CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

22-05-2022 -- Tom VAN DEN EYNDE -- 885,0 punten

Database gegevens:

Datum: 22-05-2022 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: TR
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Tom VAN DEN EYNDE Club: KACK
Afstand: 245.6 km Score: 885,0 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Kemel van de dag: in het blauw bij Genk, windop naast de industrie gaan vliegen.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

sq 7000 in NL

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-22-LXV-EY0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 22-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 22-05-2022



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   22/05/2022
Piloot:         TOM VAN DEN EYNDE
Zweefvliegtuig: D8110
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: ey0
Logger file:    2022-05-22-LXV-EY0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:41:06
Duurvlucht     : 04:37:31
Vrije vlucht   :  245.6 km
Fasttrack      :   70.6 kmh
Driehoek       :  160.4 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.722'N   5°12.871'E
    tijd: 10:45:40 UTC
    alti: 2 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°11.977'N   5°14.685'E =  42° 3.1 km van vertrek
    tijd: 10:49:15 UTC
    alti: 527 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.851'N   5°13.214'E =  59° 0.5 km van vertrek
    tijd: 15:26:46 UTC
    alti: 34 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 04:41:06
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°11.959'N   5°14.433'E  @ 10:49:31 UTC,   537 m
    punt 1:  51°13.182'N   5°32.102'E  @ 11:15:07 UTC,  1152 m
    punt 2:  51°25.270'N   6°14.674'E  @ 12:01:52 UTC,  1264 m
    punt 3:  51°12.600'N   5°06.958'E  @ 13:14:36 UTC,  1086 m
    punt 4:  50°54.791'N   5°31.315'E  @ 13:58:26 UTC,  1016 m
    punt 5:  51°03.187'N   5°19.162'E  @ 14:40:43 UTC,  1145 m
    Finish:  51°14.806'N   5°10.581'E  @ 15:14:29 UTC,   884 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.7 km  84° @  48.5 km/h
    been 2:   54.3 km  65° @  69.7 km/h
    been 3:   82.1 km 254° @  67.7 km/h
    been 4:   43.6 km 139° @  59.7 km/h
    been 5:   21.1 km 318° @  29.9 km/h
    been 6:   23.8 km 335° @  42.2 km/h
Afgelegde afstand:                   245.6 km
Duur:                                04:24:58
Gemiddelde snelheid:                 55.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 8.0 km
Starthoogte:                         527.0 m
Finishhoogte:                        884.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -357 m
Totale score afstand:                245.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°13.291'N   5°15.625'E =  34° 5.7 km van vertrek
    tijd:    11:00:59 UTC
    alti:    1258 m
Finishpunt
    pos.:    51°13.526'N   5°19.467'E =  56° 9.3 km van vertrek
    tijd:    13:01:00 UTC
    alti:    958 m
Grootste afstand in 2 uur: 141.2 km
Beste snelheid in 2 uur:    70.6 km/h
Hoogteverlies:             300 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   58.9 km
Been 1:   44.9 km
Been 2:   56.6 km
Totaal:  160.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:49:15 UTC
    einde: 15:26:46 UTC
    duur:  04:37:31

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     370 m @ 14:11:00 UTC
    hoog punt:    1297 m @ 14:42:35 UTC
    hoogtewinst:   927 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:10:28  bearing 50.5°
    Tweede punt: 13:58:30  bearing 88.6°
    Totale hoek: 38.1°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4625

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs