CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

03-04-2022 -- Wim AKKERMANS -- 1536,1 punten

Database gegevens:

Datum: 03-04-2022 Type proef: VV
Toestel: Ventus 3F 18m Immatriculatie: D-KVLC
Handicapfactor: 122 Klasse: Motor
Piloot: Wim AKKERMANS Club: KACK
Afstand: 468.5 km Score: 1536,1 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Toestemming om Beek te crossen. Geilenkirchen closed. In contact with spa for paradrop. Bij terugkeer vroeg aangemeld bij Beel. Het was niet druk. Toestemming om te crossen. Bij binnenvliegen van ctr ifr verkeer voor de ils. Opdracht gekregen om te klimmen naar 4000ft. Terugkeren was door de sneeuwbuien niet mogelijk. Jammer maar hoort erbij.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-04-03-LXV-AIS-02.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 03-04-2022
Weerkaart: Weerkaart van 03-04-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   03/04/2022
Piloot:         WIM AKKERMANS
Zweefvliegtuig: D-KVLC
Toestel type:   VENTUS 3FES    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: ais
Logger file:    2022-04-03-LXV-AIS-01.IGC
Motor detectie: RPM

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:09:34
Duurvlucht     : 05:17:20
Vrije vlucht   :  468.5 km
Fasttrack      :  109.0 kmh
Opgegeven proef:  279.8 km
Driehoek       :  320.8 km
Hoogtewinst    : 1477.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.949'N   5°13.661'E
    tijd: 09:23:50 UTC
    alti: -59 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°11.038'N   5°12.234'E = 276° 1.7 km van vertrek
    tijd: 09:26:12 UTC
    alti: 417 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.796'N   5°13.030'E = 249° 0.8 km van vertrek
    tijd: 15:33:24 UTC
    alti: -40 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 06:09:34
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 12.0 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°11.114'N   5°11.796'E  @ 09:26:34 UTC,   419 m
    punt 1:  51°02.580'N   5°22.372'E  @ 09:50:23 UTC,   729 m
    punt 2:  50°57.810'N   6°20.417'E  @ 10:44:38 UTC,   609 m
    punt 3:  49°42.534'N   4°52.893'E  @ 12:25:47 UTC,  1579 m
    punt 4:  49°26.065'N   4°50.227'E  @ 12:41:45 UTC,  1374 m
    punt 5:  50°36.314'N   6°00.025'E  @ 14:28:26 UTC,  1421 m
    Finish:  50°47.067'N   5°55.346'E  @ 14:43:32 UTC,  1032 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.1 km 142° @  50.6 km/h
    been 2:   68.5 km  97° @  75.7 km/h
    been 3:  173.9 km 217° @ 103.2 km/h
    been 4:   30.7 km 186° @ 115.4 km/h
    been 5:  154.6 km  32° @  87.0 km/h
    been 6:   20.7 km 345° @  82.2 km/h
Afgelegde afstand:                   468.5 km
Duur:                                05:16:58
Gemiddelde snelheid:                 88.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 65.9 km
Starthoogte:                         394.0 m
Finishhoogte:                        1032.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -638 m
Totale score afstand:                468.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°36.790'N   6°04.899'E = 136° 87.3 km van vertrek
    tijd:    11:19:18 UTC
    alti:    1364 m
Finishpunt
    pos.:    49°52.378'N   5°11.690'E = 181° 145.7 km van vertrek
    tijd:    13:19:18 UTC
    alti:    1811 m
Grootste afstand in 2 uur: 218.1 km
Beste snelheid in 2 uur:   109.0 km/h
Hoogteverlies:             -447 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 610.6 km  GELDIG
    vertrek:                             0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   KEI FIN KEIHEUVE           51°10.850'N   5°13.217'E
    punt 1:  LINNICH BOSLAR UL          50°57.768'N   6°20.285'E    82.0 km 107°
    punt 2:  LF5122 SERVON MELZICOURT   49°12.299'N   4°49.849'E   223.3 km 209°
    punt 3:  LINNICH BOSLAR UL          50°57.768'N   6°20.285'E   223.3 km  28°
    finish:  KEI FIN KEIHEUVE           51°10.850'N   5°13.217'E    82.0 km 288°
    landing:                             0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   KEI FIN KEIHEUVE           @ 09:38:55 UTC,   873 m
    punt 1:  LINNICH BOSLAR UL          @ 10:44:44 UTC,   595 m :   82.0 km   74.8 km/h
    punt 2:  LF5122 SERVON MELZICOURT   niet gerond
    afbreekpunt: 49°26.062'N   4°50.252'E  @ 12:41:46 UTC, 1372 m : 197.8 km 101.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        279.8 km
Duur van de proef:        03:02:51
Gemiddelde snelheid:      91.8 km/h
Start hoogte:             394 m
Hoogte passeren start:    873 m
Hoogte aan break-punt:    1372 m
Hoogteverlies over proef: -978 m
Totale score afstand:     279.8 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   89.8 km
Been 1:  106.8 km
Been 2:  124.1 km
Totaal:  320.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:26:12 UTC
    einde: 14:43:32 UTC
    duur:  05:17:20

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     394 m @ 09:26:20 UTC
    hoog punt:    1871 m @ 13:17:09 UTC
    hoogtewinst:  1477 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:26:35  bearing 57.4°
    Tweede punt: 12:41:39  bearing 171.1°
    Totale hoek: 113.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 9423

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs