CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

21-05-2022 -- Glenn HOSTENS -- 1163,2 punten

Database gegevens:

Datum: 21-05-2022 Type proef: VV
Toestel: ASW 19 Immatriculatie: D-6925
Handicapfactor: 100 Klasse: Standaard
Piloot: Glenn HOSTENS Club: KVDW
Afstand: 290.8 km Score: 1163,2 pt
Vertrekpunt: EBTN Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Aan een gemiddelde van 96 km/h naar Zutendaal met dikke pompen maar eenmaal in de Kempen kelderde de snelheid door zwakke pompen. Ondertussen kwam de hoge bewolking ook al binnen geschoven en ter hoogte van Leopoldsburg was het een dikke plaat waar de zon volledig niet meer doorkwam. Maar toch stonden er nog cu's die het deden maar ze waren belabberd. Rechtstreeks naar keerpunt Arendonk ging niet want daar waren de cu's nog belabberder en gingen het zeker niet doen. Eenmaal terug aan de Kei deden de gebruikelijke plaatsen het goed :) En vanaf daar tot de pomp achter Leopoldsburg plakte er een TMG in mijn gat die mij volgde op gelijke hoogte, ipv voorop te vliegen tsss. Deze keer was het echt rondzwerven in de zandbak

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Paradrop Zwartberg 120.405 & Leopoldsburg 125.530 uitgeluisterd; GGA actief

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-21-LXN-G97-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 21-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 21-05-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   21/05/2022
Piloot:         GLENN.HOSTENS
Zweefvliegtuig: D-6925
Toestel type:   ASW 19    Klasse: CLUB
Logger type:    LX Navigation  s/n: g97
Logger file:    2022-05-21-LXN-G97-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:47:30
Duurvlucht     : 05:42:58
Vrije vlucht   :  290.8 km
Fasttrack      :   64.9 kmh
Opgegeven proef:  170.8 km
Driehoek       :  191.0 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBTN  Goetsenhoven        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°46.966'N   4°57.646'E
    tijd: 12:19:49 UTC
    alti: -1 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°44.188'N   4°55.016'E = 211° 6.0 km van vertrek
    tijd: 12:24:21 UTC
    alti: 662 m
Landingspunt 
    pos.: 50°46.781'N   4°57.165'E = 239° 0.7 km van vertrek
    tijd: 18:07:19 UTC
    alti: 23 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 05:47:30
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°44.153'N   4°54.929'E  @ 12:24:33 UTC,   661 m
    punt 1:  50°57.226'N   5°35.998'E  @ 13:08:23 UTC,  1196 m
    punt 2:  51°19.824'N   4°59.662'E  @ 14:20:59 UTC,  1216 m
    punt 3:  50°56.554'N   5°23.247'E  @ 15:23:51 UTC,  1403 m
    punt 4:  50°43.041'N   4°54.224'E  @ 16:15:55 UTC,   951 m
    punt 5:  50°54.967'N   5°21.940'E  @ 16:56:15 UTC,  1319 m
    Finish:  50°42.143'N   4°49.973'E  @ 17:46:23 UTC,   882 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   54.0 km  63° @  73.9 km/h
    been 2:   59.6 km 315° @  49.3 km/h
    been 3:   51.2 km 147° @  48.8 km/h
    been 4:   42.3 km 234° @  48.7 km/h
    been 5:   39.4 km  56° @  58.5 km/h
    been 6:   44.4 km 238° @  53.2 km/h
Afgelegde afstand:                   290.8 km
Duur:                                05:21:50
Gemiddelde snelheid:                 54.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 6.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 12.7 km
Starthoogte:                         662.0 m
Finishhoogte:                        882.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -220 m
Totale score afstand:                290.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°45.865'N   4°56.608'E = 211° 2.4 km van vertrek
    tijd:    12:36:53 UTC
    alti:    1328 m
Finishpunt
    pos.:    51°13.012'N   5°12.384'E =  20° 51.3 km van vertrek
    tijd:    14:36:54 UTC
    alti:    913 m
Grootste afstand in 2 uur: 129.8 km
Beste snelheid in 2 uur:    64.9 km/h
Hoogteverlies:             415 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 340.8 km  GELDIG
    vertrek: GOETSVEN   50°46.950'N   4°57.450'E
    start:   GOETSVEN   50°46.950'N   4°57.450'E
    punt 1:  ZUTENDAA   50°56.850'N   5°35.420'E    48.2 km  67°
    punt 2:  ARENDONK   51°17.720'N   5°05.680'E    52.0 km 318°
    punt 3:  HASSEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    41.2 km 151°
    punt 4:  CINEY      50°16.050'N   5°02.230'E    81.7 km 197°
    punt 5:  HASSEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    81.7 km  17°
    finish:  GOETSVEN   50°46.950'N   4°57.450'E    36.0 km 235°
    landing: GOETSVEN   50°46.950'N   4°57.450'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   GOETSVEN   @ 12:37:58 UTC,  1220 m
    punt 1:  ZUTENDAA   @ 13:07:51 UTC,  1181 m :   47.7 km   95.7 km/h
    punt 2:  ARENDONK   @ 14:20:07 UTC,  1141 m :   51.0 km   42.3 km/h
    punt 3:  HASSEWIT   @ 15:11:59 UTC,  1049 m :   40.2 km   46.5 km/h
    punt 4:  CINEY      niet gerond
    afbreekpunt: 50°42.590'N   4°59.685'E  @ 16:08:23 UTC, 1004 m : 31.9 km 34.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        170.8 km
Duur van de proef:        03:30:25
Gemiddelde snelheid:      48.7 km/h
Start hoogte:             649 m
Hoogte passeren start:    1220 m
Hoogte aan break-punt:    1004 m
Hoogteverlies over proef: -355 m
Totale score afstand:     170.8 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   59.5 km
Been 1:   70.9 km
Been 2:   60.7 km
Totaal:  191.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:24:21 UTC
    einde: 18:07:19 UTC
    duur:  05:42:58

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     649 m @ 12:27:45 UTC
    hoog punt:    1504 m @ 17:05:27 UTC
    hoogtewinst:   855 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 14:21:03  bearing 36.5°
    Tweede punt: 17:46:23  bearing 132.0°
    Totale hoek: 95.5°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5124

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs