CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

27-04-2022 -- Christiaan BIELEN & RUBEN SNEYERS -- 2556,4 punten

Database gegevens:

Datum: 27-04-2022 Type proef: OP
Toestel: Arcus T Immatriculatie: D-KKCR
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Christiaan BIELEN Club: KACK
Afstand: 681.7 km Score: 2556,4 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: RUBEN SNEYERS
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

all X clreared By ATC KB Dmil Langen info and radar bxl info

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-04-27-LXV-6NM-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 27-04-2022
Weerkaart: Weerkaart van 27-04-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   27/04/2022
Piloot:         CHRIS BIELEN
Zweefvliegtuig: D-KKCR
Toestel type:   ARCUS T    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6nm
Logger file:    2022-04-27-LXV-6NM-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 08:26:05
Duurvlucht     : 08:18:17
Vrije vlucht   :  687.6 km
Fasttrack      :   96.6 kmh
Opgegeven proef:  681.7 km
Driehoek       :  376.1 km
Hoogtewinst    : 1194.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.712'N   5°12.861'E
    tijd: 08:48:38 UTC
    alti: -81 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°10.469'N   5°14.137'E = 107° 1.5 km van vertrek
    tijd: 08:51:37 UTC
    alti: 424 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.805'N   5°13.075'E =  55° 0.3 km van vertrek
    tijd: 17:14:43 UTC
    alti: -73 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 08:26:05
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 0.9 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°10.635'N   5°13.255'E  @ 08:57:10 UTC,   354 m
    punt 1:  51°33.487'N   4°32.306'E  @ 09:57:02 UTC,   837 m
    punt 2:  52°22.673'N   6°35.412'E  @ 11:46:57 UTC,   946 m
    punt 3:  53°03.194'N   7°30.262'E  @ 12:50:01 UTC,  1040 m
    punt 4:  50°56.844'N   5°35.498'E  @ 15:47:45 UTC,   846 m
    punt 5:  51°19.479'N   4°56.601'E  @ 16:42:46 UTC,   782 m
    Finish:  51°08.995'N   5°14.314'E  @ 17:10:26 UTC,   343 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   63.7 km 312° @  63.8 km/h
    been 2:  167.9 km  56° @  91.7 km/h
    been 3:   97.3 km  39° @  92.6 km/h
    been 4:  268.6 km 210° @  90.7 km/h
    been 5:   61.8 km 313° @  67.4 km/h
    been 6:   28.3 km 133° @  61.5 km/h
Afgelegde afstand:                   687.6 km
Duur:                                08:13:16
Gemiddelde snelheid:                 83.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.6 km
Starthoogte:                         380.0 m
Finishhoogte:                        343.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          37 m
Totale score afstand:                687.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°42.261'N   4°50.667'E = 336° 63.9 km van vertrek
    tijd:    10:15:30 UTC
    alti:    818 m
Finishpunt
    pos.:    52°44.824'N   7°03.577'E =  35° 215.7 km van vertrek
    tijd:    12:15:31 UTC
    alti:    1042 m
Grootste afstand in 2 uur: 193.3 km
Beste snelheid in 2 uur:    96.6 km/h
Hoogteverlies:             -224 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 734.8 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   KEIHEUVEL        51°10.852'N   5°13.245'E
    punt 1:  SEPPE            51°33.370'N   4°33.140'E    62.5 km 312°
    punt 2:  PAPENBURG        53°03.100'N   7°30.200'E   261.1 km  49°
    punt 3:  ZUTENDAAL AERO   50°56.950'N   5°35.550'E   268.2 km 210°
    punt 4:  TURNHOUT KERK    51°19.450'N   4°56.650'E    61.6 km 313°
    punt 5:  ZWARTBERG-GENK   51°00.850'N   5°31.350'E    53.2 km 130°
    finish:  KEIHEUVEL        51°10.852'N   5°13.245'E    28.1 km 311°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   KEIHEUVEL        @ 08:57:30 UTC,   325 m
    punt 1:  SEPPE            @ 09:56:54 UTC,   825 m :   62.5 km   63.2 km/h
    punt 2:  PAPENBURG        @ 12:50:10 UTC,  1067 m :  261.1 km   90.4 km/h
    punt 3:  ZUTENDAAL AERO   @ 15:47:48 UTC,   836 m :  268.2 km   90.6 km/h
    punt 4:  TURNHOUT KERK    @ 16:42:54 UTC,   780 m :   61.6 km   67.1 km/h
    punt 5:  ZWARTBERG-GENK   niet gerond
    afbreekpunt: 51°09.050'N   5°14.387'E  @ 17:10:22 UTC, 351 m : 28.2 km 61.6 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        681.7 km
Duur van de proef:        08:12:52
Gemiddelde snelheid:      83.0 km/h
Start hoogte:             325 m
Hoogte passeren start:    325 m
Hoogte aan break-punt:    351 m
Hoogteverlies over proef: -26 m
Totale score afstand:     681.7 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  112.3 km
Been 1:  158.4 km
Been 2:  105.3 km
Totaal:  376.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 08:56:26 UTC
    einde: 17:14:43 UTC
    duur:  08:18:17

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     204 m @ 11:17:40 UTC
    hoog punt:    1398 m @ 15:11:48 UTC
    hoogtewinst:  1194 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:57:02  bearing 2.9°
    Tweede punt: 15:47:45  bearing 85.8°
    Totale hoek: 82.9°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 12628

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs