CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef15-05-2022 -- Robbe VAN BRANDT -- 1078,5 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 15/05/2022
Piloot: ROBBE VAN BRANDT
Zweefvliegtuig: OO-ZPP
Toestel type: ASW 15 Klasse: STANDAARD
Logger type: Naviter d.o.o. s/n: hm8
Logger file: 2022-05-15-NAV-HM8-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:30:23
Duurvlucht : 04:27:16
Vrije vlucht : 219.4 km
Fasttrack : 74.0 kmh
Opgegeven proef: 206.2 km
Driehoek : 146.3 km
Hoogtewinst : 1078.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBSU St.Hubert BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°02.348'N 5°24.009'E
tijd: 12:16:15 UTC
alti: 491 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°01.627'N 5°23.969'E = 182° 1.3 km van vertrek
tijd: 12:19:22 UTC
alti: 1147 m
Landingspunt
pos.: 49°58.785'N 5°13.366'E = 243° 14.3 km van vertrek
tijd: 16:46:38 UTC
alti: 353 m
Afstand take-off tot landing: 14.3
Totale vluchtduur: 04:30:23
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°01.933'N 5°22.280'E @ 12:25:29 UTC, 1612 m
punt 1: 50°12.915'N 5°45.577'E @ 13:47:40 UTC, 1776 m
punt 2: 50°16.943'N 6°09.691'E @ 14:14:55 UTC, 1530 m
punt 3: 49°52.767'N 5°27.842'E @ 15:15:29 UTC, 1685 m
punt 4: 49°42.157'N 5°18.584'E @ 15:32:29 UTC, 1406 m
punt 5: 49°54.697'N 4°52.516'E @ 16:07:46 UTC, 1401 m
Finish: 49°58.913'N 5°13.884'E @ 16:42:16 UTC, 554 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 34.4 km 54° @ 25.1 km/h
been 2: 29.6 km 75° @ 65.2 km/h
been 3: 67.1 km 228° @ 66.5 km/h
been 4: 22.6 km 209° @ 79.7 km/h
been 5: 39.0 km 307° @ 66.3 km/h
been 6: 26.7 km 73° @ 46.5 km/h
Afgelegde afstand: 219.4 km
Duur: 04:16:47
Gemiddelde snelheid: 51.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 13.7 km
Starthoogte: 1121.0 m
Finishhoogte: 554.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 567 m
Totale score afstand: 219.4 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°13.344'N 5°52.381'E = 59° 39.5 km van vertrek
tijd: 13:58:18 UTC
alti: 1807 m
Finishpunt
pos.: 49°53.345'N 4°53.296'E = 246° 40.3 km van vertrek
tijd: 15:58:18 UTC
alti: 987 m
Grootste afstand in 2 uur: 148.1 km
Beste snelheid in 2 uur: 74.0 km/h
Hoogteverlies: 820 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 223.1 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: DP2 50°05.000'N 5°27.000'E
punt 1: EX6 50°17.000'N 6°10.000'E 55.8 km 66°
punt 2: FLORENVILLE 49°42.006'N 5°18.645'E 89.3 km 224°
punt 3: HERISSON 49°53.500'N 4°53.100'E 37.3 km 305°
finish: ST HUBERT 50°02.333'N 5°24.233'E 40.7 km 66°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: DP2 @ 12:55:23 UTC, 1487 m
punt 1: EX6 @ 14:14:55 UTC, 1530 m : 55.3 km 41.7 km/h
punt 2: FLORENVILLE @ 15:32:29 UTC, 1406 m : 88.3 km 68.3 km/h
punt 3: HERISSON @ 15:58:27 UTC, 977 m : 36.3 km 83.9 km/h
finish: ST HUBERT niet gerond
afbreekpunt: 49°58.928'N 5°13.875'E @ 16:42:17 UTC, 551 m : 26.3 km 36.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 206.2 km
Duur van de proef: 03:46:54
Gemiddelde snelheid: 54.5 km/h
Start hoogte: 1121 m
Hoogte passeren start: 1487 m
Hoogte aan break-punt: 551 m
Hoogteverlies over proef: 570 m
Totale score afstand: 206.2 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 41.0 km
Been 1: 41.0 km
Been 2: 64.4 km
Totaal: 146.3 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 12:19:22 UTC
einde: 16:46:38 UTC
duur: 04:27:16
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 958 m @ 13:05:03 UTC
hoog punt: 2036 m @ 14:18:09 UTC
hoogtewinst: 1078 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 14:17:46 bearing 119.5°
Tweede punt: 16:03:05 bearing 165.8°
Totale hoek: 46.3°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6863
| |||||||||||||||||||||