CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef10-04-2022 -- Tom CONINGS -- 1832,9 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 10/04/2022
Piloot: TOM CONINGS
Zweefvliegtuig: D-7940
Toestel type: LS 8-18 Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 8i2
Logger file: 2022-04-10-LXV-8I2-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 06:33:44
Duurvlucht : 06:33:02
Vrije vlucht : 517.8 km
Fasttrack : 91.9 kmh
Opgegeven proef: 395.4 km
Driehoek : 342.8 km
Hoogtewinst : 1557.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.260'N 5°23.073'E
tijd: 10:21:22 UTC
alti: -39 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°58.176'N 5°22.195'E = 261° 1.0 km van vertrek
tijd: 10:22:04 UTC
alti: 444 m
Landingspunt
pos.: 50°58.229'N 5°22.605'E = 264° 0.5 km van vertrek
tijd: 16:55:06 UTC
alti: -23 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 06:33:44
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°57.249'N 5°22.165'E @ 10:26:50 UTC, 1248 m
punt 1: 51°33.226'N 4°38.138'E @ 11:26:27 UTC, 1044 m
punt 2: 52°02.082'N 6°05.254'E @ 12:45:47 UTC, 1433 m
punt 3: 51°35.392'N 4°42.115'E @ 14:10:33 UTC, 1245 m
punt 4: 50°55.343'N 5°42.440'E @ 15:28:27 UTC, 1756 m
punt 5: 51°15.320'N 5°03.298'E @ 16:11:48 UTC, 1466 m
Finish: 50°56.995'N 5°36.499'E @ 16:46:28 UTC, 1238 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 84.1 km 323° @ 84.6 km/h
been 2: 113.6 km 61° @ 85.9 km/h
been 3: 107.6 km 243° @ 76.2 km/h
been 4: 102.2 km 136° @ 78.7 km/h
been 5: 58.8 km 309° @ 81.4 km/h
been 6: 51.5 km 131° @ 89.2 km/h
Afgelegde afstand: 517.8 km
Duur: 06:19:38
Gemiddelde snelheid: 81.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 15.9 km
Starthoogte: 386.0 m
Finishhoogte: 1238.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -852 m
Totale score afstand: 517.8 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°57.924'N 5°22.445'E = 230° 1.0 km van vertrek
tijd: 10:27:29 UTC
alti: 1240 m
Finishpunt
pos.: 51°58.060'N 5°55.685'E = 19° 117.1 km van vertrek
tijd: 12:27:29 UTC
alti: 811 m
Grootste afstand in 2 uur: 183.8 km
Beste snelheid in 2 uur: 91.9 km/h
Hoogteverlies: 429 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 526.3 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E
punt 1: ETTEN-LEUR 51°34.196'N 4°38.393'E 84.2 km 323°
punt 2: ELLECOM 52°02.200'N 6°05.500'E 112.8 km 62°
punt 3: PRINSENBEEK 51°36.003'N 4°42.321'E 107.2 km 244°
punt 4: GELLIK BRUG 50°52.700'N 5°36.560'E 102.1 km 142°
punt 5: RAVELS 51°21.550'N 4°59.350'E 68.9 km 321°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 51.0 km 148°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: HASSELT KIEWIT @ 10:27:42 UTC, 1216 m
punt 1: ETTEN-LEUR @ 11:27:12 UTC, 992 m : 83.7 km 84.4 km/h
punt 2: ELLECOM @ 12:45:46 UTC, 1434 m : 111.8 km 85.4 km/h
punt 3: PRINSENBEEK @ 14:09:53 UTC, 1239 m : 106.2 km 75.8 km/h
punt 4: GELLIK BRUG niet gerond
afbreekpunt: 50°56.973'N 5°36.421'E @ 16:46:31 UTC, 1226 m : 93.7 km 35.9 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 395.4 km
Duur van de proef: 06:18:49
Gemiddelde snelheid: 62.6 km/h
Start hoogte: 386 m
Hoogte passeren start: 1216 m
Hoogte aan break-punt: 1226 m
Hoogteverlies over proef: -840 m
Totale score afstand: 395.4 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 116.7 km
Been 1: 126.5 km
Been 2: 99.5 km
Totaal: 342.8 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:22:04 UTC
einde: 16:55:06 UTC
duur: 06:33:02
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 386 m @ 10:22:40 UTC
hoog punt: 1943 m @ 15:21:46 UTC
hoogtewinst: 1557 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 11:20:24 bearing 8.1°
Tweede punt: 15:28:24 bearing 88.0°
Totale hoek: 79.9°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 9614
| |||||||||||||||||||||