CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

30-04-2022 -- Peter APPELTANS -- 726,0 punten

Database gegevens:

Datum: 30-04-2022 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 Es 18m Immatriculatie: D-KYEA
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Peter APPELTANS Club: DAC
Afstand: 219.6 km Score: 726,0 pt
Vertrekpunt: EBDT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR7000 Entire flight. Climb out EBDT active

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-04-30-LXV-6NQ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 30-04-2022
Weerkaart: Weerkaart van 30-04-2022



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   30/04/2022
Piloot:         PETER APPELTANS
Zweefvliegtuig: EA
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6nq
Logger file:    2022-04-30-LXV-6NQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  329

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:49:49
Duurvlucht     : 03:40:56
Vrije vlucht   :  219.6 km
Fasttrack      :   71.6 kmh
Driehoek       :  111.2 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBDT  Diest        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°00.073'N   5°03.379'E
    tijd: 10:04:38 UTC
    alti: -93 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°00.313'N   5°04.043'E =  60° 0.9 km van vertrek
    tijd: 10:05:15 UTC
    alti: 274 m
Landingspunt 
    pos.: 51°00.210'N   5°03.789'E =  62° 0.5 km van vertrek
    tijd: 13:54:27 UTC
    alti: -89 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 03:49:49
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 7.2 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°00.126'N   5°05.357'E  @ 10:18:19 UTC,   590 m
    punt 1:  50°59.375'N   5°22.472'E  @ 10:49:47 UTC,   982 m
    punt 2:  51°09.767'N   5°38.118'E  @ 11:06:47 UTC,   955 m
    punt 3:  50°44.551'N   5°05.767'E  @ 11:54:47 UTC,  1030 m
    punt 4:  51°07.836'N   5°34.197'E  @ 12:48:39 UTC,   906 m
    punt 5:  50°54.892'N   5°28.568'E  @ 13:18:03 UTC,  1098 m
    Finish:  50°59.665'N   5°01.085'E  @ 13:42:03 UTC,   421 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.1 km  94° @  38.3 km/h
    been 2:   26.6 km  43° @  93.7 km/h
    been 3:   60.2 km 219° @  75.2 km/h
    been 4:   54.5 km  37° @  60.7 km/h
    been 5:   24.9 km 195° @  50.8 km/h
    been 6:   33.4 km 286° @  83.4 km/h
Afgelegde afstand:                   219.6 km
Duur:                                03:23:44
Gemiddelde snelheid:                 64.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.8 km
Starthoogte:                         577.0 m
Finishhoogte:                        421.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          156 m
Totale score afstand:                219.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°58.842'N   5°21.806'E =  96° 21.7 km van vertrek
    tijd:    10:49:03 UTC
    alti:    1012 m
Finishpunt
    pos.:    51°07.483'N   5°34.332'E =  69° 38.7 km van vertrek
    tijd:    12:49:03 UTC
    alti:    868 m
Grootste afstand in 2 uur: 143.2 km
Beste snelheid in 2 uur:    71.6 km/h
Hoogteverlies:             144 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   47.8 km
Been 1:   32.2 km
Been 2:   31.2 km
Totaal:  111.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:13:31 UTC
    einde: 13:54:27 UTC
    duur:  03:40:56

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     574 m @ 10:18:07 UTC
    hoog punt:    1226 m @ 13:20:59 UTC
    hoogtewinst:   652 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:06:39  bearing 69.6°
    Tweede punt: 11:54:51  bearing 112.1°
    Totale hoek: 42.5°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5895

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs