CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

18-05-2022 -- Michiel VAN DEN BORNE -- 1263,9 punten

Database gegevens:

Datum: 18-05-2022 Type proef: WW
Toestel: Discus b WL Immatriculatie: D-6612
Handicapfactor: 108 Klasse: Standaard
Piloot: Michiel VAN DEN BORNE Club: KAC
Afstand: 273 km Score: 1263,9 pt
Vertrekpunt: EBSU Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim volgens wedstrijdleiding OBGN gebruikt.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-18-LXV-691-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 18-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 18-05-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   18/05/2022
Piloot:         MICHIEL VAN DEN BORNE
Zweefvliegtuig: D-6612
Toestel type:   DISCUS    Klasse: STANDARD
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 691
Logger file:    2022-05-18-LXV-691-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  331

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:58:26
Duurvlucht     : 03:54:22
Vrije vlucht   :  290.6 km
Fasttrack      :   92.5 kmh
Opgegeven proef:  165.2 km
Driehoek       :  135.4 km
Hoogtewinst    : 1468.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBSU  St.Hubert        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°02.335'N   5°24.031'E
    tijd: 10:45:39 UTC
    alti: 463 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°01.592'N   5°23.621'E = 200° 1.5 km van vertrek
    tijd: 10:49:43 UTC
    alti: 1061 m
Landingspunt 
    pos.: 50°02.228'N   5°24.361'E = 117° 0.4 km van vertrek
    tijd: 14:44:05 UTC
    alti: 480 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 03:58:26
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°01.623'N   5°23.595'E  @ 10:49:45 UTC,  1052 m
    punt 1:  50°22.606'N   6°46.432'E  @ 12:37:57 UTC,  1576 m
    punt 2:  50°29.587'N   6°59.415'E  @ 12:50:17 UTC,  1910 m
    punt 3:  50°02.495'N   6°19.567'E  @ 13:40:14 UTC,  2004 m
    punt 4:  50°16.399'N   6°17.584'E  @ 13:57:29 UTC,  1762 m
    punt 5:  50°06.781'N   5°52.615'E  @ 14:20:33 UTC,  1195 m
    Finish:  50°02.086'N   5°24.221'E  @ 14:42:43 UTC,   596 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  106.0 km  68° @  58.8 km/h
    been 2:   20.1 km  50° @  97.8 km/h
    been 3:   69.0 km 223° @  82.9 km/h
    been 4:   25.9 km 355° @  90.0 km/h
    been 5:   34.7 km 239° @  90.1 km/h
    been 6:   35.0 km 256° @  94.7 km/h
Afgelegde afstand:                   290.6 km
Duur:                                03:52:58
Gemiddelde snelheid:                 74.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.5 km
Starthoogte:                         1061.0 m
Finishhoogte:                        596.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          465 m
Totale score afstand:                290.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°10.471'N   5°58.959'E =  70° 44.3 km van vertrek
    tijd:    12:01:18 UTC
    alti:    1695 m
Finishpunt
    pos.:    50°13.055'N   6°11.677'E =  70° 60.2 km van vertrek
    tijd:    14:01:19 UTC
    alti:    1291 m
Grootste afstand in 2 uur: 185.1 km
Beste snelheid in 2 uur:    92.5 km/h
Hoogteverlies:             404 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 271.2 km  GELDIG
    vertrek:              0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   DP2         50°05.000'N   5°27.000'E
    punt 1:  ADENAU      50°23.050'N   6°55.500'E   110.4 km  72°
    punt 2:  UTSCHEID    49°59.867'N   6°20.567'E    59.8 km 224°
    punt 3:  SCHWARZER   50°15.267'N   6°21.567'E    28.6 km   2°
    finish:  ST HUBERT   50°02.333'N   5°24.233'E    72.4 km 251°
    landing:              0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   DP2         @ 11:16:59 UTC,  1897 m
    punt 1:  ADENAU      @ 12:50:15 UTC,  1909 m :  110.4 km   71.0 km/h
    punt 2:  UTSCHEID    niet gerond
    afbreekpunt: 50°02.490'N   6°19.663'E  @ 13:40:18 UTC, 2006 m : 54.8 km 65.7 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        165.2 km
Duur van de proef:        02:23:19
Gemiddelde snelheid:      69.2 km/h
Start hoogte:             894 m
Hoogte passeren start:    1897 m
Hoogte aan break-punt:    2006 m
Hoogteverlies over proef: -1112 m
Totale score afstand:     165.2 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   37.9 km
Been 1:   37.9 km
Been 2:   59.6 km
Totaal:  135.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:49:43 UTC
    einde: 14:44:05 UTC
    duur:  03:54:22

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     894 m @ 10:50:59 UTC
    hoog punt:    2362 m @ 13:29:35 UTC
    hoogtewinst:  1468 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:49:43  bearing 146.2°
    Tweede punt: 12:50:13  bearing 103.4°
    Totale hoek: -42.7°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5457

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs