CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

01-05-2022 -- Kris VAN DAM & BART DE HOUWER -- 1525,9 punten

Database gegevens:

Datum: 01-05-2022 Type proef: OP
Toestel: Janus CT RG Immatriculatie: OO-KDB
Handicapfactor: 108 Klasse: Motor
Piloot: Kris VAN DAM Club: BZC
Afstand: 329.6 km Score: 1525,9 pt
Vertrekpunt: EBBT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: BART DE HOUWER
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt. Logger op fout toestel en piloot ingesteld.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-01-NAV-4MQ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Piloot en toestel verkeerd gedeclareerd in logger. Ik bevestig als sportcommissaris dat Kris Van Dam en Bart De Houwer deze vlucht hebben uitgevoerd met Janus CT OO-KDB. 2020/594

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 01-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 01-05-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   01/05/2022
Piloot:         MARTIN PIQUEUR
Zweefvliegtuig: OO-ZDT
Toestel type:   K8    Klasse: CLUB
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 4mq
Logger file:    2022-05-01-NAV-4MQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:15:27
Duurvlucht     : 05:11:13
Vrije vlucht   :  348.3 km
Fasttrack      :   77.5 kmh
Opgegeven proef:  329.6 km
Hoogtewinst    : 1050.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBBT  Brasschaat        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°20.222'N   4°30.336'E
    tijd: 10:14:51 UTC
    alti: -80 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°20.846'N   4°30.036'E = 343° 1.2 km van vertrek
    tijd: 10:15:37 UTC
    alti: 381 m
Landingspunt 
    pos.: 51°20.304'N   4°30.219'E = 318° 0.2 km van vertrek
    tijd: 15:30:18 UTC
    alti: -52 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 05:15:27
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 2.5 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°21.275'N   4°28.116'E  @ 10:20:36 UTC,   587 m
    punt 1:  50°56.865'N   5°35.992'E  @ 11:48:23 UTC,  1190 m
    punt 2:  51°22.945'N   4°34.538'E  @ 12:56:10 UTC,   611 m
    punt 3:  51°21.100'N   4°56.349'E  @ 13:22:13 UTC,   501 m
    punt 4:  51°02.911'N   5°15.968'E  @ 13:57:08 UTC,   636 m
    punt 5:  51°00.877'N   5°32.826'E  @ 14:20:56 UTC,  1203 m
    Finish:  51°21.764'N   4°28.524'E  @ 15:27:26 UTC,   229 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   91.2 km 119° @  62.3 km/h
    been 2:   86.4 km 304° @  76.5 km/h
    been 3:   25.5 km  98° @  58.8 km/h
    been 4:   40.7 km 146° @  70.0 km/h
    been 5:   20.1 km 101° @  50.6 km/h
    been 6:   84.3 km 298° @  76.1 km/h
Afgelegde afstand:                   348.3 km
Duur:                                05:06:50
Gemiddelde snelheid:                 68.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.5 km
Starthoogte:                         549.0 m
Finishhoogte:                        229.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          320 m
Totale score afstand:                348.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°21.813'N   4°35.498'E =  64° 6.7 km van vertrek
    tijd:    10:40:03 UTC
    alti:    1073 m
Finishpunt
    pos.:    51°21.490'N   4°49.657'E =  84° 22.6 km van vertrek
    tijd:    12:40:03 UTC
    alti:    901 m
Grootste afstand in 2 uur: 155.1 km
Beste snelheid in 2 uur:    77.5 km/h
Hoogteverlies:             172 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 329.6 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   BRASSCHAAT       51°20.450'N   4°30.250'E
    punt 1:  ZUTENDAAL AERO   50°56.950'N   5°35.550'E    87.7 km 119°
    punt 2:  WUUSTWEZEL       51°23.320'N   4°35.900'E    85.0 km 306°
    punt 3:  ZWARTBERG-GENK   51°00.850'N   5°31.350'E    76.9 km 123°
    finish:  BRASSCHAAT       51°20.450'N   4°30.250'E    79.9 km 297°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   BRASSCHAAT       @ 10:30:44 UTC,   764 m
    punt 1:  ZUTENDAAL AERO   @ 11:48:20 UTC,  1192 m :   87.7 km   67.8 km/h
    punt 2:  WUUSTWEZEL       @ 12:55:30 UTC,   669 m :   85.0 km   75.9 km/h
    punt 3:  ZWARTBERG-GENK   @ 14:20:37 UTC,  1138 m :   76.9 km   54.2 km/h
    finish:  BRASSCHAAT       @ 15:26:11 UTC,   255 m :   79.9 km   73.2 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        329.6 km
Duur van de proef:        04:55:27
Gemiddelde snelheid:      66.9 km/h
Start hoogte:             385 m
Hoogte passeren start:    764 m
Hoogte passeren finish:   255 m
Hoogteverlies over proef: 130 m
Totale score afstand:     329.6 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:19:05 UTC
    einde: 15:30:18 UTC
    duur:  05:11:13

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     385 m @ 10:24:48 UTC
    hoog punt:    1435 m @ 13:45:21 UTC
    hoogtewinst:  1050 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:20:39  bearing 358.7°
    Tweede punt: 11:48:15  bearing 85.9°
    Totale hoek: 87.1°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 8452

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs