CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef14-05-2022 -- Thomas DE BRUYN -- 1460,1 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 14/05/2022
Piloot: THOMAS DE BRUYN
Zweefvliegtuig: OOYBL
Toestel type: LS 4 Klasse:
Logger type: Naviter d.o.o. s/n: 44o
Logger file: 2022-05-14-NAV-44O-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:29:36
Duurvlucht : 04:25:28
Vrije vlucht : 313.2 km
Fasttrack : 89.7 kmh
Opgegeven proef: 303.7 km
Driehoek : 143.5 km
Hoogtewinst : 1445.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBSU St.Hubert BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°01.995'N 5°24.616'E
tijd: 11:26:33 UTC
alti: 484 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°03.582'N 5°26.107'E = 31° 3.4 km van vertrek
tijd: 11:30:41 UTC
alti: 1169 m
Landingspunt
pos.: 50°02.316'N 5°24.351'E = 332° 0.7 km van vertrek
tijd: 15:56:09 UTC
alti: 495 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 04:29:36
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°03.264'N 5°25.609'E @ 11:32:12 UTC, 1180 m
punt 1: 50°35.290'N 6°38.632'E @ 13:22:25 UTC, 1347 m
punt 2: 50°13.632'N 6°39.594'E @ 13:56:02 UTC, 1892 m
punt 3: 50°25.730'N 7°04.068'E @ 14:22:16 UTC, 1921 m
punt 4: 50°16.962'N 6°51.913'E @ 14:34:14 UTC, 1589 m
punt 5: 50°12.167'N 5°51.148'E @ 15:29:10 UTC, 1312 m
Finish: 50°02.316'N 5°24.351'E @ 15:56:09 UTC, 495 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 105.1 km 55° @ 57.2 km/h
been 2: 40.2 km 178° @ 71.7 km/h
been 3: 36.7 km 52° @ 83.9 km/h
been 4: 21.7 km 222° @ 108.9 km/h
been 5: 72.8 km 263° @ 79.5 km/h
been 6: 36.8 km 240° @ 81.8 km/h
Afgelegde afstand: 313.2 km
Duur: 04:23:57
Gemiddelde snelheid: 71.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.7 km
Starthoogte: 1159.0 m
Finishhoogte: 495.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 664 m
Totale score afstand: 313.2 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°29.497'N 6°28.573'E = 56° 91.5 km van vertrek
tijd: 13:16:15 UTC
alti: 1950 m
Finishpunt
pos.: 50°12.362'N 5°57.884'E = 64° 44.1 km van vertrek
tijd: 15:16:15 UTC
alti: 1226 m
Grootste afstand in 2 uur: 179.4 km
Beste snelheid in 2 uur: 89.7 km/h
Hoogteverlies: 724 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 306.7 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: DP2 50°05.000'N 5°27.000'E
punt 1: MECHERNICH 50°35.483'N 6°38.450'E 101.9 km 56°
punt 2: GEROLSTEIN 50°13.433'N 6°39.633'E 40.9 km 178°
punt 3: SCHOENEBERG 50°25.883'N 7°04.233'E 37.2 km 51°
finish: ST HUBERT 50°02.333'N 5°24.233'E 126.7 km 250°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: DP2 @ 12:00:59 UTC, 1660 m
punt 1: MECHERNICH @ 13:22:21 UTC, 1349 m : 101.4 km 74.8 km/h
punt 2: GEROLSTEIN @ 13:56:03 UTC, 1889 m : 39.9 km 71.0 km/h
punt 3: SCHOENEBERG @ 14:22:15 UTC, 1928 m : 36.2 km 82.9 km/h
finish: ST HUBERT @ 15:56:09 UTC, 495 m : 126.2 km 80.6 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 303.7 km
Duur van de proef: 03:55:10
Gemiddelde snelheid: 77.5 km/h
Start hoogte: 1039 m
Hoogte passeren start: 1660 m
Hoogte passeren finish: 495 m
Hoogteverlies over proef: 544 m
Totale score afstand: 303.7 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 40.2 km
Been 1: 43.0 km
Been 2: 60.3 km
Totaal: 143.5 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:30:41 UTC
einde: 15:56:09 UTC
duur: 04:25:28
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 852 m @ 13:31:59 UTC
hoog punt: 2297 m @ 14:50:51 UTC
hoogtewinst: 1445 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:22:24 bearing 102.1°
Tweede punt: 15:56:09 bearing 145.4°
Totale hoek: 43.4°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6669
| |||||||||||||||||||||