CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

30-04-2022 -- Bert VAN EYKEN -- 2207,3 punten

Database gegevens:

Datum: 30-04-2022 Type proef: VV
Toestel: Ventus cT 17.6m Immatriculatie: OO-ZTO
Handicapfactor: 115 Klasse: Motor
Piloot: Bert VAN EYKEN Club: DAC
Afstand: 634.6 km Score: 2207,3 pt
Vertrekpunt: EBDT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Uitdagende meteo.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Dutch Mil, TMZ Niederrhein, TMZ en stukje TMA Münser, Dortmund voor de trechter en Beek voor de final glide.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-04-30-LXV-2OX-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 30-04-2022
Weerkaart: Weerkaart van 30-04-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   30/04/2022
Piloot:         BERT VAN EYKEN
Zweefvliegtuig: OO-ZTO
Toestel type:   VENTUS CT 17.6    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 2ox
Logger file:    2022-04-30-LXV-2OX-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor:     
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:39:14
Duurvlucht     : 06:35:53
Vrije vlucht   :  634.6 km
Fasttrack      :  104.5 kmh
Driehoek       :  428.9 km
Hoogtewinst    : 1256.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBDT  Diest        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°00.076'N   5°03.374'E
    tijd: 09:01:51 UTC
    alti: -99 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°00.282'N   5°04.008'E =  63° 0.8 km van vertrek
    tijd: 09:02:26 UTC
    alti: 294 m
Landingspunt 
    pos.: 51°00.257'N   5°03.951'E =  64° 0.8 km van vertrek
    tijd: 15:41:05 UTC
    alti: -85 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 06:39:14
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 1.9 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°59.874'N   5°03.289'E  @ 09:05:12 UTC,   382 m
    punt 1:  50°35.547'N   4°44.631'E  @ 09:30:17 UTC,   673 m
    punt 2:  52°16.734'N   7°20.475'E  @ 12:11:18 UTC,   969 m
    punt 3:  51°33.169'N   7°32.450'E  @ 13:06:58 UTC,  1421 m
    punt 4:  51°21.104'N   7°47.984'E  @ 13:21:55 UTC,  1262 m
    punt 5:  50°49.485'N   6°19.793'E  @ 14:36:55 UTC,  1107 m
    Finish:  50°58.944'N   5°00.230'E  @ 15:37:38 UTC,   203 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   50.2 km 206° @ 120.0 km/h
    been 2:  260.4 km  43° @  97.0 km/h
    been 3:   81.9 km 170° @  88.3 km/h
    been 4:   28.7 km 141° @ 115.2 km/h
    been 5:  118.5 km 241° @  94.8 km/h
    been 6:   94.9 km 281° @  93.8 km/h
Afgelegde afstand:                   634.6 km
Duur:                                06:32:26
Gemiddelde snelheid:                 97.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 4.2 km
Starthoogte:                         382.0 m
Finishhoogte:                        203.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          179 m
Totale score afstand:                634.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    52°06.591'N   7°10.091'E =  49° 191.5 km van vertrek
    tijd:    12:01:47 UTC
    alti:    1360 m
Finishpunt
    pos.:    51°04.492'N   6°48.166'E =  85° 122.8 km van vertrek
    tijd:    14:01:47 UTC
    alti:    721 m
Grootste afstand in 2 uur: 209.1 km
Beste snelheid in 2 uur:   104.5 km/h
Hoogteverlies:             639 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 3235.7 km  GELDIG
    vertrek:                       0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   M??NSINGEN-EISBERG   48°24.552'N   9°26.462'E
    punt 1:  KESSLERH??HE         47°53.815'N   8°06.688'E   114.1 km 240°
    punt 2:  MILMESBERG TV        50°55.086'N  10°16.231'E   370.7 km  24°
    punt 3:  F-ADEMUZ-VV          40°05.600'N   1°12.730'W  1497.1 km 221°
    finish:  M??NSINGEN-EISBERG   48°24.552'N   9°26.462'E  1253.7 km  39°
    landing:                       0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    294 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  188.7 km
Been 1:  120.1 km
Been 2:  120.1 km
Totaal:  428.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:05:12 UTC
    einde: 15:41:05 UTC
    duur:  06:35:53

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     379 m @ 09:08:02 UTC
    hoog punt:    1635 m @ 14:42:58 UTC
    hoogtewinst:  1256 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:30:14  bearing 152.0°
    Tweede punt: 12:11:13  bearing 51.1°
    Totale hoek: -100.9°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 21498

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs