CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef14-05-2022 -- Michiel VAN DEN BORNE -- 1018,5 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 14/05/2022
Piloot: MICHIEL VAN DEN BORNE
Zweefvliegtuig: D-6612
Toestel type: DISCUS Klasse: STANDARD
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 691
Logger file: 2022-05-14-LXV-691-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:15:23
Duurvlucht : 04:11:44
Vrije vlucht : 226.6 km
Fasttrack : 80.0 kmh
Opgegeven proef: 217.7 km
Driehoek : 145.5 km
Hoogtewinst : 1449.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBSU St.Hubert BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°02.007'N 5°24.592'E
tijd: 11:04:49 UTC
alti: 480 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°03.087'N 5°25.164'E = 19° 2.1 km van vertrek
tijd: 11:08:28 UTC
alti: 1100 m
Landingspunt
pos.: 50°16.087'N 6°33.886'E = 72° 86.3 km van vertrek
tijd: 15:20:12 UTC
alti: 431 m
Afstand take-off tot landing: 86.3
Totale vluchtduur: 04:15:23
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°02.964'N 5°22.747'E @ 12:03:24 UTC, 1568 m
punt 1: 50°07.578'N 5°37.980'E @ 12:28:45 UTC, 1491 m
punt 2: 50°35.297'N 6°38.371'E @ 13:25:39 UTC, 1137 m
punt 3: 50°24.212'N 6°36.887'E @ 13:45:55 UTC, 1056 m
punt 4: 50°13.521'N 6°39.829'E @ 14:14:50 UTC, 1594 m
punt 5: 50°25.797'N 7°04.101'E @ 14:37:26 UTC, 1518 m
Finish: 50°15.872'N 6°33.297'E @ 15:17:50 UTC, 646 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 20.1 km 65° @ 47.5 km/h
been 2: 88.2 km 54° @ 93.0 km/h
been 3: 20.6 km 185° @ 61.1 km/h
been 4: 20.1 km 170° @ 41.8 km/h
been 5: 36.7 km 51° @ 97.5 km/h
been 6: 40.9 km 243° @ 60.8 km/h
Afgelegde afstand: 226.6 km
Duur: 03:14:26
Gemiddelde snelheid: 69.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 85.8 km
Starthoogte: 1000.0 m
Finishhoogte: 646.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 354 m
Totale score afstand: 226.6 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°17.989'N 6°00.761'E = 55° 52.3 km van vertrek
tijd: 12:53:47 UTC
alti: 1688 m
Finishpunt
pos.: 50°18.614'N 6°43.566'E = 71° 98.9 km van vertrek
tijd: 14:53:48 UTC
alti: 813 m
Grootste afstand in 2 uur: 160.1 km
Beste snelheid in 2 uur: 80.0 km/h
Hoogteverlies: 875 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 306.7 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: DP2 50°05.000'N 5°27.000'E
punt 1: MECHERNICH 50°35.483'N 6°38.450'E 101.9 km 56°
punt 2: GEROLSTEIN 50°13.433'N 6°39.633'E 40.9 km 178°
punt 3: SCHOENEBERG 50°25.883'N 7°04.233'E 37.2 km 51°
finish: ST HUBERT 50°02.333'N 5°24.233'E 126.7 km 250°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: DP2 @ 12:09:04 UTC, 1641 m
punt 1: MECHERNICH @ 13:25:38 UTC, 1137 m : 101.4 km 79.4 km/h
punt 2: GEROLSTEIN @ 14:14:47 UTC, 1599 m : 39.9 km 48.7 km/h
punt 3: SCHOENEBERG @ 14:37:26 UTC, 1518 m : 36.2 km 95.9 km/h
finish: ST HUBERT niet gerond
afbreekpunt: 50°16.017'N 6°33.205'E @ 15:18:00 UTC, 643 m : 40.2 km 59.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 217.7 km
Duur van de proef: 03:08:56
Gemiddelde snelheid: 69.1 km/h
Start hoogte: 1000 m
Hoogte passeren start: 1641 m
Hoogte aan break-punt: 643 m
Hoogteverlies over proef: 357 m
Totale score afstand: 217.7 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 55.6 km
Been 1: 40.7 km
Been 2: 49.1 km
Totaal: 145.5 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:08:28 UTC
einde: 15:20:12 UTC
duur: 04:11:44
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 743 m @ 13:36:11 UTC
hoog punt: 2192 m @ 14:18:37 UTC
hoogtewinst: 1449 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:03:26 bearing 145.9°
Tweede punt: 13:25:38 bearing 102.1°
Totale hoek: -43.8°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5398
| |||||||||||||||||||||