CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

30-04-2022 -- Wim AKKERMANS -- 2299,3 punten

Database gegevens:

Datum: 30-04-2022 Type proef: VV
Toestel: Ventus 3F 18m Immatriculatie: D-KVLC
Handicapfactor: 122 Klasse: Motor
Piloot: Wim AKKERMANS Club: KACK
Afstand: 701.3 km Score: 2299,3 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Sq6101 en uitl Niederrhein, in contact with Muenster, sq7403 ED-R34A - C not active Para hopsten uitluisteren. Retern weer uitluistern Niederrhein sq6101. Crossing Beek approved.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-04-30-LXV-AIS-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 30-04-2022
Weerkaart: Weerkaart van 30-04-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   30/04/2022
Piloot:         WIM AKKERMANS
Zweefvliegtuig: D-KVLC
Toestel type:   VENTUS 3FES    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: ais
Logger file:    2022-04-30-LXV-AIS-01.IGC
Motor detectie: RPM

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:34:29
Duurvlucht     : 07:18:42
Vrije vlucht   :  701.3 km
Fasttrack      :  129.9 kmh
Opgegeven proef:  237.9 km
Driehoek       :  444.3 km
Hoogtewinst    : 1331.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.723'N   5°12.893'E
    tijd: 07:53:23 UTC
    alti: -95 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°10.266'N   5°13.085'E = 165° 0.9 km van vertrek
    tijd: 07:56:41 UTC
    alti: 453 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.785'N   5°13.002'E =  48° 0.2 km van vertrek
    tijd: 15:27:52 UTC
    alti: -69 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 07:34:29
Motorgebruik
    aantal keren: 2
    totale motortijd: 6.4 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°10.277'N   5°13.070'E  @ 07:56:42 UTC,   449 m
    punt 1:  52°22.516'N   8°06.471'E  @ 10:49:40 UTC,   749 m
    punt 2:  52°44.602'N   7°20.769'E  @ 11:30:34 UTC,  1182 m
    punt 3:  52°24.185'N   7°29.159'E  @ 11:48:54 UTC,  1066 m
    punt 4:  51°16.100'N   6°12.087'E  @ 13:00:17 UTC,   691 m
    punt 5:  50°35.893'N   6°29.259'E  @ 13:37:58 UTC,   960 m
    Finish:  51°18.709'N   5°07.205'E  @ 15:12:35 UTC,   230 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  240.3 km  55° @  83.3 km/h
    been 2:   65.9 km 309° @  96.7 km/h
    been 3:   39.0 km 166° @ 127.8 km/h
    been 4:  154.2 km 215° @ 129.6 km/h
    been 5:   77.2 km 165° @ 122.9 km/h
    been 6:  124.6 km 310° @  79.0 km/h
Afgelegde afstand:                   701.3 km
Duur:                                07:15:53
Gemiddelde snelheid:                 96.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 16.2 km
Starthoogte:                         453.0 m
Finishhoogte:                        230.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          223 m
Totale score afstand:                701.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    52°37.439'N   7°30.924'E =  44° 225.7 km van vertrek
    tijd:    11:22:55 UTC
    alti:    1399 m
Finishpunt
    pos.:    50°50.131'N   6°19.599'E = 116° 86.9 km van vertrek
    tijd:    13:22:55 UTC
    alti:    617 m
Grootste afstand in 2 uur: 259.7 km
Beste snelheid in 2 uur:   129.9 km/h
Hoogteverlies:             782 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 755.9 km  GELDIG
    vertrek:                      0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   KEI FIN KEIHEUVE    51°10.850'N   5°13.217'E
    punt 1:  SCHWEDENSTEBEL UL   52°49.349'N  10°02.398'E   377.9 km  59°
    finish:  KEI FIN KEIHEUVE    51°10.850'N   5°13.217'E   377.9 km 243°
    landing:                      0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   KEI FIN KEIHEUVE    @ 07:57:19 UTC,   388 m
    punt 1:  SCHWEDENSTEBEL UL   niet gerond
    afbreekpunt: 52°22.555'N   8°06.456'E  @ 10:49:42 UTC, 746 m : 237.9 km 82.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        237.9 km
Duur van de proef:        02:52:23
Gemiddelde snelheid:      82.8 km/h
Start hoogte:             388 m
Hoogte passeren start:    388 m
Hoogte aan break-punt:    746 m
Hoogteverlies over proef: -358 m
Totale score afstand:     237.9 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  158.3 km
Been 1:  124.4 km
Been 2:  161.6 km
Totaal:  444.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 07:56:41 UTC
    einde: 15:15:23 UTC
    duur:  07:18:42

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     222 m @ 09:13:17 UTC
    hoog punt:    1553 m @ 11:51:27 UTC
    hoogtewinst:  1331 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:30:35  bearing 42.7°
    Tweede punt: 13:37:21  bearing 102.9°
    Totale hoek: 60.2°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 25431

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs