CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

29-04-2022 -- Jo SCHOETERS & ANDY VAN HELDEN -- 2038,7 punten

Database gegevens:

Datum: 29-04-2022 Type proef: VV
Toestel: Arcus M Immatriculatie: D-KLWO
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Jo SCHOETERS Club: KACK
Afstand: 611.6 km Score: 2038,7 pt
Vertrekpunt: ZZZZ (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: ANDY VAN HELDEN
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Idee vooraf: Erzgebergte stuk invliegen om via Klix terug te keren en nr Stendal te vliegen. Direct bij eerste klim vastgesteld dat de regio nog overcast was en neus richting oost gezet met jonge goed trekkende cumuli maar na een uur stilaan uitdrogend. Bij laatste cumulus richting Stendal (370 km) gekozen grosso modo via Reinsdorf. Ter hoogte van Leszno werd het ook blauw voor ongeveer 200 km. bij Dahme terug cumels en goede straten. Vervolgens vanaf EDR71 een lange glijpartij tot bij een al stilaan uiteen vallende convergentilijn die ons hoogte schonk om Stendal te bereiken. Nooit zoveel insecten aangevaren.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Poznan Info 126.300 : alle sectoren TSA EP07 not active en ATZ Lubin not active, Lubin Info 112.405 niet bezet. Langen Info 132.650: EDR 71 en 73 not active. Maximale hoogte bij Stülpe in GPS en Pressure altitude rond 50m overschreden is <100m tolerantie. Fout: 5500 ft = 1676m, FL 55 bij 1030 hPa = 1810m

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-04-29-LXV-7UO-02.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 29-04-2022
Weerkaart: Weerkaart van 29-04-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   29/04/2022
Piloot:         MONIKA OSWALD
Zweefvliegtuig: D-KLWO
Toestel type:   ARCUS M    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 7uo
Logger file:    2022-04-29-LXV-7UO-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:50:25
Duurvlucht     : 07:42:27
Vrije vlucht   :  611.6 km
Fasttrack      :  108.6 kmh
Driehoek       :  411.4 km
Hoogtewinst    : 1394.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    ZZZZ  -Onbekend-        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 51°16.415'N  14°30.006'E
    tijd: 08:43:30 UTC
    alti: 7 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°17.221'N  14°32.311'E =  61° 3.1 km van vertrek
    tijd: 08:51:28 UTC
    alti: 1176 m
Landingspunt 
    pos.: 52°37.723'N  11°49.823'E = 311° 237.0 km van vertrek
    tijd: 16:33:55 UTC
    alti: -54 m
Afstand take-off tot landing: 237.0
Totale vluchtduur: 07:50:25
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 7.8 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°17.293'N  14°31.947'E  @ 08:51:44 UTC,  1149 m
    punt 1:  51°28.526'N  17°01.374'E  @ 10:48:21 UTC,  1145 m
    punt 2:  52°00.697'N  13°15.960'E  @ 14:49:38 UTC,  1577 m
    punt 3:  51°51.324'N  12°59.437'E  @ 15:08:51 UTC,  1955 m
    punt 4:  52°04.509'N  12°22.393'E  @ 15:31:31 UTC,   916 m
    punt 5:  52°42.872'N  12°01.233'E  @ 16:18:35 UTC,   890 m
    Finish:  52°37.030'N  11°45.266'E  @ 16:27:55 UTC,   358 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  174.6 km  82° @  89.8 km/h
    been 2:  266.2 km 284° @  66.2 km/h
    been 3:   25.7 km 227° @  80.3 km/h
    been 4:   49.0 km 300° @ 129.6 km/h
    been 5:   75.1 km 342° @  95.7 km/h
    been 6:   21.0 km 239° @ 135.1 km/h
Afgelegde afstand:                   611.6 km
Duur:                                07:36:11
Gemiddelde snelheid:                 80.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 240.8 km
Starthoogte:                         1176.0 m
Finishhoogte:                        358.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          818 m
Totale score afstand:                611.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°58.346'N  14°00.049'E = 336° 85.1 km van vertrek
    tijd:    14:25:46 UTC
    alti:    1817 m
Finishpunt
    pos.:    52°37.526'N  11°49.322'E = 310° 237.7 km van vertrek
    tijd:    16:25:47 UTC
    alti:    465 m
Grootste afstand in 2 uur: 217.2 km
Beste snelheid in 2 uur:   108.6 km/h
Hoogteverlies:             1352 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 477.4 km  GELDIG
    vertrek:                       0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   KLIX                 51°16.283'N  14°30.335'E
    punt 1:  GROSSRUECKERSWALDE   50°38.633'N  13°07.583'E   119.4 km 235°
    punt 2:  KLIX                 51°16.283'N  14°30.335'E   119.4 km  54°
    finish:  STENDAL BORSTEL      52°37.730'N  11°49.200'E   238.5 km 310°
    landing:                       0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    1176 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  115.2 km
Been 1:  180.9 km
Been 2:  115.2 km
Totaal:  411.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 08:51:28 UTC
    einde: 16:33:55 UTC
    duur:  07:42:27

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     610 m @ 12:53:42 UTC
    hoog punt:    2004 m @ 15:47:59 UTC
    hoogtewinst:  1394 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 18543

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs