CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

21-05-2022 -- Michiel VAN DEN BORNE -- 1438,0 punten

Database gegevens:

Datum: 21-05-2022 Type proef: OP
Toestel: Discus b WL Immatriculatie: D-6612
Handicapfactor: 108 Klasse: Standaard
Piloot: Michiel VAN DEN BORNE Club: KAC
Afstand: 310.6 km Score: 1438,0 pt
Vertrekpunt: EBSU Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim OBGN

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-21-LXV-691-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 21-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 21-05-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   21/05/2022
Piloot:         MICHIEL VAN DEN BORNE
Zweefvliegtuig: D-6612
Toestel type:   DISCUS    Klasse: STANDARD
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 691
Logger file:    2022-05-21-LXV-691-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:22:01
Duurvlucht     : 05:18:01
Vrije vlucht   :  328.0 km
Fasttrack      :   88.0 kmh
Opgegeven proef:  310.6 km
Driehoek       :  248.1 km
Hoogtewinst    : 1010.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBSU  St.Hubert        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°01.999'N   5°24.580'E
    tijd: 10:21:20 UTC
    alti: 472 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°01.889'N   5°26.255'E =  96° 2.0 km van vertrek
    tijd: 10:25:20 UTC
    alti: 1072 m
Landingspunt 
    pos.: 50°02.210'N   5°24.328'E = 323° 0.5 km van vertrek
    tijd: 15:43:21 UTC
    alti: 483 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 05:22:01
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°03.825'N   5°17.617'E  @ 10:53:56 UTC,  1403 m
    punt 1:  50°11.789'N   5°51.901'E  @ 12:11:15 UTC,   931 m
    punt 2:  50°13.053'N   6°45.262'E  @ 12:49:51 UTC,  1508 m
    punt 3:  50°19.634'N   5°46.179'E  @ 13:49:55 UTC,  1171 m
    punt 4:  49°58.723'N   4°56.561'E  @ 14:49:20 UTC,  1269 m
    punt 5:  49°42.120'N   5°18.893'E  @ 15:13:06 UTC,   862 m
    Finish:  50°02.424'N   5°24.865'E  @ 15:42:53 UTC,   538 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   43.4 km  70° @  33.7 km/h
    been 2:   63.5 km  88° @  98.8 km/h
    been 3:   71.3 km 280° @  71.2 km/h
    been 4:   70.7 km 237° @  71.4 km/h
    been 5:   40.8 km 139° @ 103.0 km/h
    been 6:   38.3 km  11° @  77.2 km/h
Afgelegde afstand:                   328.0 km
Duur:                                04:48:57
Gemiddelde snelheid:                 68.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 9.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.9 km
Starthoogte:                         672.0 m
Finishhoogte:                        538.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          134 m
Totale score afstand:                328.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°06.959'N   5°26.152'E =  11° 9.4 km van vertrek
    tijd:    11:56:37 UTC
    alti:    1430 m
Finishpunt
    pos.:    50°16.807'N   5°39.650'E =  33° 32.8 km van vertrek
    tijd:    13:56:38 UTC
    alti:    1019 m
Grootste afstand in 2 uur: 176.0 km
Beste snelheid in 2 uur:    88.0 km/h
Hoogteverlies:             411 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 314.6 km  GELDIG
    vertrek:                0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   DP2           50°05.000'N   5°27.000'E
    punt 1:  DAUN          50°13.117'N   6°45.050'E    94.2 km  80°
    punt 2:  MANHAY        50°18.450'N   5°42.900'E    74.5 km 278°
    punt 3:  GEDINNE       49°58.850'N   4°56.217'E    66.4 km 237°
    punt 4:  FLORENVILLE   49°42.006'N   5°18.645'E    41.2 km 139°
    finish:  ST HUBERT     50°02.333'N   5°24.233'E    38.3 km  10°
    landing:                0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   DP2           @ 11:50:20 UTC,  1484 m
    punt 1:  DAUN          @ 12:49:13 UTC,  1425 m :   93.7 km   95.5 km/h
    punt 2:  MANHAY        @ 13:53:04 UTC,  1072 m :   73.5 km   69.1 km/h
    punt 3:  GEDINNE       @ 14:49:18 UTC,  1266 m :   65.4 km   69.8 km/h
    punt 4:  FLORENVILLE   @ 15:13:08 UTC,   863 m :   40.2 km  101.2 km/h
    finish:  ST HUBERT     @ 15:43:09 UTC,   473 m :   37.8 km   75.5 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        310.6 km
Duur van de proef:        03:52:49
Gemiddelde snelheid:      80.0 km/h
Start hoogte:             672 m
Hoogte passeren start:    1484 m
Hoogte passeren finish:   473 m
Hoogteverlies over proef: 199 m
Totale score afstand:     310.6 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   69.5 km
Been 1:   69.5 km
Been 2:  109.2 km
Totaal:  248.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:25:20 UTC
    einde: 15:43:21 UTC
    duur:  05:18:01

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     672 m @ 10:35:46 UTC
    hoog punt:    1682 m @ 13:38:49 UTC
    hoogtewinst:  1010 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:50:03  bearing 114.4°
    Tweede punt: 14:49:23  bearing 162.3°
    Totale hoek: 47.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6691

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs