CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

10-04-2022 -- Dries VAN GESTEL -- 1881,4 punten

Database gegevens:

Datum: 10-04-2022 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 522.1 km Score: 1881,4 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Daan als 2 keer +700km, en we zijn nog maar 10 april, de open/ren eerste plaats is al bekent? Dus vanaf nu vliegen voor de fun :). Gisteren installatie (en dus niet vliegen), vandaag testvlucht van het nieuwe Anemoi instrument (live wind, gelijkaardig aan Hawk maar dan free-standing). Iets te laat op het veld en bij het begin van het seizoen stond iedereen hevig om te vertrekken. Eens in de lucht kwam ik erachter dat mijn hoedje, overtrekschoenen en extra broek nog in de auto lagen... niet echt perfect voorbereid dus. Even wachten op Bart die in de tweede lierset zat om dan samen richting het noorden te vertrekken. Dat eerste stuk wat niet zo goed. De rivieren deden hun naam weer alle eer aan. Laag plafond en niet echt top stijgen. Eens bij Terlet werd het een stuk beter. Bart zijn proef ging vandaar zuid. Even twijfeld wat te doen, noord of toch mee zuid. Toch maar me zuid maar was me te veel aan het afvragen wat ga ik doen. Gevolg elk andere weg, en ik was het rivier vliegen vandaag wat beu geraakt. Achter Kamp limfort dan maar beslist om eens te gaan kijken of de kempen beter was. En inderdaad, het plafond ging er merkelijk naar boven. Eens in belgie er maar het doel van gemaakt +500km te vliegen. Iest te snel terug gedraaid aan leopoldsburg maar wilde toch maar wat lokaal van Weelde blijven. Vandaar nog fijn stukje samen met Bert, zijn leerling in hun Duo.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder 7000 in NL. TMZ EDLV transponder 6101 en 119.110 (ook effectief meerdere keren gecontacteerd geweest wegens binnen koment verkeerd). Op het einde dutch mil, CTR gilze niet actief.

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/cVPfYfZGRFYvu7Ap6
Igc-file: 2022-04-10-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 10-04-2022
Weerkaart: Weerkaart van 10-04-2022



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   10/04/2022
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2022-04-10-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:34:16
Duurvlucht     : 07:33:10
Vrije vlucht   :  522.1 km
Fasttrack      :   91.3 kmh
Driehoek       :  358.4 km
Hoogtewinst    : 1512.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.878'N   4°58.256'E
    tijd: 09:07:25 UTC
    alti: -37 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.644'N   4°57.388'E = 247° 1.1 km van vertrek
    tijd: 09:08:31 UTC
    alti: 569 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.936'N   4°58.419'E =  60° 0.2 km van vertrek
    tijd: 16:41:41 UTC
    alti: -18 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 07:34:16
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°19.678'N   4°55.019'E  @ 09:31:53 UTC,   908 m
    punt 1:  52°02.082'N   6°06.289'E  @ 11:14:29 UTC,  1051 m
    punt 2:  51°32.629'N   6°37.868'E  @ 12:09:43 UTC,  1355 m
    punt 3:  50°51.923'N   5°37.159'E  @ 13:33:50 UTC,  1440 m
    punt 4:  51°35.340'N   4°35.971'E  @ 14:43:17 UTC,  1618 m
    punt 5:  51°06.036'N   5°17.704'E  @ 15:44:06 UTC,  1863 m
    Finish:  51°33.580'N   4°52.191'E  @ 16:28:41 UTC,  1091 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  113.7 km  46° @  66.5 km/h
    been 2:   65.6 km 146° @  71.2 km/h
    been 3:  103.4 km 223° @  73.8 km/h
    been 4:  107.5 km 319° @  92.9 km/h
    been 5:   72.8 km 138° @  71.8 km/h
    been 6:   59.0 km 330° @  79.5 km/h
Afgelegde afstand:                   522.1 km
Duur:                                06:56:48
Gemiddelde snelheid:                 75.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 8.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 19.3 km
Starthoogte:                         434.0 m
Finishhoogte:                        1091.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -657 m
Totale score afstand:                522.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°20.637'N   6°04.368'E =  94° 77.0 km van vertrek
    tijd:    12:49:26 UTC
    alti:    1591 m
Finishpunt
    pos.:    51°30.476'N   4°44.157'E = 307° 20.4 km van vertrek
    tijd:    14:49:27 UTC
    alti:    1311 m
Grootste afstand in 2 uur: 182.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    91.3 km/h
Hoogteverlies:             280 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  112.9 km
Been 1:  107.3 km
Been 2:  138.3 km
Totaal:  358.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:08:31 UTC
    einde: 16:41:41 UTC
    duur:  07:33:10

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     434 m @ 09:18:56 UTC
    hoog punt:    1946 m @ 13:52:22 UTC
    hoogtewinst:  1512 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:33:50  bearing 92.4°
    Tweede punt: 14:42:29  bearing 5.9°
    Totale hoek: -86.6°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 9634

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs