8 km van vertrek
tijd: 12:57:41 UTC
alti: 1622 m
Finishpunt
pos.: 51°11.001'N 5°35.724'E = 32° 27.9 km van vertrek
tijd: 14:57:44 UTC
alti: 1230 m
Grootste afstand in 2 uur: 187.6 km
Beste snelheid in 2 uur: 93.8 km/h
Hoogteverlies: 392 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 310.5 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E
punt 1: DINSLAKEN KOEL 51°34.720'N 6°41.120'E 113.8 km 53°
punt 2: KINROOI 51°08.780'N 5°44.530'E 81.4 km 234°
punt 3: WEELDE KERK 51°24.500'N 4°59.680'E 59.8 km 300°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 55.5 km 151°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: HASSELT KIEWIT @ 12:40:44 UTC, 1287 m
punt 1: DINSLAKEN KOEL @ 13:50:20 UTC, 1360 m : 113.3 km 97.7 km/h
punt 2: KINROOI @ 14:53:16 UTC, 1596 m : 80.4 km 76.7 km/h
punt 3: WEELDE KERK @ 15:34:29 UTC, 1363 m : 58.8 km 85.5 km/h
finish: HASSELT KIEWIT @ 16:02:42 UTC, 8 m : 55.0 km 117.0 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 307.5 km
Duur van de proef: 03:21:58
Gemiddelde snelheid: 91.3 km/h
Start hoogte: 805 m
Hoogte passeren start: 1287 m
Hoogte passeren finish: 8 m
Hoogteverlies over proef: 797 m
Totale score afstand: 307.5 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 76.2 km
Been 1: 56.7 km
Been 2: 69.5 km
Totaal: 202.4 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 12:32:23 UTC
einde: 16:04:26 UTC
duur: 03:32:03
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 486 m @ 14:18:26 UTC
hoog punt: 1812 m @ 15:25:52 UTC
hoogtewinst: 1326 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:33:35 bearing 85.1°
Tweede punt: 15:34:37 bearing 32.1°
Totale hoek: -53.0°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5418
| |||||||||||||||||||||