CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

16-04-2022 -- Peter APPELTANS -- 374,2 punten

Database gegevens:

Datum: 16-04-2022 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 Es 18m Immatriculatie: D-KYEA
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Peter APPELTANS Club: DAC
Afstand: 113.2 km Score: 374,2 pt
Vertrekpunt: EBDT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR7000 entire flight Climb out EBDT active

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-04-16-LXV-6NQ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 16-04-2022
Weerkaart: Weerkaart van 16-04-2022



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   16/04/2022
Piloot:         PETER APPELTANS
Zweefvliegtuig: EA
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6nq
Logger file:    2022-04-16-LXV-6NQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:16:46
Duurvlucht     : 02:09:41
Vrije vlucht   :  113.2 km
Fasttrack      :   62.1 kmh
Driehoek       :  107.9 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBDT  Diest        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°00.075'N   5°03.377'E
    tijd: 10:17:35 UTC
    alti: -123 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°00.341'N   5°04.000'E =  56° 0.9 km van vertrek
    tijd: 10:18:12 UTC
    alti: 314 m
Landingspunt 
    pos.: 51°00.167'N   5°03.699'E =  66° 0.4 km van vertrek
    tijd: 12:34:21 UTC
    alti: -127 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 02:16:46
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 1.3 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 5
    Start :  51°00.220'N   5°02.669'E  @ 10:27:17 UTC,   756 m
    punt 1:  51°01.536'N   5°21.182'E  @ 10:43:41 UTC,   993 m
    punt 2:  50°59.750'N   5°39.769'E  @ 11:00:21 UTC,   983 m
    punt 3:  50°49.611'N   5°11.027'E  @ 11:21:05 UTC,   938 m
    Finish:  51°06.176'N   5°08.464'E  @ 11:53:21 UTC,   771 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   21.8 km  83° @  79.7 km/h
    been 2:   22.0 km  99° @  79.2 km/h
    been 3:   38.6 km 241° @ 111.6 km/h
    been 4:   30.9 km 354° @  57.4 km/h
Afgelegde afstand:                   113.2 km
Duur:                                01:26:04
Gemiddelde snelheid:                 78.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 12.8 km
Starthoogte:                         550.0 m
Finishhoogte:                        771.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -221 m
Totale score afstand:                113.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°00.229'N   5°03.369'E = 358° 0.3 km van vertrek
    tijd:    10:25:32 UTC
    alti:    654 m
Finishpunt
    pos.:    51°00.901'N   5°05.738'E =  61° 3.2 km van vertrek
    tijd:    12:25:33 UTC
    alti:    307 m
Grootste afstand in 2 uur: 124.2 km
Beste snelheid in 2 uur:    62.1 km/h
Hoogteverlies:             347 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   38.5 km
Been 1:   30.4 km
Been 2:   39.0 km
Totaal:  107.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:24:40 UTC
    einde: 12:34:21 UTC
    duur:  02:09:41

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     550 m @ 10:24:48 UTC
    hoog punt:    1116 m @ 11:05:29 UTC
    hoogtewinst:   566 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:21:01  bearing 99.3°
    Tweede punt: 11:53:21  bearing 63.7°
    Totale hoek: -35.6°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4870

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs