CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

15-05-2022 -- Dominique WERQUIN & TIMOTHY WERQUIN -- 509,4 punten

Database gegevens:

Datum: 15-05-2022 Type proef: OP
Toestel: Duo Discus T Immatriculatie: D-KFND
Handicapfactor: 112 Klasse: Motor
Piloot: Dominique WERQUIN Club: KAC
Afstand: 114.1 km Score: 509,4 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: TIMOTHY WERQUIN
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Xpdr op 7000

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-15-LXV-3RF-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 15-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 15-05-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   15/05/2022
Piloot:         DOMINIQUE WERQUIN
Zweefvliegtuig: D-FNDK
Toestel type:   DUODISCUS T (PAS)    Klasse: 
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 3rf
Logger file:    2022-05-15-LXV-3RF-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:16:28
Duurvlucht     : 02:15:42
Vrije vlucht   :  119.7 km
Fasttrack      :   66.0 kmh
Opgegeven proef:  114.1 km
Hoogtewinst    : 1315.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.591'N   4°57.090'E
    tijd: 12:19:48 UTC
    alti: -10 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.912'N   4°58.096'E =  63° 1.3 km van vertrek
    tijd: 12:20:34 UTC
    alti: 492 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.915'N   4°58.465'E =  69° 1.7 km van vertrek
    tijd: 14:36:16 UTC
    alti: -2 m
Afstand take-off tot landing: 1.7
Totale vluchtduur: 02:16:28
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  51°25.302'N   4°51.570'E  @ 12:37:00 UTC,  1392 m
    punt 1:  51°15.896'N   5°05.273'E  @ 13:16:00 UTC,  1312 m
    punt 2:  51°24.279'N   4°45.275'E  @ 13:29:17 UTC,   887 m
    punt 3:  51°17.559'N   5°02.354'E  @ 14:02:59 UTC,   985 m
    punt 4:  51°20.963'N   4°45.422'E  @ 14:15:16 UTC,  1127 m
    Finish:  51°27.595'N   5°03.300'E  @ 14:28:31 UTC,   460 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   23.6 km 138° @  36.3 km/h
    been 2:   27.9 km 304° @ 126.2 km/h
    been 3:   23.4 km 122° @  41.7 km/h
    been 4:   20.7 km 288° @ 100.9 km/h
    been 5:   24.1 km  59° @ 109.2 km/h
Afgelegde afstand:                   119.7 km
Duur:                                01:51:31
Gemiddelde snelheid:                 64.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 7.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 10.3 km
Starthoogte:                         284.0 m
Finishhoogte:                        460.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -176 m
Totale score afstand:                119.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°24.753'N   4°52.343'E = 291° 5.9 km van vertrek
    tijd:    12:34:19 UTC
    alti:    1293 m
Finishpunt
    pos.:    51°23.636'N   4°56.285'E = 275° 0.9 km van vertrek
    tijd:    14:34:19 UTC
    alti:    127 m
Grootste afstand in 2 uur: 132.1 km
Beste snelheid in 2 uur:    66.0 km/h
Hoogteverlies:             1166 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 114.1 km  GELDIG
    vertrek: TAKEOFF         0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   BOVEN POPPEL   51°27.583'N   5°03.000'E
    punt 1:  RETIE          51°16.120'N   5°05.120'E    21.4 km 173°
    punt 2:  HOOGSTRATEN    51°24.120'N   4°45.750'E    26.9 km 304°
    punt 3:  SCHOONBROEK    51°17.780'N   5°02.030'E    22.3 km 122°
    punt 4:  RIJKEVORSEL    51°21.030'N   4°45.650'E    20.0 km 288°
    finish:  BOVEN POPPEL   51°27.583'N   5°03.000'E    23.5 km  59°
    landing: LANDING         0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   BOVEN POPPEL   @ 12:50:15 UTC,  1080 m
    punt 1:  RETIE          @ 13:15:55 UTC,  1323 m :   21.4 km   50.0 km/h
    punt 2:  HOOGSTRATEN    @ 13:29:18 UTC,   882 m :   26.9 km  120.8 km/h
    punt 3:  SCHOONBROEK    @ 14:02:53 UTC,  1001 m :   22.3 km   39.8 km/h
    punt 4:  RIJKEVORSEL    @ 14:15:17 UTC,  1128 m :   20.0 km   96.6 km/h
    finish:  BOVEN POPPEL   @ 14:28:19 UTC,   463 m :   23.5 km  108.2 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        114.1 km
Duur van de proef:        01:38:04
Gemiddelde snelheid:      69.8 km/h
Start hoogte:             284 m
Hoogte passeren start:    1080 m
Hoogte passeren finish:   463 m
Hoogteverlies over proef: -179 m
Totale score afstand:     114.1 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   27.8 km
Been 1:   21.8 km
Been 2:   21.8 km
Totaal:   71.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:20:34 UTC
    einde: 14:36:16 UTC
    duur:  02:15:42

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     284 m @ 12:22:39 UTC
    hoog punt:    1599 m @ 13:12:25 UTC
    hoogtewinst:  1315 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:16:00  bearing 46.0°
    Tweede punt: 13:29:16  bearing 18.5°
    Totale hoek: -27.5°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3432

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs