CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

21-05-2022 -- Koen VANDERPUTTEN -- 1609,6 punten

Database gegevens:

Datum: 21-05-2022 Type proef: OP
Toestel: Ventus 2cT 18m Immatriculatie: OO-ZVE
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Koen VANDERPUTTEN Club: VZP
Afstand: 386.3 km Score: 1609,6 pt
Vertrekpunt: EBSU Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim volgens briefing wedstrijd

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-21-LXV-ERR-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 21-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 21-05-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   21/05/2022
Piloot:         KOEN VANDERPUTTEN
Zweefvliegtuig: OO-ZVE
Toestel type:   VENTUS 2CT 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: err
Logger file:    2022-05-21-LXV-ERR-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:14:44
Duurvlucht     : 05:09:38
Vrije vlucht   :  445.2 km
Fasttrack      :  108.6 kmh
Opgegeven proef:  386.3 km
Driehoek       :  228.4 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBSU  St.Hubert        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°01.967'N   5°24.550'E
    tijd: 10:34:01 UTC
    alti: 460 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°02.577'N   5°24.505'E = 357° 1.1 km van vertrek
    tijd: 10:37:50 UTC
    alti: 1093 m
Landingspunt 
    pos.: 50°02.176'N   5°24.320'E = 325° 0.5 km van vertrek
    tijd: 15:48:45 UTC
    alti: 475 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 05:14:44
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 0.7 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°03.318'N   5°27.059'E  @ 10:39:27 UTC,  1016 m
    punt 1:  50°00.717'N   5°02.937'E  @ 11:03:30 UTC,  1288 m
    punt 2:  50°17.896'N   7°08.863'E  @ 12:51:25 UTC,  1635 m
    punt 3:  50°13.681'N   5°19.783'E  @ 14:20:19 UTC,  1412 m
    punt 4:  49°59.092'N   4°51.209'E  @ 14:50:55 UTC,  1256 m
    punt 5:  49°47.158'N   5°35.934'E  @ 15:30:10 UTC,  1386 m
    Finish:  50°02.466'N   5°24.842'E  @ 15:48:16 UTC,   531 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   29.2 km 261° @  72.9 km/h
    been 2:  153.3 km  77° @  85.2 km/h
    been 3:  129.9 km 267° @  87.6 km/h
    been 4:   43.5 km 232° @  85.3 km/h
    been 5:   58.0 km 112° @  88.6 km/h
    been 6:   31.3 km 335° @ 103.9 km/h
Afgelegde afstand:                   445.2 km
Duur:                                05:08:49
Gemiddelde snelheid:                 86.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.0 km
Starthoogte:                         1018.0 m
Finishhoogte:                        531.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          487 m
Totale score afstand:                445.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°02.438'N   5°25.938'E =  62° 1.9 km van vertrek
    tijd:    11:54:29 UTC
    alti:    1474 m
Finishpunt
    pos.:    50°19.414'N   5°52.021'E =  45° 46.0 km van vertrek
    tijd:    13:54:29 UTC
    alti:    1495 m
Grootste afstand in 2 uur: 217.1 km
Beste snelheid in 2 uur:   108.6 km/h
Hoogteverlies:             -21 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 390.3 km  GELDIG
    vertrek:              0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   DP6         49°60.000'N   5°27.000'E
    punt 1:  MONREAL     50°17.800'N   7°09.183'E   126.1 km  74°
    punt 2:  MANHAY      50°18.450'N   5°42.900'E   102.5 km 271°
    punt 3:  WILLERZIE   49°59.267'N   4°51.033'E    71.3 km 240°
    punt 4:  BEHEME      49°47.050'N   5°36.250'E    58.7 km 112°
    finish:  ST HUBERT   50°02.333'N   5°24.233'E    31.8 km 333°
    landing:              0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   DP6         @ 11:13:43 UTC,  1330 m
    punt 1:  MONREAL     @ 12:51:24 UTC,  1638 m :  125.6 km   77.2 km/h
    punt 2:  MANHAY      @ 13:59:54 UTC,  1390 m :  101.5 km   88.9 km/h
    punt 3:  WILLERZIE   @ 14:50:48 UTC,  1265 m :   70.3 km   82.9 km/h
    punt 4:  BEHEME      @ 15:30:11 UTC,  1385 m :   57.7 km   87.9 km/h
    finish:  ST HUBERT   @ 15:48:45 UTC,   475 m :   31.3 km  101.1 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        386.3 km
Duur van de proef:        04:35:02
Gemiddelde snelheid:      84.3 km/h
Start hoogte:             890 m
Hoogte passeren start:    1330 m
Hoogte passeren finish:   475 m
Hoogteverlies over proef: 415 m
Totale score afstand:     386.3 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   63.9 km
Been 1:   63.9 km
Been 2:  100.5 km
Totaal:  228.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:39:07 UTC
    einde: 15:48:45 UTC
    duur:  05:09:38

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     890 m @ 10:42:37 UTC
    hoog punt:    1686 m @ 12:53:49 UTC
    hoogtewinst:   796 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:51:29  bearing 108.6°
    Tweede punt: 14:50:57  bearing 165.5°
    Totale hoek: 56.9°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 8167

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs