CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

28-05-2022 -- Dries VAN GESTEL -- 2418,5 punten

Database gegevens:

Datum: 28-05-2022 Type proef: WW
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 536.9 km Score: 2418,5 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Kempencup 2022 dag3. Met de voorspelling die de afgelopen dagen aan het opbouwen naar een rode vlek met een aantrekkingskracht van een stier gisteren avond toch even met het idee gespeelt om toch maar gewoon voor de vrije overlandproef te gaan buiten de kempencup om. Ik was echter niet echt voorbereid wat me niet echt ideaal leek om ver weg van huis te gaan draaien. Kom om en toch maar kempencup in de hoop van een mooie proef te krijgen. En inderdaad Bart en Paul hadden een uitdagende proef voor ons in petto. Niet zo heel zeer door de absolute afstand maar in combinatie met het weer en het kiezen van het ideale startmoment was het een mooie cocktail. Ene inclusief regen aan Dinslaken waar het even in korte "overleef" modus was met de handrem op. VOor de startlijn open was lag er zo'n mooie wolkenstraat te wachten dat die afgevlogen moest worden en was niet de enige met dit plan. Eerste been cava maar wel direct opgerolt door Daan, Geert en Ben. Vervolgens heen stuk met hen. Daan ergens kwijt geraakt voor bij Venlo. Vanaf tweede keerpunt Ben een meer west route die de betere optie was. Tegen de strakke wind up ging niet vlot en wat foute keuze gemaakt (te veel pal op koers willen blijven terwijl beetje om over zo'n been geen probleem was). Na keerpunt bij Terlet ging het terug beter en had ik idee dat ik terug wat inliep. Bij Weert dat ik dat het wel goed ging komen maar dan toch nog 2 keer 500m bij sanicol en keiheuvle met een basis van 1700m en grote plate, niet ideaal. Maar fijne vliegdag en geen moment gedacht "had ik maar niet vrij gevlogen". Leuke uitdagende vlucht.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder 7000. Bij niederheim 119.110 en transponder 6101 rest volgens wedstrijdbriefing.

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/cVPfYfZGRFYvu7Ap6
Igc-file: 2022-05-28-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 28-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 28-05-2022



IGC File gegevens:

307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   28/05/2022
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2022-05-28-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:25:48
Duurvlucht     : 07:24:57
Vrije vlucht   :  563.7 km
Fasttrack      :   97.0 kmh
Opgegeven proef:  526.6 km
Driehoek       :  321.1 km
Hoogtewinst    : 1251.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.869'N   4°58.238'E
    tijd: 08:50:22 UTC
    alti: -45 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.594'N   4°57.321'E = 244° 1.2 km van vertrek
    tijd: 08:51:13 UTC
    alti: 504 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.912'N   4°58.344'E =  57° 0.1 km van vertrek
    tijd: 16:16:10 UTC
    alti: -31 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 07:25:48
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°38.619'N   4°44.739'E  @ 09:22:33 UTC,  1069 m
    punt 1:  51°01.221'N   5°16.525'E  @ 10:00:06 UTC,   891 m
    punt 2:  51°50.693'N   7°17.444'E  @ 12:01:24 UTC,  1166 m
    punt 3:  52°02.069'N   6°05.515'E  @ 13:32:15 UTC,  1250 m
    punt 4:  51°38.582'N   6°44.489'E  @ 14:06:24 UTC,  1675 m
    punt 5:  51°01.703'N   5°15.894'E  @ 15:38:00 UTC,   949 m
    Finish:  51°24.172'N   4°58.006'E  @ 16:14:37 UTC,   166 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   78.6 km 152° @ 125.5 km/h
    been 2:  167.5 km  56° @  82.8 km/h
    been 3:   85.1 km 285° @  56.2 km/h
    been 4:   62.5 km 134° @ 109.7 km/h
    been 5:  123.5 km 237° @  80.9 km/h
    been 6:   46.6 km 334° @  76.3 km/h
Afgelegde afstand:                   563.7 km
Duur:                                06:52:04
Gemiddelde snelheid:                 82.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 31.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.6 km
Starthoogte:                         493.0 m
Finishhoogte:                        166.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          327 m
Totale score afstand:                563.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    52°01.459'N   6°20.404'E =  53° 117.5 km van vertrek
    tijd:    13:22:44 UTC
    alti:    1438 m
Finishpunt
    pos.:    51°05.317'N   5°21.350'E = 142° 43.7 km van vertrek
    tijd:    15:22:45 UTC
    alti:    596 m
Grootste afstand in 2 uur: 194.1 km
Beste snelheid in 2 uur:    97.0 km/h
Hoogteverlies:             842 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 531.9 km  GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
    vertrek: WEELDE A   51°24.049'N   4°58.130'E
    start:   WEELDE 0   51°22.870'N   4°54.250'E
    punt 1:  ZONHOVEN   51°00.727'N   5°22.286'E    52.5 km 141°
    punt 2:  DULMEN     51°51.119'N   7°17.120'E   162.6 km  54°
    punt 3:  ELLECOM    52°02.200'N   6°05.499'E    84.6 km 285°
    punt 4:  HUNXE      51°38.669'N   6°44.449'E    62.5 km 134°
    punt 5:  HEUSDEN-   51°01.560'N   5°16.023'E   123.6 km 237°
    finish:  WEELDE 2   51°24.860'N   5°02.230'E    46.1 km 340°
    landing: WEELDE A   51°24.049'N   4°58.130'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE 0   @ 09:35:57 UTC,  1113 m
    punt 1:  ZONHOVEN   @ 10:02:33 UTC,   739 m :   52.0 km  117.2 km/h
    punt 2:  DULMEN     @ 12:00:42 UTC,  1130 m :  161.6 km   82.1 km/h
    punt 3:  ELLECOM    @ 13:32:09 UTC,  1250 m :   83.6 km   54.9 km/h
    punt 4:  HUNXE      @ 14:06:22 UTC,  1689 m :   61.5 km  107.8 km/h
    punt 5:  HEUSDEN-   @ 15:37:56 UTC,   951 m :  122.6 km   80.3 km/h
    finish:   WEELDE 2   niet gerond
    afbreekpunt: 51°24.695'N   5°02.136'E  @ 16:12:15 UTC, 401 m : 45.3 km 79.1 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        526.6 km
Duur van de proef:        06:36:18
Gemiddelde snelheid:      79.7 km/h
Start hoogte:             493 m
Hoogte passeren start:    1113 m
Hoogte aan break-punt:    401 m
Hoogteverlies over proef: 92 m
Totale score afstand:     526.6 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   89.9 km
Been 1:   90.8 km
Been 2:  140.4 km
Totaal:  321.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 08:51:13 UTC
    einde: 16:16:10 UTC
    duur:  07:24:57

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     493 m @ 08:51:37 UTC
    hoog punt:    1744 m @ 15:08:23 UTC
    hoogtewinst:  1251 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:22:39  bearing 12.3°
    Tweede punt: 10:02:35  bearing 78.1°
    Totale hoek: 65.9°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 13999

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs