CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

21-05-2022 -- Erik DE VOS -- 823,9 punten

Database gegevens:

Datum: 21-05-2022 Type proef: OP
Toestel: Discus 2cFES 18m Immatriculatie: D-KTEF
Handicapfactor: 113 Klasse: Motor
Piloot: Erik DE VOS Club: KFC
Afstand: 186.2 km Score: 823,9 pt
Vertrekpunt: LFQJ (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-21-LXV-A86-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 21-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 21-05-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   21/05/2022
Piloot:         ERIK DE VOS
Zweefvliegtuig: D-KTEF
Toestel type:   DISCUS 2C    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: a86
Logger file:    2022-05-21-LXV-A86-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor:     LXV,ON,ECURRENT,MOP-(SN:63,ET=74,46,74,46,0.04V,P=1),SW:100, HW:1
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:23:12
Duurvlucht     : 03:12:22
Vrije vlucht   :  201.8 km
Fasttrack      :   67.1 kmh
Opgegeven proef:  186.2 km
Driehoek       :  192.9 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFQJ  Maubeuge        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 50°18.847'N   4°02.289'E
    tijd: 12:35:07 UTC
    alti: 47 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°18.205'N   3°56.614'E = 260° 6.8 km van vertrek
    tijd: 12:39:53 UTC
    alti: 513 m
Landingspunt 
    pos.: 50°18.578'N   4°01.848'E = 226° 0.7 km van vertrek
    tijd: 15:58:19 UTC
    alti: 65 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 03:23:12
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 1.0 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°18.253'N   4°00.997'E  @ 12:52:02 UTC,   940 m
    punt 1:  50°23.319'N   3°46.015'E  @ 13:14:09 UTC,   899 m
    punt 2:  50°45.077'N   3°29.902'E  @ 13:53:24 UTC,  1104 m
    punt 3:  50°26.436'N   3°34.960'E  @ 14:19:04 UTC,   996 m
    punt 4:  50°17.396'N   3°23.641'E  @ 14:37:52 UTC,   917 m
    punt 5:  50°07.832'N   3°15.770'E  @ 15:11:08 UTC,  1035 m
    Finish:  50°19.633'N   4°03.218'E  @ 15:56:43 UTC,   210 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.1 km 298° @  54.5 km/h
    been 2:   44.6 km 335° @  68.2 km/h
    been 3:   35.1 km 170° @  82.0 km/h
    been 4:   21.5 km 219° @  68.5 km/h
    been 5:   20.1 km 208° @  36.2 km/h
    been 6:   60.5 km  68° @  79.7 km/h
Afgelegde afstand:                   201.8 km
Duur:                                03:04:41
Gemiddelde snelheid:                 65.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.8 km
Starthoogte:                         448.0 m
Finishhoogte:                        210.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          238 m
Totale score afstand:                201.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°45.035'N   3°29.810'E = 322° 61.9 km van vertrek
    tijd:    13:53:20 UTC
    alti:    1105 m
Finishpunt
    pos.:    50°18.932'N   4°00.968'E = 276° 1.6 km van vertrek
    tijd:    15:53:20 UTC
    alti:    523 m
Grootste afstand in 2 uur: 134.3 km
Beste snelheid in 2 uur:    67.1 km/h
Hoogteverlies:             582 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 186.2 km  GELDIG
    vertrek:                      0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   01 FREE TURNPOINT   50°18.268'N   4°00.899'E
    punt 1:  AMOUGIES            50°44.417'N   3°29.233'E    61.2 km 323°
    punt 2:  CAMBRAI NIER        50°08.550'N   3°15.900'E    68.3 km 193°
    finish:  05 FREE TURNPOINT   50°18.763'N   4°00.717'E    56.6 km  70°
    landing:                      0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   01 FREE TURNPOINT   @ 12:52:10 UTC,   925 m
    punt 1:  AMOUGIES            @ 13:51:32 UTC,   915 m :   61.2 km   61.9 km/h
    punt 2:  CAMBRAI NIER        @ 15:11:01 UTC,  1029 m :   68.3 km   51.6 km/h
    finish:  05 FREE TURNPOINT   @ 15:53:09 UTC,   543 m :   56.6 km   80.5 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        186.2 km
Duur van de proef:        03:00:59
Gemiddelde snelheid:      61.7 km/h
Start hoogte:             448 m
Hoogte passeren start:    925 m
Hoogte passeren finish:   543 m
Hoogteverlies over proef: -95 m
Totale score afstand:     186.2 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   71.0 km
Been 1:   60.3 km
Been 2:   61.6 km
Totaal:  192.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:45:57 UTC
    einde: 15:58:19 UTC
    duur:  03:12:22

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     448 m @ 12:45:57 UTC
    hoog punt:    1222 m @ 14:27:20 UTC
    hoogtewinst:   774 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3751

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs