CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

23-04-2022 -- Timothy WERQUIN & BART LEYSEN -- 683,9 punten

Database gegevens:

Datum: 23-04-2022 Type proef: VV
Toestel: Duo Discus T Immatriculatie: D-KFND
Handicapfactor: 112 Klasse: Motor
Piloot: Timothy WERQUIN Club: KAC
Afstand: 191.5 km Score: 683,9 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: BART LEYSEN
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Laat begonnen, maar er toch nog het meeste van gemaakt. Het plan was winterslag en terug, maar de wolken hingen richting Kinrooi.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

KB uitgeluisterd, xpdr 7000 voor nederland.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-04-23-LXN-NH1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 23-04-2022
Weerkaart: Weerkaart van 23-04-2022



IGC File gegevens:

124 Logger interval groter dan limiet van 10 s

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   23/04/2022
Piloot:         BART LEYSEN
Zweefvliegtuig: D-9089
Toestel type:   ASW20    Klasse: 15
Logger type:    LX Navigation  s/n: nh1
Logger file:    2022-04-23-LXN-NH1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  382

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:50:23
Duurvlucht     : 02:34:33
Vrije vlucht   :  191.5 km
Fasttrack      :   88.6 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.576'N   4°57.077'E
    tijd: 13:54:56 UTC
    alti: 100 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°24.852'N   4°55.062'E = 315° 3.3 km van vertrek
    tijd: 14:00:08 UTC
    alti: 776 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.907'N   4°58.522'E =  70° 1.8 km van vertrek
    tijd: 16:45:19 UTC
    alti: 116 m
Afstand take-off tot landing: 1.8
Totale vluchtduur: 02:50:23
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 3.1 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  51°23.404'N   4°54.313'E  @ 14:10:46 UTC,  1579 m
    punt 1:  51°06.855'N   5°21.301'E  @ 14:49:23 UTC,  1096 m
    punt 2:  51°08.108'N   5°44.861'E  @ 15:09:37 UTC,  1038 m
    punt 3:  51°15.129'N   5°01.696'E  @ 15:35:05 UTC,  1160 m
    punt 4:  51°31.709'N   4°43.793'E  @ 16:01:44 UTC,  1315 m
    Finish:  51°18.378'N   4°59.800'E  @ 16:37:04 UTC,   952 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   43.9 km 134° @  68.2 km/h
    been 2:   27.6 km  85° @  81.8 km/h
    been 3:   51.9 km 285° @ 122.4 km/h
    been 4:   37.1 km 326° @  83.5 km/h
    been 5:   30.9 km 143° @  52.5 km/h
Afgelegde afstand:                   191.5 km
Duur:                                02:26:18
Gemiddelde snelheid:                 78.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 10.1 km
Starthoogte:                         1579.0 m
Finishhoogte:                        952.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          627 m
Totale score afstand:                191.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°23.404'N   4°54.313'E = 264° 3.2 km van vertrek
    tijd:    14:10:46 UTC
    alti:    1579 m
Finishpunt
    pos.:    51°23.164'N   4°48.076'E = 266° 10.5 km van vertrek
    tijd:    16:10:46 UTC
    alti:    1170 m
Grootste afstand in 2 uur: 177.1 km
Beste snelheid in 2 uur:    88.6 km/h
Hoogteverlies:             409 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 206.6 km  GELDIG
    vertrek: WEELDE A   51°24.050'N   4°58.129'E
    start:   WEELDE07   51°22.867'N   4°54.250'E
    punt 1:  WINTERSL   50°59.199'N   5°28.700'E    59.5 km 137°
    punt 2:  LOENHOUT   51°24.200'N   4°40.950'E    72.4 km 310°
    punt 3:  WEZEL      51°11.467'N   5°13.109'E    44.2 km 122°
    finish:  WEELDE07   51°22.867'N   4°54.250'E    30.5 km 314°
    landing: WEELDEAE   51°24.050'N   4°58.132'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE07   @ 14:11:15 UTC,  1540 m
    punt 1:  WINTERSL   niet gerond
    afbreekpunt: 51°06.588'N   5°29.157'E  @ 14:58:37 UTC, 1393 m : 45.8 km 58.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        45.8 km
Duur van de proef:        00:47:22
Gemiddelde snelheid:      58.0 km/h
Start hoogte:             1540 m
Hoogte passeren start:    1540 m
Hoogte aan break-punt:    1393 m
Hoogteverlies over proef: 147 m
Totale score afstand:     45.8 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   19.5 km
Been 1:   19.5 km
Been 2:   30.7 km
Totaal:   69.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 14:10:46 UTC
    einde: 16:45:19 UTC
    duur:  02:34:33

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     760 m @ 15:39:12 UTC
    hoog punt:    1482 m @ 16:14:37 UTC
    hoogtewinst:   722 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 15:09:15  bearing 73.4°
    Tweede punt: 16:01:47  bearing 13.7°
    Totale hoek: -59.7°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Logger interval groter dan limiet van   10 s
Rekentijd 6290

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs