CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef10-04-2022 -- Jan-Bart VAN ERCK & THOMAS VAN ERCK -- 2596,3 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 10/04/2022
Piloot: JB VAN ERCK
Zweefvliegtuig: D-KIDX
Toestel type: NIMBUS 4DM Klasse: OPEN
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 8cf
Logger file: 2022-04-10-LXV-8CF-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 07:05:48
Duurvlucht : 06:56:50
Vrije vlucht : 645.1 km
Fasttrack : 105.8 kmh
Opgegeven proef: 638.7 km
Driehoek : 423.7 km
Hoogtewinst : 1232.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZR Zoersel BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°15.894'N 4°45.285'E
tijd: 08:54:08 UTC
alti: -65 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°16.522'N 4°46.445'E = 49° 1.8 km van vertrek
tijd: 09:03:06 UTC
alti: 794 m
Landingspunt
pos.: 51°15.436'N 4°44.468'E = 228° 1.3 km van vertrek
tijd: 15:59:56 UTC
alti: -46 m
Afstand take-off tot landing: 1.3
Totale vluchtduur: 07:05:48
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 6.1 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°15.793'N 4°44.943'E @ 09:05:09 UTC, 808 m
punt 1: 52°11.392'N 6°01.536'E @ 10:42:03 UTC, 893 m
punt 2: 50°45.486'N 6°20.937'E @ 12:14:50 UTC, 1073 m
punt 3: 52°07.531'N 5°57.421'E @ 13:56:40 UTC, 1409 m
punt 4: 51°37.749'N 5°58.979'E @ 14:28:30 UTC, 1199 m
punt 5: 51°21.585'N 6°13.213'E @ 14:46:04 UTC, 1423 m
Finish: 51°15.819'N 4°43.703'E @ 15:56:44 UTC, 218 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 135.7 km 40° @ 84.0 km/h
been 2: 160.9 km 172° @ 104.0 km/h
been 3: 154.6 km 350° @ 91.1 km/h
been 4: 55.3 km 178° @ 104.1 km/h
been 5: 34.2 km 151° @ 116.8 km/h
been 6: 104.6 km 265° @ 88.8 km/h
Afgelegde afstand: 645.1 km
Duur: 06:51:35
Gemiddelde snelheid: 94.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.8 km
Starthoogte: 785.0 m
Finishhoogte: 218.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 567 m
Totale score afstand: 645.1 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°47.113'N 5°20.087'E = 35° 70.5 km van vertrek
tijd: 09:59:42 UTC
alti: 778 m
Finishpunt
pos.: 50°53.418'N 6°20.263'E = 110° 118.5 km van vertrek
tijd: 11:59:42 UTC
alti: 574 m
Grootste afstand in 2 uur: 211.6 km
Beste snelheid in 2 uur: 105.8 km/h
Hoogteverlies: 204 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 638.7 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: ZOERSEL OOSTMALL 51°15.883'N 4°45.200'E
punt 1: APELDOORN KLAVERBLAD 52°11.300'N 6°01.380'E 135.1 km 40°
punt 2: WEHEBACH 50°45.570'N 6°20.820'E 160.6 km 172°
punt 3: TERLET SPL 52°07.400'N 5°57.350'E 154.2 km 350°
punt 4: VENLO 51°21.833'N 6°12.900'E 86.4 km 168°
finish: ZOERSEL OOSTMALL 51°15.883'N 4°45.200'E 102.5 km 264°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: ZOERSEL OOSTMALL @ 09:07:18 UTC, 916 m
punt 1: APELDOORN KLAVERBLAD @ 10:42:01 UTC, 900 m : 135.1 km 85.6 km/h
punt 2: WEHEBACH @ 12:14:52 UTC, 1070 m : 160.6 km 103.8 km/h
punt 3: TERLET SPL @ 13:56:37 UTC, 1409 m : 154.2 km 90.9 km/h
punt 4: VENLO @ 14:46:00 UTC, 1433 m : 86.4 km 104.9 km/h
finish: ZOERSEL OOSTMALL @ 15:54:49 UTC, 152 m : 102.5 km 89.4 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand: 638.7 km
Duur van de proef: 06:47:31
Gemiddelde snelheid: 94.0 km/h
Start hoogte: 785 m
Hoogte passeren start: 916 m
Hoogte passeren finish: 152 m
Hoogteverlies over proef: 633 m
Totale score afstand: 638.7 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 136.4 km
Been 1: 160.8 km
Been 2: 126.6 km
Totaal: 423.7 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 09:03:06 UTC
einde: 15:59:56 UTC
duur: 06:56:50
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 473 m @ 09:49:11 UTC
hoog punt: 1705 m @ 14:41:12 UTC
hoogtewinst: 1232 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:14:52 bearing 96.2°
Tweede punt: 15:56:50 bearing 22.8°
Totale hoek: -73.4°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 18491
| |||||||||||||||||||||