CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

28-05-2022 -- Glenn HOSTENS -- 1871,6 punten

Database gegevens:

Datum: 28-05-2022 Type proef: VV
Toestel: ASW 19 Immatriculatie: D-6925
Handicapfactor: 100 Klasse: Standaard
Piloot: Glenn HOSTENS Club: KVDW
Afstand: 467.9 km Score: 1871,6 pt
Vertrekpunt: EBTN Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Eerst sleper kapot. Gelukkig kwam er ene van Saint-Hubert overgevlogen om ons uit de nood te helpen maar was er pas om 11u. Ondertussen een dikke plaat gevormd -> enkel omgeving vliegveld. Eenmaal in de lucht zelfs 2 kleine buitjes met motregen in gezeten onder deze plaat. Wat een miserie om weg te geraken en zo'n rare pompen in het begin. Eerst gingen ze maar tot 800 m daarna ene gevonden tot 1100 en dacht ik nu ben ik eindelijk weg maar direct na de startlijn begon de echte miserie. 2x lokaal tot 350 meter gesukkeld (gelukkig net niet terug moeten landen) dan verdwenen ze weer op 500 m. En na iedere 100 m stijgen lag de pomp ineens een paar 100 m verder. Als ze boven je draaien moet je normaal tegen de wind in zoeken maar raar maar waar was het vandaag helemaal andersom en moest je een heel stuk wind af gaan zoeken om hem uiteindelijk te vinden maar uiteraard na iedere 100 m moest je hem opnieuw gaan zoeken. Uiteindelijk na een uur en een kwart lokaal rond taffelen toch nog op pad kunnen vertrekken om 13u30 pas richting het veel betere weer in het noorden. Ter hoogte van Lummen eindelijk in het knalweer geraakt en vanaf dan gelukkig geen rare thermiek fenomenen meer :) Vanaf daar ging het zeer vlot met af en toe een pomp van 3,5 geïntegreerd. Keerpunt St Truiden lag terug in het mindere weer maar gelukkig geen problemen gehad om terug in het noorden te geraken. Op het laatste nog een leuk straatje kunnen pakken vanaf Gilze over Breda tot aan het water en terug. Een uur later vloog ik al vlak voor Maastricht, zo snel ging het vooruit :) OP afgebroken in een poging voor een 500. Zeer leuk dagje! Volgens WeGlide 476 km (laatste been was 19,9 km dus 100 m te kort voor een geldig been voor Charron)

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

St Truiden 119.980 uitgeluisterd; para Meeuwen 120.405 & Leopoldsburg 125.530 uitgeluisterd; GGA actief; xpdr 7000 in NL; contact Dutchmill 132.350 voor ctr & rmz EHGR maar unreadable (broken), cleared by other pilot (uiteindelijk de ctr niet nodig gehad)

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/160599
Igc-file: 2022-05-28-LXN-G97-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 28-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 28-05-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   28/05/2022
Piloot:         GLENN.HOSTENS
Zweefvliegtuig: D-6925
Toestel type:   ASW 19    Klasse: CLUB
Logger type:    LX Navigation  s/n: g97
Logger file:    2022-05-28-LXN-G97-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 08:10:37
Duurvlucht     : 08:06:56
Vrije vlucht   :  467.9 km
Fasttrack      :   91.6 kmh
Opgegeven proef:  349.8 km
Driehoek       :  195.8 km
Hoogtewinst    : 1446.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBTN  Goetsenhoven        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°46.742'N   4°57.500'E
    tijd: 10:23:42 UTC
    alti: 3 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°46.624'N   5°00.269'E =  94° 3.3 km van vertrek
    tijd: 10:27:23 UTC
    alti: 511 m
Landingspunt 
    pos.: 50°46.873'N   4°57.464'E = 350° 0.2 km van vertrek
    tijd: 18:34:19 UTC
    alti: 17 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 08:10:37
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°42.248'N   4°57.335'E  @ 10:50:59 UTC,   962 m
    punt 1:  50°59.762'N   5°17.119'E  @ 12:02:12 UTC,  1448 m
    punt 2:  51°34.298'N   4°55.850'E  @ 13:26:48 UTC,   947 m
    punt 3:  50°47.221'N   5°13.730'E  @ 14:28:05 UTC,  1376 m
    punt 4:  51°42.042'N   4°43.759'E  @ 15:56:45 UTC,  1141 m
    punt 5:  50°52.182'N   5°37.225'E  @ 17:01:29 UTC,  1383 m
    Finish:  50°39.992'N   4°58.588'E  @ 18:14:03 UTC,  1120 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   39.9 km  35° @  33.6 km/h
    been 2:   68.6 km 339° @  48.7 km/h
    been 3:   89.7 km 166° @  87.9 km/h
    been 4:  107.5 km 341° @  72.7 km/h
    been 5:  111.4 km 146° @ 103.3 km/h
    been 6:   50.7 km 244° @  42.0 km/h
Afgelegde afstand:                   467.9 km
Duur:                                07:23:04
Gemiddelde snelheid:                 63.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 8.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 12.6 km
Starthoogte:                         511.0 m
Finishhoogte:                        1120.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -609 m
Totale score afstand:                467.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°07.106'N   5°09.996'E =  21° 40.5 km van vertrek
    tijd:    15:00:21 UTC
    alti:    1573 m
Finishpunt
    pos.:    50°51.646'N   5°36.392'E =  78° 46.6 km van vertrek
    tijd:    17:00:25 UTC
    alti:    1441 m
Grootste afstand in 2 uur: 183.3 km
Beste snelheid in 2 uur:    91.6 km/h
Hoogteverlies:             132 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 407.1 km  GELDIG
    vertrek: GOETSVEN   50°46.950'N   4°57.450'E
    start:   GOETSVEN   50°46.950'N   4°57.450'E
    punt 1:  GILZEJEN   51°34.050'N   4°55.550'E    87.4 km 359°
    punt 2:  SINTRUI    50°47.350'N   5°11.650'E    88.6 km 168°
    punt 3:  GILZEJEN   51°34.050'N   4°55.550'E    88.6 km 348°
    punt 4:  SINTRUI    50°47.350'N   5°11.650'E    88.6 km 168°
    punt 5:  LUMMEN     50°59.950'N   5°13.430'E    23.5 km   5°
    finish:  GOETSVEN   50°46.950'N   4°57.450'E    30.5 km 218°
    landing: GOETSVEN   50°46.950'N   4°57.450'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   GOETSVEN   @ 10:57:04 UTC,   517 m
    punt 1:  GILZEJEN   @ 13:27:17 UTC,  1007 m :   86.9 km   34.7 km/h
    punt 2:  SINTRUI    @ 14:25:22 UTC,  1183 m :   87.6 km   90.5 km/h
    punt 3:  GILZEJEN   @ 16:00:21 UTC,  1123 m :   87.6 km   55.3 km/h
    punt 4:  SINTRUI    @ 17:50:03 UTC,  1363 m :   87.6 km   47.9 km/h
    punt 5:  LUMMEN     niet gerond
    afbreekpunt: 50°47.725'N   5°11.459'E  @ 17:50:55 UTC, 1290 m : 0.2 km 11.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        349.8 km
Duur van de proef:        06:53:51
Gemiddelde snelheid:      50.7 km/h
Start hoogte:             511 m
Hoogte passeren start:    517 m
Hoogte aan break-punt:    1290 m
Hoogteverlies over proef: -779 m
Totale score afstand:     349.8 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   56.3 km
Been 1:   54.8 km
Been 2:   84.7 km
Totaal:  195.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:27:23 UTC
    einde: 18:34:19 UTC
    duur:  08:06:56

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     362 m @ 11:11:00 UTC
    hoog punt:    1808 m @ 14:58:25 UTC
    hoogtewinst:  1446 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 15:56:53  bearing 10.7°
    Tweede punt: 18:12:11  bearing 128.0°
    Totale hoek: 117.3°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7610

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs