CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

10-04-2022 -- Tom CONINGS -- 1832,9 punten

Database gegevens:

Datum: 10-04-2022 Type proef: VV
Toestel: LS 8 18m Immatriculatie: D-7940
Handicapfactor: 113 Klasse: Open/Ren
Piloot: Tom CONINGS Club: ALB
Afstand: 517.8 km Score: 1832,9 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Standby staan op het werk tot 12u en met lede ogen de mooie Cu al zien staan. Om 12u klaar in piste en iets later op pad met als doel Terlet zien. Tussen de rivieren wat gesukkel en eens in de Kempen gekozen om voor de 500VV te gaan omdat de OP niet mogelijk leek. Foute inschatting want ook deze had waarschijnlijk nog kunnen lukken. Leuke dag (alleen) op pad!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPNDR 7000, crossing Deelen en Gilze met Dutch mil. EBZW paradrop opgeroepen

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-04-10-LXV-8I2-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 10-04-2022
Weerkaart: Weerkaart van 10-04-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   10/04/2022
Piloot:         TOM CONINGS
Zweefvliegtuig: D-7940
Toestel type:   LS 8-18    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 8i2
Logger file:    2022-04-10-LXV-8I2-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:33:44
Duurvlucht     : 06:33:02
Vrije vlucht   :  517.8 km
Fasttrack      :   91.9 kmh
Opgegeven proef:  395.4 km
Driehoek       :  342.8 km
Hoogtewinst    : 1557.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.260'N   5°23.073'E
    tijd: 10:21:22 UTC
    alti: -39 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.176'N   5°22.195'E = 261° 1.0 km van vertrek
    tijd: 10:22:04 UTC
    alti: 444 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.229'N   5°22.605'E = 264° 0.5 km van vertrek
    tijd: 16:55:06 UTC
    alti: -23 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 06:33:44
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°57.249'N   5°22.165'E  @ 10:26:50 UTC,  1248 m
    punt 1:  51°33.226'N   4°38.138'E  @ 11:26:27 UTC,  1044 m
    punt 2:  52°02.082'N   6°05.254'E  @ 12:45:47 UTC,  1433 m
    punt 3:  51°35.392'N   4°42.115'E  @ 14:10:33 UTC,  1245 m
    punt 4:  50°55.343'N   5°42.440'E  @ 15:28:27 UTC,  1756 m
    punt 5:  51°15.320'N   5°03.298'E  @ 16:11:48 UTC,  1466 m
    Finish:  50°56.995'N   5°36.499'E  @ 16:46:28 UTC,  1238 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   84.1 km 323° @  84.6 km/h
    been 2:  113.6 km  61° @  85.9 km/h
    been 3:  107.6 km 243° @  76.2 km/h
    been 4:  102.2 km 136° @  78.7 km/h
    been 5:   58.8 km 309° @  81.4 km/h
    been 6:   51.5 km 131° @  89.2 km/h
Afgelegde afstand:                   517.8 km
Duur:                                06:19:38
Gemiddelde snelheid:                 81.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 15.9 km
Starthoogte:                         386.0 m
Finishhoogte:                        1238.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -852 m
Totale score afstand:                517.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°57.924'N   5°22.445'E = 230° 1.0 km van vertrek
    tijd:    10:27:29 UTC
    alti:    1240 m
Finishpunt
    pos.:    51°58.060'N   5°55.685'E =  19° 117.1 km van vertrek
    tijd:    12:27:29 UTC
    alti:    811 m
Grootste afstand in 2 uur: 183.8 km
Beste snelheid in 2 uur:    91.9 km/h
Hoogteverlies:             429 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 526.3 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E
    punt 1:  ETTEN-LEUR       51°34.196'N   4°38.393'E    84.2 km 323°
    punt 2:  ELLECOM          52°02.200'N   6°05.500'E   112.8 km  62°
    punt 3:  PRINSENBEEK      51°36.003'N   4°42.321'E   107.2 km 244°
    punt 4:  GELLIK BRUG      50°52.700'N   5°36.560'E   102.1 km 142°
    punt 5:  RAVELS           51°21.550'N   4°59.350'E    68.9 km 321°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    51.0 km 148°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HASSELT KIEWIT   @ 10:27:42 UTC,  1216 m
    punt 1:  ETTEN-LEUR       @ 11:27:12 UTC,   992 m :   83.7 km   84.4 km/h
    punt 2:  ELLECOM          @ 12:45:46 UTC,  1434 m :  111.8 km   85.4 km/h
    punt 3:  PRINSENBEEK      @ 14:09:53 UTC,  1239 m :  106.2 km   75.8 km/h
    punt 4:  GELLIK BRUG      niet gerond
    afbreekpunt: 50°56.973'N   5°36.421'E  @ 16:46:31 UTC, 1226 m : 93.7 km 35.9 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        395.4 km
Duur van de proef:        06:18:49
Gemiddelde snelheid:      62.6 km/h
Start hoogte:             386 m
Hoogte passeren start:    1216 m
Hoogte aan break-punt:    1226 m
Hoogteverlies over proef: -840 m
Totale score afstand:     395.4 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  116.7 km
Been 1:  126.5 km
Been 2:   99.5 km
Totaal:  342.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:22:04 UTC
    einde: 16:55:06 UTC
    duur:  06:33:02

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     386 m @ 10:22:40 UTC
    hoog punt:    1943 m @ 15:21:46 UTC
    hoogtewinst:  1557 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:20:24  bearing 8.1°
    Tweede punt: 15:28:24  bearing 88.0°
    Totale hoek: 79.9°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 9614

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs