CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef14-05-2022 -- Wim AKKERMANS -- 2111,1 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 14/05/2022
Piloot: WIM AKKERMANS
Zweefvliegtuig: D-KVLC
Toestel type: VENTUS 3FES Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: ais
Logger file: 2022-05-14-LXV-AIS-01.IGC
Motor detectie: RPM
SAMENVATTING
Vluchttijd : 06:28:56
Duurvlucht : 06:25:50
Vrije vlucht : 643.9 km
Fasttrack : 121.0 kmh
Opgegeven proef: 216.6 km
Driehoek : 588.7 km
Hoogtewinst : 1251.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBKH Keiheuvel BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°10.951'N 5°13.659'E
tijd: 09:39:16 UTC
alti: -39 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°09.675'N 5°12.605'E = 207° 2.7 km van vertrek
tijd: 09:42:22 UTC
alti: 416 m
Landingspunt
pos.: 51°10.775'N 5°12.981'E = 248° 0.9 km van vertrek
tijd: 16:08:12 UTC
alti: -21 m
Afstand take-off tot landing: 0.9
Totale vluchtduur: 06:28:56
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°09.675'N 5°12.605'E @ 09:42:22 UTC, 416 m
punt 1: 51°21.310'N 5°49.689'E @ 10:15:25 UTC, 639 m
punt 2: 52°40.723'N 6°41.668'E @ 11:54:41 UTC, 1122 m
punt 3: 51°53.811'N 7°23.837'E @ 12:46:34 UTC, 1051 m
punt 4: 51°42.851'N 8°30.851'E @ 13:25:06 UTC, 1112 m
punt 5: 51°49.605'N 7°01.668'E @ 14:25:29 UTC, 940 m
Finish: 51°07.809'N 5°06.252'E @ 16:03:18 UTC, 542 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 48.2 km 63° @ 87.6 km/h
been 2: 158.8 km 22° @ 96.0 km/h
been 3: 99.3 km 151° @ 114.9 km/h
been 4: 79.7 km 104° @ 124.1 km/h
been 5: 103.4 km 278° @ 102.7 km/h
been 6: 154.5 km 241° @ 94.8 km/h
Afgelegde afstand: 643.9 km
Duur: 06:20:56
Gemiddelde snelheid: 101.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 10.4 km
Starthoogte: 416.0 m
Finishhoogte: 542.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -126 m
Totale score afstand: 643.9 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 52°12.381'N 6°16.611'E = 32° 135.0 km van vertrek
tijd: 11:26:41 UTC
alti: 1396 m
Finishpunt
pos.: 51°42.592'N 8°28.065'E = 74° 232.7 km van vertrek
tijd: 13:26:41 UTC
alti: 1084 m
Grootste afstand in 2 uur: 242.0 km
Beste snelheid in 2 uur: 121.0 km/h
Hoogteverlies: 312 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 755.9 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: KEI FIN KEIHEUVE 51°10.850'N 5°13.217'E
punt 1: SCHWEDENSTEBEL UL 52°49.349'N 10°02.398'E 377.9 km 59°
finish: KEI FIN KEIHEUVE 51°10.850'N 5°13.217'E 377.9 km 243°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: KEI FIN KEIHEUVE @ 09:42:27 UTC, 407 m
punt 1: SCHWEDENSTEBEL UL niet gerond
afbreekpunt: 51°42.914'N 8°30.820'E @ 13:25:02 UTC, 1115 m : 216.6 km 58.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 216.6 km
Duur van de proef: 03:42:35
Gemiddelde snelheid: 58.4 km/h
Start hoogte: 407 m
Hoogte passeren start: 407 m
Hoogte aan break-punt: 1115 m
Hoogteverlies over proef: -708 m
Totale score afstand: 216.6 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 164.8 km
Been 1: 235.3 km
Been 2: 188.6 km
Totaal: 588.7 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 09:42:22 UTC
einde: 16:08:12 UTC
duur: 06:25:50
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 354 m @ 11:04:54 UTC
hoog punt: 1605 m @ 15:25:03 UTC
hoogtewinst: 1251 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 11:50:47 bearing 36.5°
Tweede punt: 13:25:10 bearing 70.6°
Totale hoek: 34.1°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 22572
| |||||||||||||||||||||