CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

10-04-2022 -- Jo SCHOETERS & ANDY VAN HELDEN -- 2378,3 punten

Database gegevens:

Datum: 10-04-2022 Type proef: OP
Toestel: Arcus M Immatriculatie: D-KLWO
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Jo SCHOETERS Club: KACK
Afstand: 570.8 km Score: 2378,3 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: ANDY VAN HELDEN
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Jo had vandaag een goed idee, laten we een opgegeven proef vliegen... Venlo, Soesterberg, Dahlmer Binz, Venlo en weer terug naar huis. Prima plan maar helaas was er net een buienlijn over Venlo getrokken waardoor we in de hold hebben moeten wachten om de kansloze situatie te laten verbeteren, daarna met flink knutselwerk uiteindelijk kunnen ronden. Eenmaal bij Malden hadden we een indrukwekkende taskspeed van 52. Gelukkig werd het langzaam beter maar het eerste uur was helaas al verloren. Toen nog even in de Betuwe een foutje gemaakt, maar vanaf toen was het erg mooi. Been richting Dahlmer Binz ging eigenlijk als een raket. In de Eifel nog een stukje convergentielijn kunnen meepakken. Bij Venlo besloten nog te verlengen richting Soesterberg maar bij Volkel toch maar eieren voor ons geld gekozen en naar huis gevochten. Jammer van de eerste twee uur maar dankzij Jo weer een leuke dag gehad!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

LFA G2 Noord geactiveerd, Niederrhein SQ en Freq, Volkel en De Peel en Para Dahlemer Binz niet actief

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-04-10-LXV-7UO-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 10-04-2022
Weerkaart: Weerkaart van 10-04-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   10/04/2022
Piloot:         MONIKA OSWALD
Zweefvliegtuig: D-KLWO
Toestel type:   ARCUS M    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 7uo
Logger file:    2022-04-10-LXV-7UO-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 08:35:08
Duurvlucht     : 08:26:11
Vrije vlucht   :  691.0 km
Fasttrack      :  106.2 kmh
Opgegeven proef:  570.8 km
Driehoek       :  377.4 km
Hoogtewinst    : 1549.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°11.001'N   5°13.701'E
    tijd: 08:37:08 UTC
    alti: -44 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°08.932'N   5°11.977'E = 208° 4.3 km van vertrek
    tijd: 08:46:05 UTC
    alti: 993 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.817'N   5°13.045'E = 246° 0.8 km van vertrek
    tijd: 17:12:16 UTC
    alti: -29 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 08:35:08
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 8.9 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°08.686'N   5°11.162'E  @ 08:46:45 UTC,   915 m
    punt 1:  51°30.270'N   6°25.182'E  @ 10:23:37 UTC,   852 m
    punt 2:  52°07.758'N   5°16.202'E  @ 11:53:36 UTC,   912 m
    punt 3:  50°20.613'N   6°32.781'E  @ 14:03:55 UTC,  1832 m
    punt 4:  51°42.720'N   5°44.139'E  @ 15:36:05 UTC,  1390 m
    punt 5:  51°24.358'N   6°01.436'E  @ 16:10:41 UTC,  1731 m
    Finish:  51°10.168'N   5°04.740'E  @ 17:06:56 UTC,   692 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   94.8 km  65° @  58.8 km/h
    been 2:  105.4 km 312° @  70.3 km/h
    been 3:  217.7 km 155° @ 100.3 km/h
    been 4:  162.5 km 340° @ 105.8 km/h
    been 5:   39.5 km 150° @  68.5 km/h
    been 6:   71.0 km 249° @  75.7 km/h
Afgelegde afstand:                   691.0 km
Duur:                                08:20:11
Gemiddelde snelheid:                 82.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 10.6 km
Starthoogte:                         968.0 m
Finishhoogte:                        692.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          276 m
Totale score afstand:                691.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°36.715'N   6°26.078'E = 126° 106.0 km van vertrek
    tijd:    13:46:05 UTC
    alti:    1710 m
Finishpunt
    pos.:    51°33.897'N   5°52.687'E =  46° 62.0 km van vertrek
    tijd:    15:46:05 UTC
    alti:    977 m
Grootste afstand in 2 uur: 212.4 km
Beste snelheid in 2 uur:   106.2 km/h
Hoogteverlies:             733 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 570.8 km  GELDIG
    vertrek:                    0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   BALEN-KEIHEUVEL   51°10.850'N   5°13.250'E
    punt 1:  VENLO             51°21.833'N   6°12.900'E    72.3 km  73°
    punt 2:  SOESTERBERG AB    52°07.638'N   5°16.572'E   106.9 km 323°
    punt 3:  DAHLEMER BINZ     50°24.353'N   6°31.685'E   210.5 km 155°
    punt 4:  VENLO             51°21.833'N   6°12.900'E   108.8 km 348°
    finish:  BALEN             51°10.850'N   5°13.250'E    72.3 km 254°
    landing:                    0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   BALEN-KEIHEUVEL   @ 08:46:49 UTC,   911 m
    punt 1:  VENLO             @ 10:14:59 UTC,   900 m :   72.3 km   49.2 km/h
    punt 2:  SOESTERBERG AB    @ 11:53:31 UTC,   916 m :  106.9 km   65.1 km/h
    punt 3:  DAHLEMER BINZ     @ 14:02:11 UTC,  1937 m :  210.5 km   98.2 km/h
    punt 4:  VENLO             @ 15:09:58 UTC,  1734 m :  108.8 km   96.3 km/h
    finish:  BALEN             @ 17:03:08 UTC,   885 m :   72.3 km   38.3 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        570.8 km
Duur van de proef:        08:16:19
Gemiddelde snelheid:      69.0 km/h
Start hoogte:             911 m
Hoogte passeren start:    911 m
Hoogte passeren finish:   885 m
Hoogteverlies over proef: 26 m
Totale score afstand:     570.8 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  140.7 km
Been 1:  131.1 km
Been 2:  105.7 km
Totaal:  377.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 08:46:05 UTC
    einde: 17:12:16 UTC
    duur:  08:26:11

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     487 m @ 11:26:29 UTC
    hoog punt:    2036 m @ 14:12:27 UTC
    hoogtewinst:  1549 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:53:40  bearing 21.4°
    Tweede punt: 14:03:51  bearing 112.3°
    Totale hoek: 90.9°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 18606

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs