CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

27-04-2022 -- Tom CONINGS -- 1658,5 punten

Database gegevens:

Datum: 27-04-2022 Type proef: VV
Toestel: LS 8 Immatriculatie: D-7940
Handicapfactor: 108 Klasse: Standaard
Piloot: Tom CONINGS Club: ALB
Afstand: 447.8 km Score: 1658,5 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Vanop de Kei gestart door het ontbreken van onze sleper, thx KACK! Vroeger geland wegens probleem met de radio..

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

KB climb approved up to 4000ft. Xpndr 7000 entire flight. All crossed CTR in NL closed.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-04-27-LXV-8I2-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 27-04-2022
Weerkaart: Weerkaart van 27-04-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   27/04/2022
Piloot:         TOM CONINGS
Zweefvliegtuig: D-7940
Toestel type:   LS 8-18    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 8i2
Logger file:    2022-04-27-LXV-8I2-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:58:18
Duurvlucht     : 05:55:35
Vrije vlucht   :  447.8 km
Fasttrack      :   88.9 kmh
Opgegeven proef:  368.6 km
Driehoek       :  265.0 km
Hoogtewinst    : 1150.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.715'N   5°12.847'E
    tijd: 09:00:51 UTC
    alti: -86 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°12.289'N   5°13.310'E =  10° 3.0 km van vertrek
    tijd: 09:03:34 UTC
    alti: 413 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.792'N   5°13.031'E =  56° 0.3 km van vertrek
    tijd: 14:59:09 UTC
    alti: -72 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 05:58:18
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°10.782'N   5°13.616'E  @ 09:09:36 UTC,   495 m
    punt 1:  51°35.830'N   4°42.426'E  @ 10:02:57 UTC,   864 m
    punt 2:  52°23.632'N   6°17.238'E  @ 11:42:53 UTC,   814 m
    punt 3:  51°35.260'N   4°46.401'E  @ 13:32:44 UTC,   908 m
    punt 4:  51°48.797'N   5°08.592'E  @ 14:01:31 UTC,   708 m
    punt 5:  51°26.698'N   4°59.598'E  @ 14:30:22 UTC,   919 m
    Finish:  51°10.788'N   5°13.023'E  @ 14:59:08 UTC,   -72 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   58.9 km 322° @  66.2 km/h
    been 2:  140.1 km  50° @  84.1 km/h
    been 3:  137.3 km 230° @  75.0 km/h
    been 4:   35.8 km  45° @  74.7 km/h
    been 5:   42.3 km 194° @  87.9 km/h
    been 6:   33.4 km 152° @  69.6 km/h
Afgelegde afstand:                   447.8 km
Duur:                                05:49:32
Gemiddelde snelheid:                 76.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.2 km
Starthoogte:                         381.0 m
Finishhoogte:                        -72.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          453 m
Totale score afstand:                447.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°25.012'N   4°57.977'E = 327° 31.6 km van vertrek
    tijd:    09:47:40 UTC
    alti:    917 m
Finishpunt
    pos.:    52°17.867'N   6°16.431'E =  30° 144.4 km van vertrek
    tijd:    11:47:40 UTC
    alti:    567 m
Grootste afstand in 2 uur: 177.8 km
Beste snelheid in 2 uur:    88.9 km/h
Hoogteverlies:             350 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 551.0 km  GELDIG
    vertrek:                0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   KEIHEUVEL     51°10.852'N   5°13.245'E
    punt 1:  PRINSENBEEK   51°36.003'N   4°42.321'E    58.8 km 323°
    punt 2:  RAALTE        52°23.420'N   6°17.030'E   139.6 km  50°
    punt 3:  BREDA         51°35.161'N   4°46.285'E   137.1 km 230°
    punt 4:  VEENENDAAL    52°02.500'N   5°33.300'E    74.1 km  46°
    punt 5:  ETTEN-LEUR    51°34.196'N   4°38.393'E    82.1 km 231°
    finish:  KEIHEUVEL     51°10.852'N   5°13.245'E    59.2 km 137°
    landing:                0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   KEIHEUVEL     @ 09:11:53 UTC,   551 m
    punt 1:  PRINSENBEEK   @ 10:02:59 UTC,   859 m :   58.3 km   68.5 km/h
    punt 2:  RAALTE        @ 11:42:26 UTC,   799 m :  138.6 km   83.6 km/h
    punt 3:  BREDA         @ 13:31:45 UTC,   862 m :  136.1 km   74.7 km/h
    punt 4:  VEENENDAAL    niet gerond
    afbreekpunt: 51°48.783'N   5°08.614'E  @ 14:01:32 UTC, 706 m : 35.5 km 71.6 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        368.6 km
Duur van de proef:        04:49:39
Gemiddelde snelheid:      76.4 km/h
Start hoogte:             381 m
Hoogte passeren start:    551 m
Hoogte aan break-punt:    706 m
Hoogteverlies over proef: -325 m
Totale score afstand:     368.6 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   74.2 km
Been 1:   74.2 km
Been 2:  116.6 km
Totaal:  265.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:03:34 UTC
    einde: 14:59:09 UTC
    duur:  05:55:35

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     381 m @ 09:03:47 UTC
    hoog punt:    1531 m @ 12:16:09 UTC
    hoogtewinst:  1150 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:09:37  bearing 58.9°
    Tweede punt: 10:02:57  bearing 11.2°
    Totale hoek: -47.7°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 10711

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs