CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

14-05-2022 -- Dries VAN GESTEL -- 1282,5 punten

Database gegevens:

Datum: 14-05-2022 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 355.9 km Score: 1282,5 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
De verbouwing kost met toch meer werk dan gedacht/gehoopt. Gevolg smorgens toch maar de dag begonnen met wat metselwerk. Daarna wat eten en pas na 12u richting het veld. Uiteindelijk in de lucht om 13u20, nog genoeg tijd om een fijne vlucht te hebben. Niet echt een plan in gedachte, vooral fijn vliegen want volgende weekend kan er niet gevlogen worden op EBWE. Vertrokken richting Seppe. Even gedacht om door te vliegen richting het water maar toch maar kar gekeerd. Gaan kijken bij de Efteling en richting wat door geschoven. Toen kwam het in me op dat ik eigenlijk nog nooit de doorsteek Volkel-De Peel had gedaan, telkens richting in rond Neiderrhein rond. Hoog tijd om daar verandering in te brengen. Eigenlijk raar dat ik dit nooit eerder deed. Om er toch een beetje driehoek in te krijgen de limbug in en tenslotte nog een kleine jojo. Het weer wat beter dan ik had gedacht, vroeger vertrekken had beter geweest, maar je kan niet alles hebben.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder 7000 in NL. Contact seppe 10.655 ze waren aan het springen. Contact dutch mil voor crossing en status: gilze, volkel en de peel CTR, alleen niet actief en crossing approaved met radio mandatory

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/cVPfYfZGRFYvu7Ap6
Igc-file: 2022-05-14-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 14-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 14-05-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   14/05/2022
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2022-05-14-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:05:34
Duurvlucht     : 05:04:40
Vrije vlucht   :  355.9 km
Fasttrack      :   79.4 kmh
Driehoek       :  267.9 km
Hoogtewinst    : 1097.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.876'N   4°58.260'E
    tijd: 11:22:20 UTC
    alti: -36 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.646'N   4°57.424'E = 246° 1.1 km van vertrek
    tijd: 11:23:14 UTC
    alti: 548 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.937'N   4°58.425'E =  59° 0.2 km van vertrek
    tijd: 16:27:54 UTC
    alti: -25 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 05:05:34
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°22.827'N   4°57.670'E  @ 11:34:11 UTC,  1300 m
    punt 1:  51°35.642'N   4°37.111'E  @ 12:03:38 UTC,  1030 m
    punt 2:  51°39.492'N   5°43.624'E  @ 13:08:28 UTC,  1344 m
    punt 3:  50°53.609'N   5°38.811'E  @ 14:20:04 UTC,  1315 m
    punt 4:  51°24.164'N   4°45.723'E  @ 15:25:57 UTC,   762 m
    punt 5:  51°09.018'N   5°11.600'E  @ 16:09:13 UTC,  1438 m
    Finish:  51°26.080'N   4°59.029'E  @ 16:24:50 UTC,   372 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   33.6 km 315° @  68.5 km/h
    been 2:   77.1 km  84° @  71.3 km/h
    been 3:   85.3 km 184° @  71.4 km/h
    been 4:   83.9 km 313° @  76.4 km/h
    been 5:   41.2 km 133° @  57.1 km/h
    been 6:   34.8 km 335° @ 133.9 km/h
Afgelegde afstand:                   355.9 km
Duur:                                04:50:39
Gemiddelde snelheid:                 73.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 4.2 km
Starthoogte:                         495.0 m
Finishhoogte:                        372.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          123 m
Totale score afstand:                355.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°54.688'N   5°35.107'E = 141° 69.1 km van vertrek
    tijd:    14:26:06 UTC
    alti:    1475 m
Finishpunt
    pos.:    51°24.203'N   4°58.975'E =  54° 1.0 km van vertrek
    tijd:    16:26:08 UTC
    alti:    109 m
Grootste afstand in 2 uur: 158.9 km
Beste snelheid in 2 uur:    79.4 km/h
Hoogteverlies:             1366 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 454.8 km  GELDIG
    vertrek: WEELDE A   51°24.049'N   4°58.130'E
    start:   WEELDE 0   51°22.870'N   4°54.250'E
    punt 1:  ZONHOVEN   51°00.727'N   5°22.286'E    52.5 km 141°
    punt 2:  DINSLAKE   51°36.999'N   6°51.789'E   123.9 km  56°
    punt 3:  ZONHOVEN   51°00.727'N   5°22.286'E   123.9 km 238°
    punt 4:  SEVENUM    51°24.438'N   6°01.315'E    63.2 km  46°
    punt 5:  KEIHEUVE   51°10.851'N   5°13.245'E    61.3 km 246°
    finish:  WEELDE A   51°24.049'N   4°58.130'E    30.1 km 324°
    landing: WEELDE A   51°24.049'N   4°58.130'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE 0   @ 12:23:17 UTC,  1012 m
    punt 1:  ZONHOVEN   niet gerond
    afbreekpunt: 51°02.611'N   5°26.134'E  @ 14:37:12 UTC, 1226 m : 46.8 km 21.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        46.8 km
Duur van de proef:        02:13:55
Gemiddelde snelheid:      21.0 km/h
Start hoogte:             495 m
Hoogte passeren start:    1012 m
Hoogte aan break-punt:    1226 m
Hoogteverlies over proef: -731 m
Totale score afstand:     46.8 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   76.9 km
Been 1:   85.2 km
Been 2:  105.8 km
Totaal:  267.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:23:14 UTC
    einde: 16:27:54 UTC
    duur:  05:04:40

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     495 m @ 11:24:31 UTC
    hoog punt:    1592 m @ 14:14:02 UTC
    hoogtewinst:  1097 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:03:36  bearing 6.9°
    Tweede punt: 14:20:08  bearing 90.2°
    Totale hoek: 83.3°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6336

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs