CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef14-05-2022 -- Thomas VAN ERCK & VAN EENAEME FRANK -- 2224,8 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 14/05/2022
Piloot: T VAN ERCK
Zweefvliegtuig: D-KIDX
Toestel type: NIMBUS 4DM Klasse: OPEN
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 8cf
Logger file: 2022-05-14-LXV-8CF-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 08:36:21
Duurvlucht : 08:27:19
Vrije vlucht : 676.5 km
Fasttrack : 103.3 kmh
Opgegeven proef: 608.1 km
Driehoek : 434.3 km
Hoogtewinst : 1443.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZR Zoersel BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°15.889'N 4°45.284'E
tijd: 09:41:44 UTC
alti: -61 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°16.593'N 4°44.295'E = 319° 1.7 km van vertrek
tijd: 09:50:46 UTC
alti: 508 m
Landingspunt
pos.: 51°15.536'N 4°44.650'E = 228° 1.0 km van vertrek
tijd: 18:18:05 UTC
alti: -50 m
Afstand take-off tot landing: 1.0
Totale vluchtduur: 08:36:21
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 9.0 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°15.666'N 4°44.953'E @ 09:58:40 UTC, 663 m
punt 1: 52°14.828'N 6°03.010'E @ 11:48:10 UTC, 860 m
punt 2: 52°17.289'N 7°58.646'E @ 13:10:20 UTC, 1246 m
punt 3: 52°03.426'N 5°51.878'E @ 14:47:29 UTC, 1056 m
punt 4: 51°50.724'N 6°51.602'E @ 15:31:40 UTC, 1092 m
punt 5: 51°05.383'N 5°35.025'E @ 17:18:54 UTC, 1250 m
Finish: 51°15.536'N 4°44.650'E @ 18:18:05 UTC, -50 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 141.8 km 39° @ 77.7 km/h
been 2: 131.6 km 87° @ 96.1 km/h
been 3: 146.8 km 261° @ 90.7 km/h
been 4: 72.4 km 109° @ 98.3 km/h
been 5: 122.2 km 227° @ 68.4 km/h
been 6: 61.7 km 288° @ 62.5 km/h
Afgelegde afstand: 676.5 km
Duur: 08:19:25
Gemiddelde snelheid: 81.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.0 km
Starthoogte: 423.0 m
Finishhoogte: -50.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 473 m
Totale score afstand: 676.5 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 52°12.858'N 7°39.481'E = 61° 226.6 km van vertrek
tijd: 13:35:58 UTC
alti: 1244 m
Finishpunt
pos.: 51°47.374'N 6°44.619'E = 66° 149.9 km van vertrek
tijd: 15:35:58 UTC
alti: 806 m
Grootste afstand in 2 uur: 206.6 km
Beste snelheid in 2 uur: 103.3 km/h
Hoogteverlies: 438 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 681.8 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: ZOERSEL 51°15.850'N 4°45.250'E
punt 1: TEUGE-DEVENTER 52°14.700'N 6°02.780'E 141.0 km 39°
punt 2: OSNABRUCK-ATTERHEIDE 52°17.200'N 7°58.183'E 131.4 km 87°
punt 3: DEELEN 52°03.500'N 5°52.370'E 145.7 km 261°
punt 4: BORKEN KERK 51°50.830'N 6°51.670'E 71.9 km 109°
punt 5: ZWARTBERG-GENK 51°00.850'N 5°31.350'E 131.4 km 226°
finish: ZOERSEL 51°15.850'N 4°45.250'E 60.5 km 298°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: ZOERSEL @ 09:58:57 UTC, 666 m
punt 1: TEUGE-DEVENTER @ 11:48:02 UTC, 866 m : 140.5 km 77.3 km/h
punt 2: OSNABRUCK-ATTERHEIDE @ 13:10:25 UTC, 1257 m : 130.4 km 95.0 km/h
punt 3: DEELEN @ 14:47:27 UTC, 1059 m : 144.7 km 89.5 km/h
punt 4: BORKEN KERK @ 15:31:38 UTC, 1100 m : 70.9 km 96.3 km/h
punt 5: ZWARTBERG-GENK niet gerond
afbreekpunt: 51°05.653'N 5°33.377'E @ 17:19:55 UTC, 1154 m : 121.6 km 67.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 608.1 km
Duur van de proef: 07:20:58
Gemiddelde snelheid: 82.7 km/h
Start hoogte: 423 m
Hoogte passeren start: 666 m
Hoogte aan break-punt: 1154 m
Hoogteverlies over proef: -731 m
Totale score afstand: 608.1 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 121.6 km
Been 1: 191.1 km
Been 2: 121.6 km
Totaal: 434.3 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 09:50:46 UTC
einde: 18:18:05 UTC
duur: 08:27:19
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 322 m @ 10:08:43 UTC
hoog punt: 1765 m @ 17:09:49 UTC
hoogtewinst: 1443 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 09:50:56 bearing 22.8°
Tweede punt: 17:18:54 bearing 74.3°
Totale hoek: 51.6°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 19031
| |||||||||||||||||||||