CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef18-05-2022 -- Michiel VAN DEN BORNE -- 1263,9 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 18/05/2022
Piloot: MICHIEL VAN DEN BORNE
Zweefvliegtuig: D-6612
Toestel type: DISCUS Klasse: STANDARD
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 691
Logger file: 2022-05-18-LXV-691-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 331
SAMENVATTING
Vluchttijd : 03:58:26
Duurvlucht : 03:54:22
Vrije vlucht : 290.6 km
Fasttrack : 92.5 kmh
Opgegeven proef: 165.2 km
Driehoek : 135.4 km
Hoogtewinst : 1468.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBSU St.Hubert BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°02.335'N 5°24.031'E
tijd: 10:45:39 UTC
alti: 463 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°01.592'N 5°23.621'E = 200° 1.5 km van vertrek
tijd: 10:49:43 UTC
alti: 1061 m
Landingspunt
pos.: 50°02.228'N 5°24.361'E = 117° 0.4 km van vertrek
tijd: 14:44:05 UTC
alti: 480 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 03:58:26
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°01.623'N 5°23.595'E @ 10:49:45 UTC, 1052 m
punt 1: 50°22.606'N 6°46.432'E @ 12:37:57 UTC, 1576 m
punt 2: 50°29.587'N 6°59.415'E @ 12:50:17 UTC, 1910 m
punt 3: 50°02.495'N 6°19.567'E @ 13:40:14 UTC, 2004 m
punt 4: 50°16.399'N 6°17.584'E @ 13:57:29 UTC, 1762 m
punt 5: 50°06.781'N 5°52.615'E @ 14:20:33 UTC, 1195 m
Finish: 50°02.086'N 5°24.221'E @ 14:42:43 UTC, 596 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 106.0 km 68° @ 58.8 km/h
been 2: 20.1 km 50° @ 97.8 km/h
been 3: 69.0 km 223° @ 82.9 km/h
been 4: 25.9 km 355° @ 90.0 km/h
been 5: 34.7 km 239° @ 90.1 km/h
been 6: 35.0 km 256° @ 94.7 km/h
Afgelegde afstand: 290.6 km
Duur: 03:52:58
Gemiddelde snelheid: 74.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.5 km
Starthoogte: 1061.0 m
Finishhoogte: 596.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 465 m
Totale score afstand: 290.6 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°10.471'N 5°58.959'E = 70° 44.3 km van vertrek
tijd: 12:01:18 UTC
alti: 1695 m
Finishpunt
pos.: 50°13.055'N 6°11.677'E = 70° 60.2 km van vertrek
tijd: 14:01:19 UTC
alti: 1291 m
Grootste afstand in 2 uur: 185.1 km
Beste snelheid in 2 uur: 92.5 km/h
Hoogteverlies: 404 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 271.2 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: DP2 50°05.000'N 5°27.000'E
punt 1: ADENAU 50°23.050'N 6°55.500'E 110.4 km 72°
punt 2: UTSCHEID 49°59.867'N 6°20.567'E 59.8 km 224°
punt 3: SCHWARZER 50°15.267'N 6°21.567'E 28.6 km 2°
finish: ST HUBERT 50°02.333'N 5°24.233'E 72.4 km 251°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: DP2 @ 11:16:59 UTC, 1897 m
punt 1: ADENAU @ 12:50:15 UTC, 1909 m : 110.4 km 71.0 km/h
punt 2: UTSCHEID niet gerond
afbreekpunt: 50°02.490'N 6°19.663'E @ 13:40:18 UTC, 2006 m : 54.8 km 65.7 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 165.2 km
Duur van de proef: 02:23:19
Gemiddelde snelheid: 69.2 km/h
Start hoogte: 894 m
Hoogte passeren start: 1897 m
Hoogte aan break-punt: 2006 m
Hoogteverlies over proef: -1112 m
Totale score afstand: 165.2 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 37.9 km
Been 1: 37.9 km
Been 2: 59.6 km
Totaal: 135.4 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:49:43 UTC
einde: 14:44:05 UTC
duur: 03:54:22
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 894 m @ 10:50:59 UTC
hoog punt: 2362 m @ 13:29:35 UTC
hoogtewinst: 1468 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 10:49:43 bearing 146.2°
Tweede punt: 12:50:13 bearing 103.4°
Totale hoek: -42.7°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5457
| |||||||||||||||||||||