CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

28-05-2022 -- Niel DEIJGERS -- 2933,1 punten

Database gegevens:

Datum: 28-05-2022 Type proef: VV
Toestel: Discus 2cT 18m Immatriculatie: DKVFF
Handicapfactor: 113 Klasse: Motor
Piloot: Niel DEIJGERS Club: DAC
Afstand: 828.6 km Score: 2933,1 pt
Vertrekpunt: EBDT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Het doel, Hoogstraten - Montabaur - Kulmbach - Montabaur - Hoogstraten. Wat was dat.... en niet in goeie zin... Eerst moeten landen omdat de turbo niet goed starte, slecht contact aan de bougie. Door de herstart de nano logger uitgevallen. Dan aan de Eifel veeel tijd verloren, daar al met het gedacht dat de proef niet meer ging lukken. Nooit in het ritme geraakt. In het Saurland op de terug weg nog maar eens om dan een kl*te controleur te hebben aan Beek die voor een paar stoeme Cessna's mij niet laat passeren op FL050! Nog nooit meegemaakt... processie van echternach een paar keer herhaald vandaag.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Schaffen climb out actief, xpdr 7000 , beek twr

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-28-LXV-67F-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Cedric Busschots bevestigt dat Niel Deijgers de piloot van deze vlucht was.

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 28-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 28-05-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   28/05/2022
Piloot:         KOEN PEETERS
Zweefvliegtuig: D-KVFF
Toestel type:   DISCUS 2C    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 67f
Logger file:    2022-05-28-LXV-67F-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 10:43:45
Duurvlucht     : 10:14:04
Vrije vlucht   :  828.6 km
Fasttrack      :  117.9 kmh
Driehoek       :  379.2 km
Hoogtewinst    : 1531.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBDT  Diest        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°00.344'N   5°04.042'E
    tijd: 07:19:10 UTC
    alti: -57 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°00.011'N   5°03.304'E = 234° 1.1 km van vertrek
    tijd: 07:19:45 UTC
    alti: 315 m
Landingspunt 
    pos.: 51°00.264'N   5°03.964'E = 212° 0.2 km van vertrek
    tijd: 18:02:55 UTC
    alti: -32 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 10:43:45
Motorgebruik
    aantal keren: 2
    totale motortijd: 15.2 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°24.077'N   4°45.250'E  @ 07:49:24 UTC,   998 m
    punt 1:  50°27.322'N   7°21.052'E  @ 10:14:47 UTC,  1227 m
    punt 2:  50°26.963'N  10°05.553'E  @ 11:55:42 UTC,  1755 m
    punt 3:  51°10.292'N   7°18.345'E  @ 15:12:41 UTC,  1480 m
    punt 4:  50°49.595'N   6°05.027'E  @ 16:21:41 UTC,  1891 m
    punt 5:  51°15.352'N   5°01.430'E  @ 17:50:01 UTC,   762 m
    Finish:  50°59.947'N   5°03.974'E  @ 18:01:24 UTC,   116 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  210.7 km 119° @  87.0 km/h
    been 2:  194.7 km  89° @ 115.8 km/h
    been 3:  212.2 km 293° @  64.6 km/h
    been 4:   94.0 km 246° @  81.7 km/h
    been 5:   88.4 km 303° @  60.0 km/h
    been 6:   28.7 km 174° @ 151.4 km/h
Afgelegde afstand:                   828.6 km
Duur:                                10:12:00
Gemiddelde snelheid:                 81.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 49.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.7 km
Starthoogte:                         1003.0 m
Finishhoogte:                        116.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          887 m
Totale score afstand:                828.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°36.685'N   6°49.594'E = 109° 131.5 km van vertrek
    tijd:    09:55:46 UTC
    alti:    1315 m
Finishpunt
    pos.:    50°26.900'N  10°05.502'E =  98° 360.1 km van vertrek
    tijd:    11:55:46 UTC
    alti:    1754 m
Grootste afstand in 2 uur: 235.9 km
Beste snelheid in 2 uur:   117.9 km/h
Hoogteverlies:             -439 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 311.6 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   DESSEL KNL       51°14.030'N   5°09.950'E
    punt 1:  NIEUWMOER ZUID   51°26.000'N   4°31.500'E    49.9 km 297°
    punt 2:  KINROOI          51°08.780'N   5°44.530'E    90.7 km 110°
    punt 3:  HASSELT ZO       50°54.150'N   5°21.350'E    38.3 km 225°
    punt 4:  ARENDONK         51°17.720'N   5°05.680'E    47.4 km 337°
    punt 5:  WUUSTWEZEL       51°23.320'N   4°35.900'E    36.1 km 287°
    finish:  KEIHEUVEL        51°10.852'N   5°13.245'E    49.2 km 118°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   DESSEL KNL       @ 17:24:32 UTC,  1175 m
    punt 1:  NIEUWMOER ZUID   niet gerond
    afbreekpunt: 51°15.296'N   5°01.349'E  @ 17:50:05 UTC, 756 m : 9.9 km 23.3 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        9.9 km
Duur van de proef:        00:25:33
Gemiddelde snelheid:      23.3 km/h
Start hoogte:             564 m
Hoogte passeren start:    1175 m
Hoogte aan break-punt:    756 m
Hoogteverlies over proef: -192 m
Totale score afstand:     9.9 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  166.9 km
Been 1:  106.2 km
Been 2:  106.2 km
Totaal:  379.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 07:48:51 UTC
    einde: 18:02:55 UTC
    duur:  10:14:04

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     566 m @ 08:59:19 UTC
    hoog punt:    2097 m @ 12:17:28 UTC
    hoogtewinst:  1531 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 07:49:23  bearing 18.6°
    Tweede punt: 10:14:47  bearing 102.7°
    Totale hoek: 84.1°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 33372

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs