CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

14-05-2022 -- Sebastien MATHIEU -- 1425,6 punten

Database gegevens:

Datum: 14-05-2022 Type proef: VV
Toestel: LS 6 18m Immatriculatie: D-0045
Handicapfactor: 117 Klasse: Open/Ren
Piloot: Sebastien MATHIEU Club: KVDW
Afstand: 417 km Score: 1425,6 pt
Vertrekpunt: EBTN Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Moeizaam begin met zeer zwakke en onregelmatige thermiek. Hoe meer N/NO hoe beter het werd met toppunt over de Rijn. Terugkeer weer vanaf de Rijn uitdunnende Cu en goed stijgen zeldzamer, wel hoger plafond. Leuke dag, beter dan verwacht.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Ebbe ctr actief met Tienen Area sector open. Goetsenhoven gliding area open. Xpdr 7000 in NL EN DE met contact Dutch mil en Langen. TMZ/RMZ niederrhein. Zwartberg para zone listen watch.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-14-LXV-F85-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 14-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 14-05-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   14/05/2022
Piloot:         SEBASTIEN MATHIEU
Zweefvliegtuig: D-0045
Toestel type:   LS 6-18    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: f85
Logger file:    2022-05-14-LXV-F85-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:26:05
Duurvlucht     : 06:22:50
Vrije vlucht   :  417.0 km
Fasttrack      :   89.5 kmh
Hoogtewinst    : 1265.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBTN  Goetsenhoven        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°46.963'N   4°57.641'E
    tijd: 10:49:50 UTC
    alti: -22 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°45.320'N   4°58.651'E = 159° 3.3 km van vertrek
    tijd: 10:53:05 UTC
    alti: 461 m
Landingspunt 
    pos.: 50°46.887'N   4°57.436'E = 240° 0.3 km van vertrek
    tijd: 17:15:55 UTC
    alti: 1 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 06:26:05
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°45.240'N   4°58.589'E  @ 10:53:23 UTC,   468 m
    punt 1:  50°50.142'N   5°15.413'E  @ 11:40:24 UTC,   999 m
    punt 2:  50°59.982'N   5°22.488'E  @ 11:54:42 UTC,   757 m
    punt 3:  51°44.889'N   7°09.089'E  @ 13:45:34 UTC,  1387 m
    punt 4:  51°03.156'N   5°21.678'E  @ 15:33:03 UTC,  1497 m
    punt 5:  50°36.475'N   5°03.634'E  @ 16:27:23 UTC,  1165 m
    Finish:  50°49.395'N   5°11.253'E  @ 17:03:20 UTC,   890 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   21.8 km  65° @  27.8 km/h
    been 2:   20.0 km  24° @  84.1 km/h
    been 3:  149.1 km  55° @  80.7 km/h
    been 4:  146.7 km 239° @  81.9 km/h
    been 5:   53.8 km 203° @  59.4 km/h
    been 6:   25.6 km  20° @  42.7 km/h
Afgelegde afstand:                   417.0 km
Duur:                                06:09:57
Gemiddelde snelheid:                 67.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 16.6 km
Starthoogte:                         461.0 m
Finishhoogte:                        890.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -429 m
Totale score afstand:                417.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°02.884'N   5°30.290'E =  52° 48.3 km van vertrek
    tijd:    12:13:05 UTC
    alti:    1389 m
Finishpunt
    pos.:    51°37.317'N   6°36.254'E =  50° 148.0 km van vertrek
    tijd:    14:13:05 UTC
    alti:    1256 m
Grootste afstand in 2 uur: 178.9 km
Beste snelheid in 2 uur:    89.5 km/h
Hoogteverlies:             133 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 501.8 km  GELDIG
    vertrek:                 0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   GOETSENHOVEN   50°46.950'N   4°57.450'E
    punt 1:  RAESFELD       51°46.280'N   6°51.123'E   172.0 km  49°
    punt 2:  ZONHOVEN       51°00.728'N   5°22.287'E   133.2 km 231°
    punt 3:  STRAELEN       51°26.700'N   6°16.030'E    79.0 km  52°
    finish:  GOETSENHOVEN   50°46.950'N   4°57.450'E   117.7 km 232°
    landing:                 0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   GOETSENHOVEN   @ 16:50:42 UTC,  1216 m
    punt 1:  RAESFELD       niet gerond
    afbreekpunt: 50°49.383'N   5°11.289'E  @ 17:03:18 UTC, 897 m : 15.1 km 72.1 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        15.1 km
Duur van de proef:        00:12:36
Gemiddelde snelheid:      72.1 km/h
Start hoogte:             461 m
Hoogte passeren start:    1216 m
Hoogte aan break-punt:    897 m
Hoogteverlies over proef: -436 m
Totale score afstand:     15.1 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   32.0 km
Been 1:   21.6 km
Been 2:   23.6 km
Totaal:   77.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:53:05 UTC
    einde: 17:15:55 UTC
    duur:  06:22:50

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     461 m @ 10:53:05 UTC
    hoog punt:    1726 m @ 15:18:48 UTC
    hoogtewinst:  1265 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 14:04:10  bearing 59.8°
    Tweede punt: 16:27:25  bearing 128.6°
    Totale hoek: 68.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7623

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs