CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

28-05-2022 -- Jan-Bart VAN ERCK & FRANK VAN EENAEME -- 632,2 punten

Database gegevens:

Datum: 28-05-2022 Type proef: OP
Toestel: Nimbus 4DM Immatriculatie: D-KIDX
Handicapfactor: 123 Klasse: Motor
Piloot: Jan-Bart VAN ERCK Club: KAZM
Afstand: 172.8 km Score: 632,2 pt
Vertrekpunt: EBZR Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: FRANK VAN EENAEME
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Deel 1 Een keer op tijd vertrokken en dan maak je een fout in de eifel om bij een te lage basis door te gaan terwijl het nog niet zo betrouwbaar was. De vriendelijke mensen van Wershofen hebben ons geholpen met de lierstart. De moraal was wel even zoek en toen hebben we het plan gemaakt om een rondje Keulen Düsseldorf te doen.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Zoersel area. Maastricht crossing

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-28-LXV-8CF-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 28-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 28-05-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   28/05/2022
Piloot:         JB VAN ERCK
Zweefvliegtuig: D-KIDX
Toestel type:   NIMBUS 4DM    Klasse: OPEN
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 8cf
Logger file:    2022-05-28-LXV-8CF-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  475

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:26:47
Duurvlucht     : 02:17:13
Vrije vlucht   :  183.1 km
Fasttrack      :   88.1 kmh
Opgegeven proef:  172.8 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZR  Zoersel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°15.523'N   4°44.620'E
    tijd: 07:11:47 UTC
    alti: -75 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°15.961'N   4°42.289'E = 287° 2.8 km van vertrek
    tijd: 07:21:21 UTC
    alti: 687 m
Landingspunt 
    pos.: 50°27.085'N   6°46.965'E = 121° 168.9 km van vertrek
    tijd: 09:38:34 UTC
    alti: 407 m
Afstand take-off tot landing: 168.9
Totale vluchtduur: 02:26:47
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 9.6 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  51°15.837'N   4°41.788'E  @ 07:21:51 UTC,   671 m
    punt 1:  51°13.660'N   4°58.687'E  @ 07:44:45 UTC,   495 m
    punt 2:  51°01.670'N   5°19.096'E  @ 08:07:18 UTC,   717 m
    punt 3:  50°48.421'N   5°53.182'E  @ 08:44:24 UTC,   978 m
    punt 4:  50°44.192'N   6°23.369'E  @ 09:09:19 UTC,   863 m
    Finish:  50°26.731'N   6°52.507'E  @ 09:31:45 UTC,   791 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.1 km 102° @  52.6 km/h
    been 2:   32.6 km 133° @  86.7 km/h
    been 3:   46.9 km 121° @  75.8 km/h
    been 4:   36.3 km 102° @  87.5 km/h
    been 5:   47.2 km 133° @ 126.3 km/h
Afgelegde afstand:                   183.1 km
Duur:                                02:09:54
Gemiddelde snelheid:                 84.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 175.2 km
Starthoogte:                         672.0 m
Finishhoogte:                        791.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -119 m
Totale score afstand:                183.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°15.180'N   4°51.609'E =  94° 8.2 km van vertrek
    tijd:    07:34:03 UTC
    alti:    496 m
Finishpunt
    pos.:    50°26.691'N   6°48.699'E = 121° 171.5 km van vertrek
    tijd:    09:34:03 UTC
    alti:    594 m
Grootste afstand in 2 uur: 176.3 km
Beste snelheid in 2 uur:    88.1 km/h
Hoogteverlies:             -98 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 1007.9 km  GELDIG
    vertrek:                     0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   ZOERSEL OOSTMALL   51°15.883'N   4°45.200'E
    punt 1:  SINGHOFEN          50°16.260'N   7°51.260'E   245.1 km 116°
    punt 2:  RAVENSTEIN         51°47.730'N   5°39.950'E   228.7 km 319°
    punt 3:  NURBURGRING        50°20.530'N   6°55.780'E   184.4 km 151°
    punt 4:  MEER AUTO          51°27.200'N   4°43.330'E   198.5 km 309°
    punt 5:  ZUTENDAAL          50°56.850'N   5°35.433'E    82.8 km 133°
    finish:  ZOERSEL OOSTMALL   51°15.883'N   4°45.200'E    68.4 km 301°
    landing:                     0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   ZOERSEL OOSTMALL   @ 07:28:23 UTC,   608 m
    punt 1:  SINGHOFEN          niet gerond
    afbreekpunt: 50°26.810'N   6°52.570'E  @ 09:31:40 UTC, 798 m : 172.8 km 84.1 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        172.8 km
Duur van de proef:        02:03:17
Gemiddelde snelheid:      84.1 km/h
Start hoogte:             608 m
Hoogte passeren start:    608 m
Hoogte aan break-punt:    798 m
Hoogteverlies over proef: -190 m
Totale score afstand:     172.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 07:21:21 UTC
    einde: 09:38:34 UTC
    duur:  02:17:13

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     391 m @ 07:36:16 UTC
    hoog punt:    1139 m @ 09:23:20 UTC
    hoogtewinst:   748 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 07:21:50  bearing 20.1°
    Tweede punt: 09:36:34  bearing 106.5°
    Totale hoek: 86.4°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 8272

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs