CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

26-05-2022 -- Dries VAN GESTEL -- 199,5 punten

Database gegevens:

Datum: 26-05-2022 Type proef: WW
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 44.28 km Score: 199,5 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Eindelijk nog eens een gewone kempencup, vandaag dag 1 met veel wind. De anemoi gaf op momenten 37kmu aan. Voordat de lijn open ging was het al niet zo vet maar toch maar tegen betere weten in op pad met 100liter water. Bij keiheuvel het er toch maar snel uit gedaan want echt vooruit ging het niet. Even leek het ook daar te gaan eindigen maar vond toch nog iets. Beetje verder gesukkeld om daarna beetje target fixatie te krijgen bij sanicol. Al die jaren meermaals laag geweest en telkes weg geraakt vandaag niet. Ergens moet ik toch iets fout hebben gedaan want ander geraakte wel weg. Denk te veel aan het vliegveld vast gehouden al had ik niet echt veel zin om in een akker te staan. Merci Pieter voor de ophaling.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder NL, rest geen specifieke zake

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/cVPfYfZGRFYvu7Ap6
Igc-file: 2022-05-26-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 26-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 26-05-2022



IGC File gegevens:

307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   26/05/2022
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2022-05-26-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:30:56
Duurvlucht     : 02:29:49
Vrije vlucht   :   48.0 km
Fasttrack      :   28.7 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.870'N   4°58.232'E
    tijd: 10:34:30 UTC
    alti: -38 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.665'N   4°57.417'E = 248° 1.0 km van vertrek
    tijd: 10:35:37 UTC
    alti: 511 m
Landingspunt 
    pos.: 51°07.154'N   5°17.885'E = 144° 38.5 km van vertrek
    tijd: 13:05:26 UTC
    alti: -11 m
Afstand take-off tot landing: 38.5
Totale vluchtduur: 02:30:56
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 3
    Start :  51°26.617'N   4°57.205'E  @ 10:51:55 UTC,   741 m
    punt 1:  51°17.364'N   5°08.169'E  @ 11:37:11 UTC,   584 m
    Finish:  51°04.718'N   5°18.981'E  @ 12:35:19 UTC,   451 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   21.4 km 143° @  28.3 km/h
    been 2:   26.6 km 152° @  27.5 km/h
Afgelegde afstand:                   48.0 km
Duur:                                01:43:24
Gemiddelde snelheid:                 27.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 42.9 km
Starthoogte:                         462.0 m
Finishhoogte:                        451.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          11 m
Totale score afstand:                48.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°24.525'N   4°53.941'E = 284° 5.1 km van vertrek
    tijd:    10:49:23 UTC
    alti:    785 m
Finishpunt
    pos.:    51°06.892'N   5°18.353'E = 143° 39.2 km van vertrek
    tijd:    12:49:23 UTC
    alti:    584 m
Grootste afstand in 2 uur: 57.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    28.7 km/h
Hoogteverlies:             201 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 270.2 km  GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
    vertrek: WEELDE A   51°24.049'N   4°58.130'E
    start:   WEELDE 0   51°22.870'N   4°54.250'E
    punt 1:  FORD GEN   50°55.409'N   5°30.379'E    66.1 km 140°
    punt 2:  HORST NL   51°26.899'N   6°04.200'E    70.4 km  34°
    punt 3:  HASSELT    50°56.649'N   5°20.349'E    75.9 km 223°
    punt 4:  SCHOONBR   51°17.779'N   5°02.029'E    44.6 km 332°
    finish:  WEELDE 2   51°24.860'N   5°02.230'E    13.1 km   1°
    landing: WEELDE A   51°24.049'N   4°58.130'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE 0   @ 10:49:39 UTC,   766 m
    punt 1:  FORD GEN   niet gerond
    afbreekpunt: 51°04.728'N   5°19.008'E  @ 12:35:17 UTC, 451 m : 44.3 km 25.2 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        44.3 km
Duur van de proef:        01:45:38
Gemiddelde snelheid:      25.2 km/h
Start hoogte:             462 m
Hoogte passeren start:    766 m
Hoogte aan break-punt:    451 m
Hoogteverlies over proef: 11 m
Totale score afstand:     44.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:35:37 UTC
    einde: 13:05:26 UTC
    duur:  02:29:49

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     316 m @ 11:57:13 UTC
    hoog punt:     902 m @ 12:12:14 UTC
    hoogtewinst:   586 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:49:17  bearing 26.9°
    Tweede punt: 12:35:19  bearing 71.0°
    Totale hoek: 44.1°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 579

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs