CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

14-05-2022 -- Hugo JANSEN -- 1886,8 punten

Database gegevens:

Datum: 14-05-2022 Type proef: OP
Toestel: LS 8T 18m Immatriculatie: D-KKAB
Handicapfactor: 113 Klasse: Motor
Piloot: Hugo JANSEN Club: KAC
Afstand: 473.8 km Score: 1886,8 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Keerpunt Borger boven Hoogeveen was een verkeerde gok, gebaseerd op de uitstekende voorspellingen in SkySight voor deze streek. In realiteit was alles boven Hoogeveen gehuld in een zo goed als 8/8 dik wolkenveld, met slechts hier en daar een restje zon. Als er dan wat thermiek te vinden was was die heel ruw en vereiste steil bochten, de aanwakkerende wind was daarbij duidelijk een negatieve factor. Waar voordien de gem. snelheid op 84km/h lag, viel dat nu terug tot een 70km/h. Daardoor te laat 's avonds terug in een volledig blauw wordend luchtruim ten westen van de TMA Eindhoven. Een vermoeiende maar spannende dag. De LS8 heeft me weer overtuigd van z'n kwaliteiten!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 7000 ganse vlucht, behalve Niederrhein 6101 en uitluisteren 119.110. Crossing Hoogeveen approved, but keep clear of Echten paradrop. EHR9 niet actief.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-14-NAV-5FA-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 14-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 14-05-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   14/05/2022
Piloot:         HUGO JANSEN
Zweefvliegtuig: D-KKAB
Toestel type:   LS8ST-18    Klasse: 18-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 5fa
Logger file:    2022-05-14-NAV-5FA-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:08:36
Duurvlucht     : 06:36:26
Vrije vlucht   :  485.4 km
Fasttrack      :   90.1 kmh
Opgegeven proef:  473.8 km
Driehoek       :  490.0 km
Hoogtewinst    : 1096.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.877'N   4°58.258'E
    tijd: 10:15:16 UTC
    alti: -37 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.648'N   4°57.428'E = 246° 1.0 km van vertrek
    tijd: 10:15:54 UTC
    alti: 520 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.915'N   4°58.355'E =  58° 0.1 km van vertrek
    tijd: 17:23:52 UTC
    alti: -25 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 07:08:36
Motorgebruik
    aantal keren: 2
    totale motortijd: 6.5 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°24.575'N   4°55.436'E  @ 10:22:34 UTC,  1005 m
    punt 1:  51°10.851'N   5°10.944'E  @ 10:48:35 UTC,   952 m
    punt 2:  51°36.506'N   6°52.369'E  @ 12:14:59 UTC,  1076 m
    punt 3:  52°55.617'N   6°47.329'E  @ 14:28:16 UTC,  1245 m
    punt 4:  52°21.453'N   5°58.498'E  @ 15:45:03 UTC,   881 m
    punt 5:  52°10.786'N   5°55.756'E  @ 16:07:11 UTC,  1408 m
    Finish:  51°44.697'N   5°04.026'E  @ 16:59:00 UTC,   188 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   31.2 km 145° @  71.9 km/h
    been 2:  126.9 km  67° @  88.1 km/h
    been 3:  146.8 km 358° @  66.1 km/h
    been 4:   84.0 km 221° @  65.6 km/h
    been 5:   20.0 km 189° @  54.3 km/h
    been 6:   76.5 km 231° @  88.6 km/h
Afgelegde afstand:                   485.4 km
Duur:                                06:36:26
Gemiddelde snelheid:                 73.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 39.2 km
Starthoogte:                         1005.0 m
Finishhoogte:                        188.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          817 m
Totale score afstand:                485.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°13.682'N   5°06.541'E = 153° 21.2 km van vertrek
    tijd:    10:45:30 UTC
    alti:    1056 m
Finishpunt
    pos.:    52°01.207'N   6°49.402'E =  61° 145.5 km van vertrek
    tijd:    12:45:30 UTC
    alti:    1005 m
Grootste afstand in 2 uur: 180.2 km
Beste snelheid in 2 uur:    90.1 km/h
Hoogteverlies:             51 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 548.9 km  GELDIG
    vertrek:            0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   1WEELKC   51°24.050'N   4°58.130'E
    punt 1:  1KEIH     51°10.852'N   5°13.245'E    30.1 km 144°
    punt 2:  3DINS     51°37.000'N   6°51.790'E   124.2 km  66°
    punt 3:  5BORG     52°55.400'N   6°47.100'E   145.5 km 358°
    punt 4:  2SEPP     51°33.370'N   4°33.140'E   215.4 km 226°
    finish:  1WEELKC   51°24.050'N   4°58.130'E    33.7 km 121°
    landing:            0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   1WEELKC   @ 10:24:48 UTC,  1024 m
    punt 1:  1KEIH     @ 10:51:24 UTC,  1021 m :   30.1 km   68.0 km/h
    punt 2:  3DINS     @ 12:15:11 UTC,  1054 m :  124.2 km   88.9 km/h
    punt 3:  5BORG     @ 14:28:20 UTC,  1234 m :  145.5 km   65.6 km/h
    punt 4:  2SEPP     niet gerond
    afbreekpunt: 51°44.697'N   5°04.026'E  @ 16:59:00 UTC, 188 m : 174.0 km 69.3 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        473.8 km
Duur van de proef:        06:34:12
Gemiddelde snelheid:      72.1 km/h
Start hoogte:             1005 m
Hoogte passeren start:    1024 m
Hoogte aan break-punt:    188 m
Hoogteverlies over proef: 817 m
Totale score afstand:     473.8 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  137.2 km
Been 1:  138.5 km
Been 2:  214.3 km
Totaal:  490.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:22:34 UTC
    einde: 16:59:00 UTC
    duur:  06:36:26

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     571 m @ 13:18:52 UTC
    hoog punt:    1667 m @ 13:29:40 UTC
    hoogtewinst:  1096 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:13:41  bearing 64.0°
    Tweede punt: 16:59:00  bearing 23.1°
    Totale hoek: -40.9°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 8870

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs