CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef27-04-2022 -- Christiaan BIELEN & RUBEN SNEYERS -- 2556,4 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 27/04/2022
Piloot: CHRIS BIELEN
Zweefvliegtuig: D-KKCR
Toestel type: ARCUS T Klasse: DOUBLESEATER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 6nm
Logger file: 2022-04-27-LXV-6NM-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 08:26:05
Duurvlucht : 08:18:17
Vrije vlucht : 687.6 km
Fasttrack : 96.6 kmh
Opgegeven proef: 681.7 km
Driehoek : 376.1 km
Hoogtewinst : 1194.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBKH Keiheuvel BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°10.712'N 5°12.861'E
tijd: 08:48:38 UTC
alti: -81 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°10.469'N 5°14.137'E = 107° 1.5 km van vertrek
tijd: 08:51:37 UTC
alti: 424 m
Landingspunt
pos.: 51°10.805'N 5°13.075'E = 55° 0.3 km van vertrek
tijd: 17:14:43 UTC
alti: -73 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 08:26:05
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 0.9 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°10.635'N 5°13.255'E @ 08:57:10 UTC, 354 m
punt 1: 51°33.487'N 4°32.306'E @ 09:57:02 UTC, 837 m
punt 2: 52°22.673'N 6°35.412'E @ 11:46:57 UTC, 946 m
punt 3: 53°03.194'N 7°30.262'E @ 12:50:01 UTC, 1040 m
punt 4: 50°56.844'N 5°35.498'E @ 15:47:45 UTC, 846 m
punt 5: 51°19.479'N 4°56.601'E @ 16:42:46 UTC, 782 m
Finish: 51°08.995'N 5°14.314'E @ 17:10:26 UTC, 343 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 63.7 km 312° @ 63.8 km/h
been 2: 167.9 km 56° @ 91.7 km/h
been 3: 97.3 km 39° @ 92.6 km/h
been 4: 268.6 km 210° @ 90.7 km/h
been 5: 61.8 km 313° @ 67.4 km/h
been 6: 28.3 km 133° @ 61.5 km/h
Afgelegde afstand: 687.6 km
Duur: 08:13:16
Gemiddelde snelheid: 83.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.6 km
Starthoogte: 380.0 m
Finishhoogte: 343.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 37 m
Totale score afstand: 687.6 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°42.261'N 4°50.667'E = 336° 63.9 km van vertrek
tijd: 10:15:30 UTC
alti: 818 m
Finishpunt
pos.: 52°44.824'N 7°03.577'E = 35° 215.7 km van vertrek
tijd: 12:15:31 UTC
alti: 1042 m
Grootste afstand in 2 uur: 193.3 km
Beste snelheid in 2 uur: 96.6 km/h
Hoogteverlies: -224 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 734.8 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: KEIHEUVEL 51°10.852'N 5°13.245'E
punt 1: SEPPE 51°33.370'N 4°33.140'E 62.5 km 312°
punt 2: PAPENBURG 53°03.100'N 7°30.200'E 261.1 km 49°
punt 3: ZUTENDAAL AERO 50°56.950'N 5°35.550'E 268.2 km 210°
punt 4: TURNHOUT KERK 51°19.450'N 4°56.650'E 61.6 km 313°
punt 5: ZWARTBERG-GENK 51°00.850'N 5°31.350'E 53.2 km 130°
finish: KEIHEUVEL 51°10.852'N 5°13.245'E 28.1 km 311°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: KEIHEUVEL @ 08:57:30 UTC, 325 m
punt 1: SEPPE @ 09:56:54 UTC, 825 m : 62.5 km 63.2 km/h
punt 2: PAPENBURG @ 12:50:10 UTC, 1067 m : 261.1 km 90.4 km/h
punt 3: ZUTENDAAL AERO @ 15:47:48 UTC, 836 m : 268.2 km 90.6 km/h
punt 4: TURNHOUT KERK @ 16:42:54 UTC, 780 m : 61.6 km 67.1 km/h
punt 5: ZWARTBERG-GENK niet gerond
afbreekpunt: 51°09.050'N 5°14.387'E @ 17:10:22 UTC, 351 m : 28.2 km 61.6 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 681.7 km
Duur van de proef: 08:12:52
Gemiddelde snelheid: 83.0 km/h
Start hoogte: 325 m
Hoogte passeren start: 325 m
Hoogte aan break-punt: 351 m
Hoogteverlies over proef: -26 m
Totale score afstand: 681.7 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 112.3 km
Been 1: 158.4 km
Been 2: 105.3 km
Totaal: 376.1 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 08:56:26 UTC
einde: 17:14:43 UTC
duur: 08:18:17
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 204 m @ 11:17:40 UTC
hoog punt: 1398 m @ 15:11:48 UTC
hoogtewinst: 1194 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 09:57:02 bearing 2.9°
Tweede punt: 15:47:45 bearing 85.8°
Totale hoek: 82.9°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 12628
| |||||||||||||||||||||