CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

21-05-2022 -- Thomas DE BRUYN -- 1493,3 punten

Database gegevens:

Datum: 21-05-2022 Type proef: OP
Toestel: LS 4 Immatriculatie: OO-YBL
Handicapfactor: 104 Klasse: Standaard
Piloot: Thomas DE BRUYN Club: BZC
Afstand: 310.6 km Score: 1493,3 pt
Vertrekpunt: EBSU Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
OBGN 2022 dag 5 - Wat is de Ardennen/Eifel toch altijd weer mooi! Leuk en goed georganiseerd kampioenschap, bedankt aan de CNVV!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

OBGN luchtruim

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-21-NAV-44O-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 21-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 21-05-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   21/05/2022
Piloot:         THOMAS DE BRUYN
Zweefvliegtuig: OOYBL
Toestel type:   LS 4    Klasse: 
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 44o
Logger file:    2022-05-21-NAV-44O-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:45:14
Duurvlucht     : 05:41:14
Vrije vlucht   :  346.1 km
Fasttrack      :   74.4 kmh
Opgegeven proef:  310.6 km
Driehoek       :  260.8 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBSU  St.Hubert        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°01.990'N   5°24.603'E
    tijd: 10:42:23 UTC
    alti: 477 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°02.790'N   5°25.238'E =  27° 1.7 km van vertrek
    tijd: 10:46:23 UTC
    alti: 1079 m
Landingspunt 
    pos.: 50°02.339'N   5°24.395'E = 339° 0.7 km van vertrek
    tijd: 16:27:37 UTC
    alti: 492 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 05:45:14
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°03.414'N   5°11.985'E  @ 10:59:13 UTC,  1365 m
    punt 1:  50°11.956'N   6°47.269'E  @ 12:35:31 UTC,  1388 m
    punt 2:  50°11.608'N   5°56.042'E  @ 13:31:04 UTC,  1230 m
    punt 3:  50°18.276'N   5°42.768'E  @ 13:47:46 UTC,  1359 m
    punt 4:  50°03.698'N   4°56.346'E  @ 14:53:23 UTC,   683 m
    punt 5:  49°41.860'N   5°21.362'E  @ 15:56:39 UTC,  1062 m
    Finish:  50°02.538'N   5°24.966'E  @ 16:27:11 UTC,   536 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  114.7 km  81° @  71.4 km/h
    been 2:   61.0 km 270° @  65.8 km/h
    been 3:   20.0 km 308° @  72.0 km/h
    been 4:   61.5 km 244° @  56.2 km/h
    been 5:   50.4 km 143° @  47.8 km/h
    been 6:   38.6 km   6° @  75.8 km/h
Afgelegde afstand:                   346.1 km
Duur:                                05:27:58
Gemiddelde snelheid:                 63.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 15.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.1 km
Starthoogte:                         1017.0 m
Finishhoogte:                        536.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          481 m
Totale score afstand:                346.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°03.062'N   5°26.186'E =  43° 2.7 km van vertrek
    tijd:    11:25:32 UTC
    alti:    1461 m
Finishpunt
    pos.:    50°11.666'N   6°04.688'E =  69° 51.0 km van vertrek
    tijd:    13:25:32 UTC
    alti:    1377 m
Grootste afstand in 2 uur: 148.7 km
Beste snelheid in 2 uur:    74.4 km/h
Hoogteverlies:             84 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 314.6 km  GELDIG
    vertrek:                0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   DP2           50°05.000'N   5°27.000'E
    punt 1:  DAUN          50°13.117'N   6°45.050'E    94.2 km  80°
    punt 2:  MANHAY        50°18.450'N   5°42.900'E    74.5 km 278°
    punt 3:  GEDINNE       49°58.850'N   4°56.217'E    66.4 km 237°
    punt 4:  FLORENVILLE   49°42.006'N   5°18.645'E    41.2 km 139°
    finish:  ST HUBERT     50°02.333'N   5°24.233'E    38.3 km  10°
    landing:                0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   DP2           @ 11:22:34 UTC,  1446 m
    punt 1:  DAUN          @ 12:35:59 UTC,  1370 m :   93.7 km   76.6 km/h
    punt 2:  MANHAY        @ 13:47:45 UTC,  1366 m :   73.5 km   61.5 km/h
    punt 3:  GEDINNE       @ 15:07:24 UTC,   963 m :   65.4 km   49.3 km/h
    punt 4:  FLORENVILLE   @ 15:47:44 UTC,   769 m :   40.2 km   59.8 km/h
    finish:  ST HUBERT     @ 16:27:37 UTC,   492 m :   37.8 km   56.8 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        310.6 km
Duur van de proef:        05:05:03
Gemiddelde snelheid:      61.1 km/h
Start hoogte:             1017 m
Hoogte passeren start:    1446 m
Hoogte passeren finish:   492 m
Hoogteverlies over proef: 525 m
Totale score afstand:     310.6 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   73.0 km
Been 1:   73.0 km
Been 2:  114.7 km
Totaal:  260.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:46:23 UTC
    einde: 16:27:37 UTC
    duur:  05:41:14

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     533 m @ 15:22:13 UTC
    hoog punt:    1528 m @ 16:12:52 UTC
    hoogtewinst:   995 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:37:42  bearing 114.6°
    Tweede punt: 15:07:14  bearing 162.4°
    Totale hoek: 47.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 9680

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs