CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

28-05-2022 -- Timothy WERQUIN -- 2133,2 punten

Database gegevens:

Datum: 28-05-2022 Type proef: WW
Toestel: DG 300 Immatriculatie: OO-ZDK
Handicapfactor: 104 Klasse: Standaard
Piloot: Timothy WERQUIN Club: KAC
Afstand: 443.71 km Score: 2133,2 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 7000 hele vlucht, buiten EDLV XPDR 6101 en 119.110 uitgeluisterd

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-28-LXV-6AS-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 28-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 28-05-2022



IGC File gegevens:

307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   28/05/2022
Piloot:         TIMOTHY WERQUIN
Zweefvliegtuig: OO-ZDK
Toestel type:   DG300    Klasse: CLUB
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6as
Logger file:    2022-05-28-LXV-6AS-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  485

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:48:19
Duurvlucht     : 06:47:38
Vrije vlucht   :  459.6 km
Fasttrack      :   83.6 kmh
Opgegeven proef:  433.3 km
Driehoek       :  313.2 km
Hoogtewinst    : 1374.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.881'N   4°58.235'E
    tijd: 08:52:34 UTC
    alti: -53 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.670'N   4°57.310'E = 250° 1.1 km van vertrek
    tijd: 08:53:15 UTC
    alti: 479 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.900'N   4°58.318'E =  70° 0.1 km van vertrek
    tijd: 15:40:53 UTC
    alti: -40 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 06:48:19
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°33.214'N   4°50.314'E  @ 09:19:11 UTC,   774 m
    punt 1:  51°01.051'N   5°19.601'E  @ 10:14:53 UTC,   529 m
    punt 2:  51°50.911'N   7°16.847'E  @ 12:21:53 UTC,  1153 m
    punt 3:  51°16.434'N   5°46.060'E  @ 14:11:33 UTC,   893 m
    punt 4:  50°58.619'N   5°41.891'E  @ 14:37:23 UTC,  1140 m
    punt 5:  51°13.991'N   5°10.254'E  @ 15:24:28 UTC,  1179 m
    Finish:  51°24.160'N   4°57.974'E  @ 15:39:25 UTC,   152 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   68.7 km 150° @  74.0 km/h
    been 2:  164.4 km  55° @  77.6 km/h
    been 3:  122.9 km 239° @  67.2 km/h
    been 4:   33.4 km 188° @  77.5 km/h
    been 5:   46.6 km 308° @  59.4 km/h
    been 6:   23.6 km 323° @  94.9 km/h
Afgelegde afstand:                   459.6 km
Duur:                                06:20:14
Gemiddelde snelheid:                 72.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 19.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.6 km
Starthoogte:                         479.0 m
Finishhoogte:                        152.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          327 m
Totale score afstand:                459.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°01.191'N   5°20.665'E = 148° 49.5 km van vertrek
    tijd:    10:25:09 UTC
    alti:    1253 m
Finishpunt
    pos.:    51°49.632'N   7°14.004'E =  72° 163.8 km van vertrek
    tijd:    12:25:10 UTC
    alti:    1117 m
Grootste afstand in 2 uur: 167.2 km
Beste snelheid in 2 uur:    83.6 km/h
Hoogteverlies:             136 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 438.7 km  GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
    vertrek:                 0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE 07      51°22.870'N   4°54.250'E
    punt 1:  VOORT          51°02.121'N   5°19.540'E    48.5 km 142°
    punt 2:  DULMEN         51°51.120'N   7°17.120'E   163.8 km  55°
    punt 3:  NEDERWEERT     51°16.580'N   5°45.790'E   123.5 km 239°
    punt 4:  MAASMECHELEN   50°58.502'N   5°42.063'E    33.8 km 187°
    punt 5:  ARENDONK       51°17.720'N   5°05.680'E    55.4 km 310°
    finish:  WEELDE 25      51°24.860'N   5°02.230'E    13.8 km 343°
    landing: WEELDE AERO    51°24.050'N   4°58.130'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE 07      @ 09:42:55 UTC,  1148 m
    punt 1:  VOORT          @ 10:16:01 UTC,   477 m :   48.0 km   86.9 km/h
    punt 2:  DULMEN         @ 12:21:53 UTC,  1153 m :  162.8 km   77.6 km/h
    punt 3:  NEDERWEERT     @ 14:11:33 UTC,   893 m :  122.5 km   67.0 km/h
    punt 4:  MAASMECHELEN   @ 14:37:23 UTC,  1140 m :   32.8 km   76.2 km/h
    punt 5:  ARENDONK       @ 15:29:39 UTC,   890 m :   54.4 km   62.5 km/h
    finish:   WEELDE 25      niet gerond
    afbreekpunt: 51°24.723'N   5°01.921'E  @ 15:36:52 UTC, 344 m : 12.9 km 107.2 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        433.3 km
Duur van de proef:        05:53:57
Gemiddelde snelheid:      73.4 km/h
Start hoogte:             479 m
Hoogte passeren start:    1148 m
Hoogte aan break-punt:    344 m
Hoogteverlies over proef: 135 m
Totale score afstand:     433.3 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  125.6 km
Been 1:   99.9 km
Been 2:   87.7 km
Totaal:  313.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 08:53:15 UTC
    einde: 15:40:53 UTC
    duur:  06:47:38

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     446 m @ 10:15:45 UTC
    hoog punt:    1820 m @ 12:07:37 UTC
    hoogtewinst:  1374 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:19:15  bearing 18.6°
    Tweede punt: 14:37:25  bearing 83.9°
    Totale hoek: 65.3°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6154

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs