CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

14-05-2022 -- Thomas VAN ERCK & VAN EENAEME FRANK -- 2224,8 punten

Database gegevens:

Datum: 14-05-2022 Type proef: OP
Toestel: Nimbus 4DM Immatriculatie: D-KIDX
Handicapfactor: 123 Klasse: Motor
Piloot: Thomas VAN ERCK Club: KAZM
Afstand: 608.1 km Score: 2224,8 pt
Vertrekpunt: EBZR Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: VAN EENAEME FRANK
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Net een bel te kort om de proef rond te vliegen.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Gilze en Deelen CLosed. EDLV transponder

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-14-LXV-8CF-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 14-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 14-05-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   14/05/2022
Piloot:         T VAN ERCK
Zweefvliegtuig: D-KIDX
Toestel type:   NIMBUS 4DM    Klasse: OPEN
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 8cf
Logger file:    2022-05-14-LXV-8CF-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 08:36:21
Duurvlucht     : 08:27:19
Vrije vlucht   :  676.5 km
Fasttrack      :  103.3 kmh
Opgegeven proef:  608.1 km
Driehoek       :  434.3 km
Hoogtewinst    : 1443.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZR  Zoersel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°15.889'N   4°45.284'E
    tijd: 09:41:44 UTC
    alti: -61 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°16.593'N   4°44.295'E = 319° 1.7 km van vertrek
    tijd: 09:50:46 UTC
    alti: 508 m
Landingspunt 
    pos.: 51°15.536'N   4°44.650'E = 228° 1.0 km van vertrek
    tijd: 18:18:05 UTC
    alti: -50 m
Afstand take-off tot landing: 1.0
Totale vluchtduur: 08:36:21
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 9.0 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°15.666'N   4°44.953'E  @ 09:58:40 UTC,   663 m
    punt 1:  52°14.828'N   6°03.010'E  @ 11:48:10 UTC,   860 m
    punt 2:  52°17.289'N   7°58.646'E  @ 13:10:20 UTC,  1246 m
    punt 3:  52°03.426'N   5°51.878'E  @ 14:47:29 UTC,  1056 m
    punt 4:  51°50.724'N   6°51.602'E  @ 15:31:40 UTC,  1092 m
    punt 5:  51°05.383'N   5°35.025'E  @ 17:18:54 UTC,  1250 m
    Finish:  51°15.536'N   4°44.650'E  @ 18:18:05 UTC,   -50 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  141.8 km  39° @  77.7 km/h
    been 2:  131.6 km  87° @  96.1 km/h
    been 3:  146.8 km 261° @  90.7 km/h
    been 4:   72.4 km 109° @  98.3 km/h
    been 5:  122.2 km 227° @  68.4 km/h
    been 6:   61.7 km 288° @  62.5 km/h
Afgelegde afstand:                   676.5 km
Duur:                                08:19:25
Gemiddelde snelheid:                 81.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.0 km
Starthoogte:                         423.0 m
Finishhoogte:                        -50.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          473 m
Totale score afstand:                676.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    52°12.858'N   7°39.481'E =  61° 226.6 km van vertrek
    tijd:    13:35:58 UTC
    alti:    1244 m
Finishpunt
    pos.:    51°47.374'N   6°44.619'E =  66° 149.9 km van vertrek
    tijd:    15:35:58 UTC
    alti:    806 m
Grootste afstand in 2 uur: 206.6 km
Beste snelheid in 2 uur:   103.3 km/h
Hoogteverlies:             438 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 681.8 km  GELDIG
    vertrek:                         0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   ZOERSEL                51°15.850'N   4°45.250'E
    punt 1:  TEUGE-DEVENTER         52°14.700'N   6°02.780'E   141.0 km  39°
    punt 2:  OSNABRUCK-ATTERHEIDE   52°17.200'N   7°58.183'E   131.4 km  87°
    punt 3:  DEELEN                 52°03.500'N   5°52.370'E   145.7 km 261°
    punt 4:  BORKEN KERK            51°50.830'N   6°51.670'E    71.9 km 109°
    punt 5:  ZWARTBERG-GENK         51°00.850'N   5°31.350'E   131.4 km 226°
    finish:  ZOERSEL                51°15.850'N   4°45.250'E    60.5 km 298°
    landing:                         0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   ZOERSEL                @ 09:58:57 UTC,   666 m
    punt 1:  TEUGE-DEVENTER         @ 11:48:02 UTC,   866 m :  140.5 km   77.3 km/h
    punt 2:  OSNABRUCK-ATTERHEIDE   @ 13:10:25 UTC,  1257 m :  130.4 km   95.0 km/h
    punt 3:  DEELEN                 @ 14:47:27 UTC,  1059 m :  144.7 km   89.5 km/h
    punt 4:  BORKEN KERK            @ 15:31:38 UTC,  1100 m :   70.9 km   96.3 km/h
    punt 5:  ZWARTBERG-GENK         niet gerond
    afbreekpunt: 51°05.653'N   5°33.377'E  @ 17:19:55 UTC, 1154 m : 121.6 km 67.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        608.1 km
Duur van de proef:        07:20:58
Gemiddelde snelheid:      82.7 km/h
Start hoogte:             423 m
Hoogte passeren start:    666 m
Hoogte aan break-punt:    1154 m
Hoogteverlies over proef: -731 m
Totale score afstand:     608.1 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  121.6 km
Been 1:  191.1 km
Been 2:  121.6 km
Totaal:  434.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:50:46 UTC
    einde: 18:18:05 UTC
    duur:  08:27:19

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     322 m @ 10:08:43 UTC
    hoog punt:    1765 m @ 17:09:49 UTC
    hoogtewinst:  1443 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:50:56  bearing 22.8°
    Tweede punt: 17:18:54  bearing 74.3°
    Totale hoek: 51.6°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 19031

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs