CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef01-05-2022 -- Jan-Bart VAN ERCK & FRANK VAN EENAEME -- 1435,8 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 01/05/2022
Piloot: JB VAN ERCK
Zweefvliegtuig: D-KIDX
Toestel type: NIMBUS 4DM Klasse: OPEN
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 8cf
Logger file: 2022-05-01-LXV-8CF-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 05:46:48
Duurvlucht : 05:41:43
Vrije vlucht : 441.5 km
Fasttrack : 95.1 kmh
Opgegeven proef: 126.4 km
Driehoek : 311.1 km
Hoogtewinst : 1145.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZR Zoersel BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°15.518'N 4°44.622'E
tijd: 09:26:33 UTC
alti: -90 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°15.716'N 4°44.811'E = 31° 0.4 km van vertrek
tijd: 09:31:38 UTC
alti: 525 m
Landingspunt
pos.: 51°15.448'N 4°44.484'E = 231° 0.2 km van vertrek
tijd: 15:13:21 UTC
alti: -65 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 05:46:48
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 5.1 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°15.951'N 4°42.817'E @ 09:46:58 UTC, 850 m
punt 1: 51°13.522'N 5°35.128'E @ 10:31:02 UTC, 1029 m
punt 2: 51°36.854'N 6°29.476'E @ 11:24:00 UTC, 1202 m
punt 3: 51°36.712'N 5°03.325'E @ 12:53:27 UTC, 1337 m
punt 4: 50°53.456'N 5°40.070'E @ 13:52:59 UTC, 1212 m
punt 5: 51°27.536'N 4°45.263'E @ 14:51:48 UTC, 818 m
Finish: 51°14.746'N 4°42.999'E @ 15:06:21 UTC, 390 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 61.0 km 94° @ 83.1 km/h
been 2: 76.4 km 55° @ 86.6 km/h
been 3: 99.5 km 270° @ 66.7 km/h
been 4: 90.9 km 152° @ 91.6 km/h
been 5: 89.9 km 315° @ 91.7 km/h
been 6: 23.9 km 186° @ 98.4 km/h
Afgelegde afstand: 441.5 km
Duur: 05:19:23
Gemiddelde snelheid: 82.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.4 km
Starthoogte: 330.0 m
Finishhoogte: 390.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -60 m
Totale score afstand: 441.5 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°23.944'N 5°02.788'E = 53° 26.3 km van vertrek
tijd: 13:09:06 UTC
alti: 1026 m
Finishpunt
pos.: 51°17.177'N 4°45.091'E = 10° 3.1 km van vertrek
tijd: 15:09:06 UTC
alti: 241 m
Grootste afstand in 2 uur: 190.1 km
Beste snelheid in 2 uur: 95.1 km/h
Hoogteverlies: 785 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 598.0 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: ZOERSEL 51°15.850'N 4°45.250'E
punt 1: TELGTE 51°58.800'N 7°47.100'E 224.5 km 68°
punt 2: KEIHEUVEL 51°10.852'N 5°13.245'E 198.7 km 244°
punt 3: VENLO AERO 51°21.750'N 6°12.950'E 72.3 km 73°
finish: ZOERSEL 51°15.850'N 4°45.250'E 102.5 km 264°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: ZOERSEL @ 09:48:46 UTC, 746 m
punt 1: TELGTE niet gerond
afbreekpunt: 51°36.890'N 6°29.453'E @ 11:24:02 UTC, 1196 m : 126.4 km 79.6 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 126.4 km
Duur van de proef: 01:35:16
Gemiddelde snelheid: 79.6 km/h
Start hoogte: 330 m
Hoogte passeren start: 746 m
Hoogte aan break-punt: 1196 m
Hoogteverlies over proef: -866 m
Totale score afstand: 126.4 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 101.4 km
Been 1: 89.7 km
Been 2: 120.0 km
Totaal: 311.1 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 09:31:38 UTC
einde: 15:13:21 UTC
duur: 05:41:43
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 330 m @ 09:39:03 UTC
hoog punt: 1475 m @ 14:10:18 UTC
hoogtewinst: 1145 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:53:02 bearing 90.4°
Tweede punt: 14:52:24 bearing 16.7°
Totale hoek: -73.7°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 13812
| |||||||||||||||||||||