CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

24-03-2022 -- Wim AKKERMANS -- 1129,5 punten

Database gegevens:

Datum: 24-03-2022 Type proef: VV
Toestel: Ventus 3F 18m Immatriculatie: D-KVLC
Handicapfactor: 122 Klasse: Motor
Piloot: Wim AKKERMANS Club: KACK
Afstand: 344.5 km Score: 1129,5 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

In contact with KB en DM. Sq7000, Gilze closed on return.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-03-24-LXV-AIS-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 24-03-2022
Weerkaart: Weerkaart van 24-03-2022



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   24/03/2022
Piloot:         WIM AKKERMANS
Zweefvliegtuig: D-KVLC
Toestel type:   VENTUS 3FES    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: ais
Logger file:    2022-03-24-LXV-AIS-01.IGC
Motor detectie: RPM

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:59:08
Duurvlucht     : 04:52:59
Vrije vlucht   :  344.5 km
Fasttrack      :   96.5 kmh
Driehoek       :  180.2 km
Hoogtewinst    : 1612.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.716'N   5°12.841'E
    tijd: 11:57:46 UTC
    alti: -94 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°11.955'N   5°14.009'E =  31° 2.7 km van vertrek
    tijd: 12:01:20 UTC
    alti: 422 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.773'N   5°12.967'E =  54° 0.2 km van vertrek
    tijd: 16:56:54 UTC
    alti: -85 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 04:59:08
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 1.2 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°11.344'N   5°14.612'E  @ 12:09:53 UTC,   389 m
    punt 1:  52°03.257'N   5°50.682'E  @ 14:19:46 UTC,  1826 m
    punt 2:  51°33.059'N   4°54.398'E  @ 15:00:07 UTC,  1160 m
    punt 3:  51°10.451'N   5°15.012'E  @ 15:42:13 UTC,  1177 m
    punt 4:  51°24.029'N   4°57.381'E  @ 16:04:18 UTC,   720 m
    punt 5:  51°00.553'N   5°20.629'E  @ 16:38:42 UTC,   648 m
    Finish:  51°11.175'N   5°12.162'E  @ 16:52:58 UTC,    94 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  104.9 km  23° @  48.4 km/h
    been 2:   85.6 km 229° @ 127.2 km/h
    been 3:   48.3 km 150° @  68.8 km/h
    been 4:   32.5 km 321° @  88.2 km/h
    been 5:   51.3 km 148° @  89.4 km/h
    been 6:   22.0 km 333° @  92.7 km/h
Afgelegde afstand:                   344.5 km
Duur:                                04:43:05
Gemiddelde snelheid:                 73.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.2 km
Starthoogte:                         308.0 m
Finishhoogte:                        94.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          214 m
Totale score afstand:                344.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°50.476'N   5°15.940'E =   3° 73.8 km van vertrek
    tijd:    13:48:41 UTC
    alti:    1589 m
Finishpunt
    pos.:    51°15.913'N   5°08.371'E = 332° 11.0 km van vertrek
    tijd:    15:48:41 UTC
    alti:    764 m
Grootste afstand in 2 uur: 192.9 km
Beste snelheid in 2 uur:    96.5 km/h
Hoogteverlies:             825 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   50.7 km
Been 1:   50.5 km
Been 2:   79.0 km
Totaal:  180.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:01:20 UTC
    einde: 16:54:19 UTC
    duur:  04:52:59

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     308 m @ 12:03:37 UTC
    hoog punt:    1920 m @ 14:12:43 UTC
    hoogtewinst:  1612 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 15:00:00  bearing 22.0°
    Tweede punt: 16:38:44  bearing 78.4°
    Totale hoek: 56.4°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6292

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs