CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

26-03-2022 -- Koen VANDERPUTTEN -- 462,0 punten

Database gegevens:

Datum: 26-03-2022 Type proef: VV
Toestel: Ventus 2cT 18m Immatriculatie: OO-ZVE
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Koen VANDERPUTTEN Club: VZP
Afstand: 138.6 km Score: 462,0 pt
Vertrekpunt: EBGG Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-03-26-LXV-ERR-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 26-03-2022
Weerkaart: Weerkaart van 26-03-2022



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   26/03/2022
Piloot:         K VANDERPUTTEN
Zweefvliegtuig: OO-ZVE
Toestel type:   VENTUS 2CXT    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: err
Logger file:    2022-03-26-LXV-ERR-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:35:56
Duurvlucht     : 02:22:23
Vrije vlucht   :  138.6 km
Fasttrack      :   64.4 kmh
Driehoek       :  118.9 km
Hoogtewinst    : 1028.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBGG  Geraardsbergen        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°45.027'N   3°51.563'E
    tijd: 12:31:02 UTC
    alti: -145 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°45.365'N   3°51.864'E =  29° 0.7 km van vertrek
    tijd: 12:31:35 UTC
    alti: 203 m
Landingspunt 
    pos.: 50°45.107'N   3°51.657'E =  37° 0.2 km van vertrek
    tijd: 15:06:58 UTC
    alti: -133 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 02:35:56
Motorgebruik
    aantal keren: 2
    totale motortijd: 5.3 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  50°45.307'N   3°49.605'E  @ 12:44:50 UTC,   320 m
    punt 1:  50°34.732'N   3°36.874'E  @ 13:14:21 UTC,   766 m
    punt 2:  50°19.503'N   4°04.593'E  @ 14:08:14 UTC,   489 m
    punt 3:  50°24.383'N   3°49.409'E  @ 14:30:45 UTC,  1222 m
    punt 4:  50°35.599'N   3°37.584'E  @ 14:45:55 UTC,   912 m
    Finish:  50°46.163'N   3°51.392'E  @ 15:04:31 UTC,   162 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   24.7 km 217° @  50.2 km/h
    been 2:   43.3 km 131° @  48.2 km/h
    been 3:   20.2 km 297° @  53.7 km/h
    been 4:   25.1 km 326° @  99.1 km/h
    been 5:   25.5 km  40° @  82.1 km/h
Afgelegde afstand:                   138.6 km
Duur:                                02:19:41
Gemiddelde snelheid:                 59.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.1 km
Starthoogte:                         293.0 m
Finishhoogte:                        162.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          131 m
Totale score afstand:                138.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°40.861'N   3°41.584'E = 237° 14.1 km van vertrek
    tijd:    13:05:30 UTC
    alti:    854 m
Finishpunt
    pos.:    50°45.046'N   3°50.798'E = 272° 0.9 km van vertrek
    tijd:    15:05:32 UTC
    alti:    65 m
Grootste afstand in 2 uur: 128.8 km
Beste snelheid in 2 uur:    64.4 km/h
Hoogteverlies:             789 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   33.5 km
Been 1:   33.5 km
Been 2:   51.9 km
Totaal:  118.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:44:35 UTC
    einde: 15:06:58 UTC
    duur:  02:22:23

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     293 m @ 12:44:35 UTC
    hoog punt:    1321 m @ 14:28:05 UTC
    hoogtewinst:  1028 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 14:08:14  bearing 204.3°
    Tweede punt: 15:04:21  bearing 252.0°
    Totale hoek: 47.7°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3921

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs