CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

10-04-2022 -- Daan SPRUYT -- 1371,5 punten

Database gegevens:

Datum: 10-04-2022 Type proef: VV
Toestel: Ventus 2ax Immatriculatie: D-9806
Handicapfactor: 115 Klasse: Open/Ren
Piloot: Daan SPRUYT Club: VZP
Afstand: 394.3 km Score: 1371,5 pt
Vertrekpunt: EBGG Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Laat vertrokken en nog een charronde gedaan om de volgende aankondiging te kunnen doen: 3 Sept charrondevat te EBGG! Iedereen die zich nog jong genoeg voelt is welkom. Misschien doen we aansluitend een 360 feestje. Geef een berichtje als je van plan bent te komen, dan zorgen we voor wat eten. Gr, Daan

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Ebgg sector 1 en 2, xpdr in NL, parazones uitgeluisterd

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-04-10-FLA-A36-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 10-04-2022
Weerkaart: Weerkaart van 10-04-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   10/04/2022
Piloot:         DAAN SPRUYT
Zweefvliegtuig: D-9806
Toestel type:   VENTUS 2AX    Klasse: 15M
Logger type:    Flarm  s/n: a36
Logger file:    2022-04-10-FLA-A36-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:04:35
Duurvlucht     : 05:03:57
Vrije vlucht   :  394.3 km
Fasttrack      :   95.2 kmh
Driehoek       :  342.3 km
Charronde      :  376.5°
Hoogtewinst    : 1457.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBGG  Geraardsbergen        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°45.430'N   3°51.941'E
    tijd: 11:23:35 UTC
    alti: -71 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°45.007'N   3°51.497'E = 214° 0.9 km van vertrek
    tijd: 11:24:13 UTC
    alti: 276 m
Landingspunt 
    pos.: 50°45.135'N   3°51.688'E = 208° 0.6 km van vertrek
    tijd: 16:28:10 UTC
    alti: -57 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 05:04:35
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°43.907'N   3°51.039'E  @ 11:47:29 UTC,  1172 m
    punt 1:  50°57.809'N   3°36.087'E  @ 12:03:25 UTC,   660 m
    punt 2:  51°22.787'N   4°02.007'E  @ 12:41:37 UTC,  1219 m
    punt 3:  50°57.848'N   5°23.674'E  @ 13:48:33 UTC,  1137 m
    punt 4:  50°23.695'N   4°59.979'E  @ 14:48:25 UTC,   967 m
    punt 5:  50°35.452'N   3°39.547'E  @ 16:05:53 UTC,  1083 m
    Finish:  50°51.641'N   3°55.148'E  @ 16:21:17 UTC,   606 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   31.2 km 326° @ 117.4 km/h
    been 2:   55.3 km  33° @  86.9 km/h
    been 3:  105.8 km 115° @  94.9 km/h
    been 4:   69.2 km 204° @  69.4 km/h
    been 5:   97.6 km 283° @  75.6 km/h
    been 6:   35.2 km  31° @ 137.1 km/h
Afgelegde afstand:                   394.3 km
Duur:                                04:33:48
Gemiddelde snelheid:                 86.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 12.1 km
Starthoogte:                         211.0 m
Finishhoogte:                        606.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -395 m
Totale score afstand:                394.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°44.069'N   3°50.648'E = 211° 2.9 km van vertrek
    tijd:    11:47:49 UTC
    alti:    1186 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.684'N   5°22.807'E =  76° 109.4 km van vertrek
    tijd:    13:47:49 UTC
    alti:    1222 m
Grootste afstand in 2 uur: 190.3 km
Beste snelheid in 2 uur:    95.2 km/h
Hoogteverlies:             -36 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 611.7 km  GELDIG
    vertrek: T    0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   1   50°45.333'N   3°51.833'E
    punt 1:  2   50°43.767'N   2°14.100'E   115.0 km 269°
    punt 2:  3   49°18.600'N   4°03.050'E   204.6 km 140°
    punt 3:  4   50°14.717'N   2°26.183'E   156.0 km 313°
    punt 4:  5   50°10.617'N   3°14.500'E    58.0 km  97°
    finish:  6   50°45.333'N   3°51.833'E    78.1 km  34°
    landing: L    0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   1   @ 15:15:25 UTC,  1407 m
    punt 1:  2   niet gerond
    afbreekpunt: 50°36.439'N   3°39.154'E  @ 16:06:37 UTC, 1033 m : 13.9 km 16.3 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        13.9 km
Duur van de proef:        00:51:12
Gemiddelde snelheid:      16.3 km/h
Start hoogte:             211 m
Hoogte passeren start:    1407 m
Hoogte aan break-punt:    1033 m
Hoogteverlies over proef: -822 m
Totale score afstand:     13.9 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  106.5 km
Been 1:  114.7 km
Been 2:  121.1 km
Totaal:  342.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:24:13 UTC
    einde: 16:28:10 UTC
    duur:  05:03:57

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     211 m @ 11:25:41 UTC
    hoog punt:    1668 m @ 13:24:25 UTC
    hoogtewinst:  1457 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:44:25  bearing 247.2°
    Tweede punt: 16:21:13  bearing 263.7°
    Totale hoek: 376.5°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 10313

	
Dries VAN GESTEL op 10-04-2022 om 22:27
Ne charronde vliegen om een charronde vat aan te kondingen, dat is nog eens originele aankondiging. Ik zet het in mijn agenda!!

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs