CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

14-05-2022 -- Thomas DE BRUYN -- 1460,1 punten

Database gegevens:

Datum: 14-05-2022 Type proef: OP
Toestel: LS 4 Immatriculatie: OO-YBL
Handicapfactor: 104 Klasse: Standaard
Piloot: Thomas DE BRUYN Club: BZC
Afstand: 303.7 km Score: 1460,1 pt
Vertrekpunt: EBSU Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
OBGN 2022 dag 1 - Wat is de Ardennen/Eifel toch altijd weer mooi! Leuk en goed georganiseerd kampioenschap, bedankt aan de CNVV!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

OBGN luchtruim

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-14-NAV-44O-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 14-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 14-05-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   14/05/2022
Piloot:         THOMAS DE BRUYN
Zweefvliegtuig: OOYBL
Toestel type:   LS 4    Klasse: 
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 44o
Logger file:    2022-05-14-NAV-44O-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:29:36
Duurvlucht     : 04:25:28
Vrije vlucht   :  313.2 km
Fasttrack      :   89.7 kmh
Opgegeven proef:  303.7 km
Driehoek       :  143.5 km
Hoogtewinst    : 1445.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBSU  St.Hubert        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°01.995'N   5°24.616'E
    tijd: 11:26:33 UTC
    alti: 484 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°03.582'N   5°26.107'E =  31° 3.4 km van vertrek
    tijd: 11:30:41 UTC
    alti: 1169 m
Landingspunt 
    pos.: 50°02.316'N   5°24.351'E = 332° 0.7 km van vertrek
    tijd: 15:56:09 UTC
    alti: 495 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 04:29:36
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°03.264'N   5°25.609'E  @ 11:32:12 UTC,  1180 m
    punt 1:  50°35.290'N   6°38.632'E  @ 13:22:25 UTC,  1347 m
    punt 2:  50°13.632'N   6°39.594'E  @ 13:56:02 UTC,  1892 m
    punt 3:  50°25.730'N   7°04.068'E  @ 14:22:16 UTC,  1921 m
    punt 4:  50°16.962'N   6°51.913'E  @ 14:34:14 UTC,  1589 m
    punt 5:  50°12.167'N   5°51.148'E  @ 15:29:10 UTC,  1312 m
    Finish:  50°02.316'N   5°24.351'E  @ 15:56:09 UTC,   495 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  105.1 km  55° @  57.2 km/h
    been 2:   40.2 km 178° @  71.7 km/h
    been 3:   36.7 km  52° @  83.9 km/h
    been 4:   21.7 km 222° @ 108.9 km/h
    been 5:   72.8 km 263° @  79.5 km/h
    been 6:   36.8 km 240° @  81.8 km/h
Afgelegde afstand:                   313.2 km
Duur:                                04:23:57
Gemiddelde snelheid:                 71.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.7 km
Starthoogte:                         1159.0 m
Finishhoogte:                        495.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          664 m
Totale score afstand:                313.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°29.497'N   6°28.573'E =  56° 91.5 km van vertrek
    tijd:    13:16:15 UTC
    alti:    1950 m
Finishpunt
    pos.:    50°12.362'N   5°57.884'E =  64° 44.1 km van vertrek
    tijd:    15:16:15 UTC
    alti:    1226 m
Grootste afstand in 2 uur: 179.4 km
Beste snelheid in 2 uur:    89.7 km/h
Hoogteverlies:             724 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 306.7 km  GELDIG
    vertrek:                0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   DP2           50°05.000'N   5°27.000'E
    punt 1:  MECHERNICH    50°35.483'N   6°38.450'E   101.9 km  56°
    punt 2:  GEROLSTEIN    50°13.433'N   6°39.633'E    40.9 km 178°
    punt 3:  SCHOENEBERG   50°25.883'N   7°04.233'E    37.2 km  51°
    finish:  ST HUBERT     50°02.333'N   5°24.233'E   126.7 km 250°
    landing:                0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   DP2           @ 12:00:59 UTC,  1660 m
    punt 1:  MECHERNICH    @ 13:22:21 UTC,  1349 m :  101.4 km   74.8 km/h
    punt 2:  GEROLSTEIN    @ 13:56:03 UTC,  1889 m :   39.9 km   71.0 km/h
    punt 3:  SCHOENEBERG   @ 14:22:15 UTC,  1928 m :   36.2 km   82.9 km/h
    finish:  ST HUBERT     @ 15:56:09 UTC,   495 m :  126.2 km   80.6 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        303.7 km
Duur van de proef:        03:55:10
Gemiddelde snelheid:      77.5 km/h
Start hoogte:             1039 m
Hoogte passeren start:    1660 m
Hoogte passeren finish:   495 m
Hoogteverlies over proef: 544 m
Totale score afstand:     303.7 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   40.2 km
Been 1:   43.0 km
Been 2:   60.3 km
Totaal:  143.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:30:41 UTC
    einde: 15:56:09 UTC
    duur:  04:25:28

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     852 m @ 13:31:59 UTC
    hoog punt:    2297 m @ 14:50:51 UTC
    hoogtewinst:  1445 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:22:24  bearing 102.1°
    Tweede punt: 15:56:09  bearing 145.4°
    Totale hoek: 43.4°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6669

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs