CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef15-05-2022 -- Dominique WERQUIN & TIMOTHY WERQUIN -- 509,4 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 15/05/2022
Piloot: DOMINIQUE WERQUIN
Zweefvliegtuig: D-FNDK
Toestel type: DUODISCUS T (PAS) Klasse:
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 3rf
Logger file: 2022-05-15-LXV-3RF-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 02:16:28
Duurvlucht : 02:15:42
Vrije vlucht : 119.7 km
Fasttrack : 66.0 kmh
Opgegeven proef: 114.1 km
Hoogtewinst : 1315.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBWE Weelde BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°23.591'N 4°57.090'E
tijd: 12:19:48 UTC
alti: -10 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°23.912'N 4°58.096'E = 63° 1.3 km van vertrek
tijd: 12:20:34 UTC
alti: 492 m
Landingspunt
pos.: 51°23.915'N 4°58.465'E = 69° 1.7 km van vertrek
tijd: 14:36:16 UTC
alti: -2 m
Afstand take-off tot landing: 1.7
Totale vluchtduur: 02:16:28
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
Start : 51°25.302'N 4°51.570'E @ 12:37:00 UTC, 1392 m
punt 1: 51°15.896'N 5°05.273'E @ 13:16:00 UTC, 1312 m
punt 2: 51°24.279'N 4°45.275'E @ 13:29:17 UTC, 887 m
punt 3: 51°17.559'N 5°02.354'E @ 14:02:59 UTC, 985 m
punt 4: 51°20.963'N 4°45.422'E @ 14:15:16 UTC, 1127 m
Finish: 51°27.595'N 5°03.300'E @ 14:28:31 UTC, 460 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 23.6 km 138° @ 36.3 km/h
been 2: 27.9 km 304° @ 126.2 km/h
been 3: 23.4 km 122° @ 41.7 km/h
been 4: 20.7 km 288° @ 100.9 km/h
been 5: 24.1 km 59° @ 109.2 km/h
Afgelegde afstand: 119.7 km
Duur: 01:51:31
Gemiddelde snelheid: 64.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 7.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 10.3 km
Starthoogte: 284.0 m
Finishhoogte: 460.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -176 m
Totale score afstand: 119.7 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°24.753'N 4°52.343'E = 291° 5.9 km van vertrek
tijd: 12:34:19 UTC
alti: 1293 m
Finishpunt
pos.: 51°23.636'N 4°56.285'E = 275° 0.9 km van vertrek
tijd: 14:34:19 UTC
alti: 127 m
Grootste afstand in 2 uur: 132.1 km
Beste snelheid in 2 uur: 66.0 km/h
Hoogteverlies: 1166 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 114.1 km GELDIG
vertrek: TAKEOFF 0°00.000'N 0°00.000'E
start: BOVEN POPPEL 51°27.583'N 5°03.000'E
punt 1: RETIE 51°16.120'N 5°05.120'E 21.4 km 173°
punt 2: HOOGSTRATEN 51°24.120'N 4°45.750'E 26.9 km 304°
punt 3: SCHOONBROEK 51°17.780'N 5°02.030'E 22.3 km 122°
punt 4: RIJKEVORSEL 51°21.030'N 4°45.650'E 20.0 km 288°
finish: BOVEN POPPEL 51°27.583'N 5°03.000'E 23.5 km 59°
landing: LANDING 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: BOVEN POPPEL @ 12:50:15 UTC, 1080 m
punt 1: RETIE @ 13:15:55 UTC, 1323 m : 21.4 km 50.0 km/h
punt 2: HOOGSTRATEN @ 13:29:18 UTC, 882 m : 26.9 km 120.8 km/h
punt 3: SCHOONBROEK @ 14:02:53 UTC, 1001 m : 22.3 km 39.8 km/h
punt 4: RIJKEVORSEL @ 14:15:17 UTC, 1128 m : 20.0 km 96.6 km/h
finish: BOVEN POPPEL @ 14:28:19 UTC, 463 m : 23.5 km 108.2 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand: 114.1 km
Duur van de proef: 01:38:04
Gemiddelde snelheid: 69.8 km/h
Start hoogte: 284 m
Hoogte passeren start: 1080 m
Hoogte passeren finish: 463 m
Hoogteverlies over proef: -179 m
Totale score afstand: 114.1 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 27.8 km
Been 1: 21.8 km
Been 2: 21.8 km
Totaal: 71.4 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 12:20:34 UTC
einde: 14:36:16 UTC
duur: 02:15:42
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 284 m @ 12:22:39 UTC
hoog punt: 1599 m @ 13:12:25 UTC
hoogtewinst: 1315 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:16:00 bearing 46.0°
Tweede punt: 13:29:16 bearing 18.5°
Totale hoek: -27.5°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3432
| |||||||||||||||||||||