CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

10-04-2022 -- Geert DE PALMENAER -- 2236,5 punten

Database gegevens:

Datum: 10-04-2022 Type proef: OP
Toestel: Ventus c 17.6m Immatriculatie: D-5231
Handicapfactor: 115 Klasse: Open/Ren
Piloot: Geert DE PALMENAER Club: VZP
Afstand: 514.4 km Score: 2236,5 pt
Vertrekpunt: EBZR Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Sq700 in nl.gilze en deelen niet actief. cleared by dutch mil Gilze deelen Eindhoven.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-04-10-LXV-PU3-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 10-04-2022
Weerkaart: Weerkaart van 10-04-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   10/04/2022
Piloot:         GEERT DE PALMENAER
Zweefvliegtuig: D-2575
Toestel type:   VENTUS C    Klasse: 15-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: pu3
Logger file:    2022-04-10-LXV-PU3-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:45:07
Duurvlucht     : 05:41:33
Vrije vlucht   :  521.7 km
Fasttrack      :  102.2 kmh
Opgegeven proef:  514.4 km
Driehoek       :  261.7 km
Hoogtewinst    : 1482.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZR  Zoersel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°15.893'N   4°45.276'E
    tijd: 09:44:53 UTC
    alti: -54 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°16.162'N   4°43.775'E = 286° 1.8 km van vertrek
    tijd: 09:48:27 UTC
    alti: 452 m
Landingspunt 
    pos.: 51°15.963'N   4°45.289'E =   7° 0.1 km van vertrek
    tijd: 15:30:00 UTC
    alti: -40 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 05:45:07
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°15.394'N   4°43.258'E  @ 09:54:41 UTC,  1034 m
    punt 1:  52°13.888'N   5°57.958'E  @ 11:35:30 UTC,   922 m
    punt 2:  51°21.015'N   4°45.440'E  @ 12:55:20 UTC,  1210 m
    punt 3:  51°08.736'N   5°45.149'E  @ 13:37:46 UTC,  1278 m
    punt 4:  51°21.321'N   4°45.420'E  @ 14:25:35 UTC,  1212 m
    punt 5:  51°16.656'N   5°31.255'E  @ 14:58:55 UTC,  1663 m
    Finish:  51°15.874'N   4°44.660'E  @ 15:28:55 UTC,    79 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  138.4 km  38° @  82.4 km/h
    been 2:  128.7 km 221° @  96.7 km/h
    been 3:   73.1 km 108° @ 103.4 km/h
    been 4:   73.3 km 289° @  92.0 km/h
    been 5:   54.0 km  99° @  97.1 km/h
    been 6:   54.2 km 269° @ 108.4 km/h
Afgelegde afstand:                   521.7 km
Duur:                                05:34:14
Gemiddelde snelheid:                 93.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.7 km
Starthoogte:                         443.0 m
Finishhoogte:                        79.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          364 m
Totale score afstand:                521.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°26.629'N   4°51.153'E =  19° 21.0 km van vertrek
    tijd:    12:49:52 UTC
    alti:    1474 m
Finishpunt
    pos.:    51°14.133'N   5°22.943'E =  94° 44.0 km van vertrek
    tijd:    14:49:54 UTC
    alti:    1251 m
Grootste afstand in 2 uur: 204.4 km
Beste snelheid in 2 uur:   102.2 km/h
Hoogteverlies:             223 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 514.4 km  GELDIG
    vertrek:                     0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   ZOERSEL OOSTMALL   51°15.883'N   4°45.200'E
    punt 1:  APELDOORN KASTEE   52°14.050'N   5°56.750'E   135.7 km  37°
    punt 2:  RIJKEVORSEL KERK   51°21.033'N   4°45.650'E   127.9 km 220°
    punt 3:  KINROOI KERK       51°08.783'N   5°44.533'E    72.2 km 108°
    punt 4:  RIJKEVORSEL KERK   51°21.033'N   4°45.650'E    72.2 km 289°
    punt 5:  ACHEL ABDIJ        51°16.600'N   5°30.933'E    53.3 km  99°
    finish:  ZOERSEL OOSTMALL   51°15.883'N   4°45.200'E    53.2 km 269°
    landing:                     0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   ZOERSEL OOSTMALL   @ 09:55:56 UTC,   957 m
    punt 1:  APELDOORN KASTEE   @ 11:36:07 UTC,   939 m :  135.7 km   81.3 km/h
    punt 2:  RIJKEVORSEL KERK   @ 12:56:24 UTC,  1348 m :  127.9 km   95.6 km/h
    punt 3:  KINROOI KERK       @ 13:37:47 UTC,  1283 m :   72.2 km  104.7 km/h
    punt 4:  RIJKEVORSEL KERK   @ 14:25:45 UTC,  1207 m :   72.2 km   90.3 km/h
    punt 5:  ACHEL ABDIJ        @ 14:58:52 UTC,  1661 m :   53.3 km   96.5 km/h
    finish:  ZOERSEL OOSTMALL   @ 15:28:33 UTC,    -3 m :   53.2 km  107.6 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        514.4 km
Duur van de proef:        05:32:37
Gemiddelde snelheid:      92.8 km/h
Start hoogte:             443 m
Hoogte passeren start:    957 m
Hoogte passeren finish:   -3 m
Hoogteverlies over proef: 446 m
Totale score afstand:     514.4 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   99.8 km
Been 1:   88.6 km
Been 2:   73.3 km
Totaal:  261.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:48:27 UTC
    einde: 15:30:00 UTC
    duur:  05:41:33

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     427 m @ 10:19:09 UTC
    hoog punt:    1909 m @ 13:32:12 UTC
    hoogtewinst:  1482 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:34:51  bearing 73.8°
    Tweede punt: 14:25:34  bearing 20.5°
    Totale hoek: -53.2°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7933

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs