CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

14-05-2022 -- Michiel VAN DEN BORNE -- 1018,5 punten

Database gegevens:

Datum: 14-05-2022 Type proef: WW
Toestel: Discus b WL Immatriculatie: D-6612
Handicapfactor: 108 Klasse: Standaard
Piloot: Michiel VAN DEN BORNE Club: KAC
Afstand: 220 km Score: 1018,5 pt
Vertrekpunt: EBSU Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim volgens wedstrijdleiding OBGN gebruikt.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-14-LXV-691-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 14-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 14-05-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   14/05/2022
Piloot:         MICHIEL VAN DEN BORNE
Zweefvliegtuig: D-6612
Toestel type:   DISCUS    Klasse: STANDARD
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 691
Logger file:    2022-05-14-LXV-691-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:15:23
Duurvlucht     : 04:11:44
Vrije vlucht   :  226.6 km
Fasttrack      :   80.0 kmh
Opgegeven proef:  217.7 km
Driehoek       :  145.5 km
Hoogtewinst    : 1449.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBSU  St.Hubert        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°02.007'N   5°24.592'E
    tijd: 11:04:49 UTC
    alti: 480 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°03.087'N   5°25.164'E =  19° 2.1 km van vertrek
    tijd: 11:08:28 UTC
    alti: 1100 m
Landingspunt 
    pos.: 50°16.087'N   6°33.886'E =  72° 86.3 km van vertrek
    tijd: 15:20:12 UTC
    alti: 431 m
Afstand take-off tot landing: 86.3
Totale vluchtduur: 04:15:23
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°02.964'N   5°22.747'E  @ 12:03:24 UTC,  1568 m
    punt 1:  50°07.578'N   5°37.980'E  @ 12:28:45 UTC,  1491 m
    punt 2:  50°35.297'N   6°38.371'E  @ 13:25:39 UTC,  1137 m
    punt 3:  50°24.212'N   6°36.887'E  @ 13:45:55 UTC,  1056 m
    punt 4:  50°13.521'N   6°39.829'E  @ 14:14:50 UTC,  1594 m
    punt 5:  50°25.797'N   7°04.101'E  @ 14:37:26 UTC,  1518 m
    Finish:  50°15.872'N   6°33.297'E  @ 15:17:50 UTC,   646 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.1 km  65° @  47.5 km/h
    been 2:   88.2 km  54° @  93.0 km/h
    been 3:   20.6 km 185° @  61.1 km/h
    been 4:   20.1 km 170° @  41.8 km/h
    been 5:   36.7 km  51° @  97.5 km/h
    been 6:   40.9 km 243° @  60.8 km/h
Afgelegde afstand:                   226.6 km
Duur:                                03:14:26
Gemiddelde snelheid:                 69.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 85.8 km
Starthoogte:                         1000.0 m
Finishhoogte:                        646.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          354 m
Totale score afstand:                226.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°17.989'N   6°00.761'E =  55° 52.3 km van vertrek
    tijd:    12:53:47 UTC
    alti:    1688 m
Finishpunt
    pos.:    50°18.614'N   6°43.566'E =  71° 98.9 km van vertrek
    tijd:    14:53:48 UTC
    alti:    813 m
Grootste afstand in 2 uur: 160.1 km
Beste snelheid in 2 uur:    80.0 km/h
Hoogteverlies:             875 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 306.7 km  GELDIG
    vertrek:                0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   DP2           50°05.000'N   5°27.000'E
    punt 1:  MECHERNICH    50°35.483'N   6°38.450'E   101.9 km  56°
    punt 2:  GEROLSTEIN    50°13.433'N   6°39.633'E    40.9 km 178°
    punt 3:  SCHOENEBERG   50°25.883'N   7°04.233'E    37.2 km  51°
    finish:  ST HUBERT     50°02.333'N   5°24.233'E   126.7 km 250°
    landing:                0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   DP2           @ 12:09:04 UTC,  1641 m
    punt 1:  MECHERNICH    @ 13:25:38 UTC,  1137 m :  101.4 km   79.4 km/h
    punt 2:  GEROLSTEIN    @ 14:14:47 UTC,  1599 m :   39.9 km   48.7 km/h
    punt 3:  SCHOENEBERG   @ 14:37:26 UTC,  1518 m :   36.2 km   95.9 km/h
    finish:   ST HUBERT     niet gerond
    afbreekpunt: 50°16.017'N   6°33.205'E  @ 15:18:00 UTC, 643 m : 40.2 km 59.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        217.7 km
Duur van de proef:        03:08:56
Gemiddelde snelheid:      69.1 km/h
Start hoogte:             1000 m
Hoogte passeren start:    1641 m
Hoogte aan break-punt:    643 m
Hoogteverlies over proef: 357 m
Totale score afstand:     217.7 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   55.6 km
Been 1:   40.7 km
Been 2:   49.1 km
Totaal:  145.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:08:28 UTC
    einde: 15:20:12 UTC
    duur:  04:11:44

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     743 m @ 13:36:11 UTC
    hoog punt:    2192 m @ 14:18:37 UTC
    hoogtewinst:  1449 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:03:26  bearing 145.9°
    Tweede punt: 13:25:38  bearing 102.1°
    Totale hoek: -43.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5398

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs