CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

22-05-2022 -- Pavel CIOROGARIU -- 1460,4 punten

Database gegevens:

Datum: 22-05-2022 Type proef: VV
Toestel: Ventus a 15m Immatriculatie: PH-1500
Handicapfactor: 110 Klasse: Open/Ren
Piloot: Pavel CIOROGARIU Club: ALB
Afstand: 401.6 km Score: 1460,4 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

xpdr 7000 dutch mil, xpdr6101 langen info + langen radar

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-22-NAV-HA5-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 22-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 22-05-2022



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   22/05/2022
Piloot:         CIOROGARIU PAVEL
Zweefvliegtuig: PH-1500
Toestel type:   VENTUS A    Klasse: 15-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: ha5
Logger file:    2022-05-22-NAV-HA5-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:55:32
Duurvlucht     : 05:52:13
Vrije vlucht   :  401.6 km
Fasttrack      :   82.4 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.238'N   5°22.131'E
    tijd: 09:35:09 UTC
    alti: 2 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.762'N   5°25.081'E =  74° 3.6 km van vertrek
    tijd: 09:38:28 UTC
    alti: 620 m
Landingspunt 
    pos.: 51°03.669'N   5°27.188'E =  30° 11.7 km van vertrek
    tijd: 15:30:41 UTC
    alti: 73 m
Afstand take-off tot landing: 11.7
Totale vluchtduur: 05:55:32
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°58.431'N   5°24.431'E  @ 09:39:08 UTC,   594 m
    punt 1:  51°08.483'N   5°30.717'E  @ 09:58:31 UTC,   790 m
    punt 2:  51°46.690'N   6°54.111'E  @ 11:35:36 UTC,  1206 m
    punt 3:  52°16.730'N   7°22.855'E  @ 12:23:21 UTC,   902 m
    punt 4:  52°09.864'N   7°06.123'E  @ 12:42:44 UTC,  1053 m
    punt 5:  51°45.124'N   6°47.111'E  @ 13:22:45 UTC,   774 m
    Finish:  51°02.529'N   5°25.342'E  @ 15:21:45 UTC,   516 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.0 km  21° @  62.0 km/h
    been 2:  119.8 km  53° @  74.0 km/h
    been 3:   64.7 km  30° @  81.3 km/h
    been 4:   22.9 km 236° @  70.9 km/h
    been 5:   50.8 km 205° @  76.1 km/h
    been 6:  123.4 km 231° @  62.2 km/h
Afgelegde afstand:                   401.6 km
Duur:                                05:42:37
Gemiddelde snelheid:                 70.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 8.8 km
Starthoogte:                         583.0 m
Finishhoogte:                        516.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          67 m
Totale score afstand:                401.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°19.373'N   6°03.794'E =  51° 62.4 km van vertrek
    tijd:    10:42:38 UTC
    alti:    1182 m
Finishpunt
    pos.:    52°09.773'N   7°06.125'E =  41° 179.0 km van vertrek
    tijd:    12:42:38 UTC
    alti:    1055 m
Grootste afstand in 2 uur: 164.8 km
Beste snelheid in 2 uur:    82.4 km/h
Hoogteverlies:             127 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   20.9 km
Been 1:   32.8 km
Been 2:   20.9 km
Totaal:   74.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:38:28 UTC
    einde: 15:30:41 UTC
    duur:  05:52:13

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     583 m @ 09:38:53 UTC
    hoog punt:    1421 m @ 13:29:07 UTC
    hoogtewinst:   838 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:39:03  bearing 82.6°
    Tweede punt: 12:37:56  bearing 50.6°
    Totale hoek: -32.0°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 11652

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs