CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

15-05-2022 -- Thomas DE BRUYN -- 1058,2 punten

Database gegevens:

Datum: 15-05-2022 Type proef: OP
Toestel: LS 4 Immatriculatie: OO-YBL
Handicapfactor: 104 Klasse: Standaard
Piloot: Thomas DE BRUYN Club: BZC
Afstand: 220.1 km Score: 1058,2 pt
Vertrekpunt: EBSU Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
OBGN 2022 dag 2 - Wat is de Ardennen/Eifel toch altijd weer mooi! Leuk en goed georganiseerd kampioenschap, bedankt aan de CNVV!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

OBGN luchtruim

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-15-NAV-44O-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 15-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 15-05-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   15/05/2022
Piloot:         THOMAS DE BRUYN
Zweefvliegtuig: OOYBL
Toestel type:   LS 4    Klasse: 
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 44o
Logger file:    2022-05-15-NAV-44O-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:06:44
Duurvlucht     : 04:03:40
Vrije vlucht   :  235.2 km
Fasttrack      :   77.9 kmh
Opgegeven proef:  220.1 km
Driehoek       :  136.3 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBSU  St.Hubert        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°02.349'N   5°24.011'E
    tijd: 12:06:52 UTC
    alti: 503 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°00.772'N   5°25.259'E = 153° 3.3 km van vertrek
    tijd: 12:09:56 UTC
    alti: 988 m
Landingspunt 
    pos.: 50°02.279'N   5°24.295'E = 111° 0.4 km van vertrek
    tijd: 16:13:36 UTC
    alti: 534 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 04:06:44
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°02.708'N   5°20.364'E  @ 12:19:46 UTC,  1780 m
    punt 1:  50°09.553'N   5°33.378'E  @ 13:10:48 UTC,  1428 m
    punt 2:  50°16.958'N   6°09.694'E  @ 14:01:15 UTC,  1663 m
    punt 3:  50°11.100'N   5°47.611'E  @ 14:23:35 UTC,  1792 m
    punt 4:  49°42.218'N   5°18.553'E  @ 15:15:10 UTC,  1316 m
    punt 5:  49°53.572'N   4°53.442'E  @ 15:41:26 UTC,  1631 m
    Finish:  50°02.591'N   5°24.547'E  @ 16:12:23 UTC,   655 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.0 km  51° @  23.6 km/h
    been 2:   45.3 km  72° @  53.9 km/h
    been 3:   28.4 km 248° @  76.3 km/h
    been 4:   63.8 km 213° @  74.3 km/h
    been 5:   36.8 km 305° @  84.0 km/h
    been 6:   40.8 km  66° @  79.1 km/h
Afgelegde afstand:                   235.2 km
Duur:                                03:52:37
Gemiddelde snelheid:                 60.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.8 km
Starthoogte:                         981.0 m
Finishhoogte:                        655.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          326 m
Totale score afstand:                235.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°13.949'N   5°58.117'E =  62° 46.0 km van vertrek
    tijd:    14:12:59 UTC
    alti:    1721 m
Finishpunt
    pos.:    50°02.649'N   5°23.785'E = 334° 0.6 km van vertrek
    tijd:    16:12:59 UTC
    alti:    581 m
Grootste afstand in 2 uur: 155.9 km
Beste snelheid in 2 uur:    77.9 km/h
Hoogteverlies:             1140 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 223.1 km  GELDIG
    vertrek:                0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   DP2           50°05.000'N   5°27.000'E
    punt 1:  EX6           50°17.000'N   6°10.000'E    55.8 km  66°
    punt 2:  FLORENVILLE   49°42.006'N   5°18.645'E    89.3 km 224°
    punt 3:  HERISSON      49°53.500'N   4°53.100'E    37.3 km 305°
    finish:  ST HUBERT     50°02.333'N   5°24.233'E    40.7 km  66°
    landing:                0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   DP2           @ 12:59:54 UTC,  1623 m
    punt 1:  EX6           @ 14:01:14 UTC,  1666 m :   55.3 km   54.1 km/h
    punt 2:  FLORENVILLE   @ 15:14:57 UTC,  1296 m :   88.3 km   71.9 km/h
    punt 3:  HERISSON      @ 15:41:24 UTC,  1642 m :   36.3 km   82.4 km/h
    finish:  ST HUBERT     @ 16:11:59 UTC,   657 m :   40.2 km   78.8 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        220.1 km
Duur van de proef:        03:12:05
Gemiddelde snelheid:      68.8 km/h
Start hoogte:             981 m
Hoogte passeren start:    1623 m
Hoogte passeren finish:   657 m
Hoogteverlies over proef: 324 m
Totale score afstand:     220.1 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   47.5 km
Been 1:   38.2 km
Been 2:   50.6 km
Totaal:  136.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:09:56 UTC
    einde: 16:13:36 UTC
    duur:  04:03:40

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     974 m @ 14:49:21 UTC
    hoog punt:    1961 m @ 15:56:48 UTC
    hoogtewinst:   987 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 14:01:19  bearing 119.5°
    Tweede punt: 15:41:25  bearing 165.4°
    Totale hoek: 46.0°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6456

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs