CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

01-05-2022 -- Tom SEGERS -- 1242,6 punten

Database gegevens:

Datum: 01-05-2022 Type proef: VV
Toestel: G 102 Astir CS Jeans Immatriculatie: OO-ZEX
Handicapfactor: 93 Klasse: Club
Piloot: Tom SEGERS Club: ALB
Afstand: 288.9 km Score: 1242,6 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

golf 1 act. QNH1020 contact genk radio 120.405. no paradrop act. on time of crossing.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-01-NAV-98Z-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 01-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 01-05-2022



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   01/05/2022
Piloot:         TOM SEGERS
Zweefvliegtuig: OO-ZPM
Toestel type:   LS 4    Klasse: STANDARD
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 98z
Logger file:    2022-05-01-NAV-98Z-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:25:49
Duurvlucht     : 05:25:04
Vrije vlucht   :  288.9 km
Fasttrack      :   69.4 kmh
Driehoek       :  180.7 km
Hoogtewinst    : 1350.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.232'N   5°22.065'E
    tijd: 10:44:46 UTC
    alti: -60 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.281'N   5°23.005'E =  85° 1.1 km van vertrek
    tijd: 10:45:31 UTC
    alti: 450 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.229'N   5°22.649'E =  90° 0.7 km van vertrek
    tijd: 16:10:35 UTC
    alti: -40 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 05:25:49
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°58.813'N   5°25.678'E  @ 10:48:06 UTC,   296 m
    punt 1:  51°18.154'N   4°58.484'E  @ 12:08:30 UTC,   660 m
    punt 2:  51°04.265'N   5°16.443'E  @ 12:54:45 UTC,  1403 m
    punt 3:  50°41.870'N   4°58.316'E  @ 13:34:14 UTC,  1197 m
    punt 4:  51°08.007'N   5°38.882'E  @ 14:37:30 UTC,  1110 m
    punt 5:  51°17.029'N   5°03.581'E  @ 15:14:50 UTC,   952 m
    Finish:  50°55.908'N   5°28.668'E  @ 15:57:40 UTC,   519 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   47.9 km 319° @  35.7 km/h
    been 2:   33.2 km 141° @  43.0 km/h
    been 3:   46.6 km 207° @  70.9 km/h
    been 4:   67.9 km  44° @  64.4 km/h
    been 5:   44.4 km 292° @  71.3 km/h
    been 6:   48.9 km 143° @  68.5 km/h
Afgelegde afstand:                   288.9 km
Duur:                                05:09:34
Gemiddelde snelheid:                 56.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 8.9 km
Starthoogte:                         298.0 m
Finishhoogte:                        519.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -221 m
Totale score afstand:                288.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°49.679'N   5°11.722'E = 217° 20.0 km van vertrek
    tijd:    13:18:17 UTC
    alti:    1389 m
Finishpunt
    pos.:    51°14.606'N   5°05.557'E = 328° 36.0 km van vertrek
    tijd:    15:18:17 UTC
    alti:    852 m
Grootste afstand in 2 uur: 138.7 km
Beste snelheid in 2 uur:    69.4 km/h
Hoogteverlies:             537 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   65.7 km
Been 1:   64.4 km
Been 2:   50.6 km
Totaal:  180.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:45:31 UTC
    einde: 16:10:35 UTC
    duur:  05:25:04

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     150 m @ 10:51:54 UTC
    hoog punt:    1500 m @ 15:03:38 UTC
    hoogtewinst:  1350 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:08:31  bearing 37.3°
    Tweede punt: 13:34:14  bearing 123.3°
    Totale hoek: 86.0°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7552

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs