CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

28-05-2022 -- Jelle VANDEBEECK -- 2050,9 punten

Database gegevens:

Datum: 28-05-2022 Type proef: WW
Toestel: ASW 24 WL Immatriculatie: PH-1298
Handicapfactor: 108 Klasse: Standaard
Piloot: Jelle VANDEBEECK Club: BZC
Afstand: 443 km Score: 2050,9 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Kempencup dag 3

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim Kempencup

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-28-LXV-AML-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 28-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 28-05-2022



IGC File gegevens:

307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   28/05/2022
Piloot:         JELLE VANDEBEECK
Zweefvliegtuig: PH-1298
Toestel type:   ASW 24    Klasse: STANDARD
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aml
Logger file:    2022-05-28-LXV-AML-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:51:34
Duurvlucht     : 05:46:40
Vrije vlucht   :  451.0 km
Fasttrack      :   97.8 kmh
Opgegeven proef:  433.3 km
Driehoek       :  285.9 km
Hoogtewinst    : 1393.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.861'N   4°58.284'E
    tijd: 09:15:21 UTC
    alti: -63 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°24.201'N   4°54.446'E = 278° 4.5 km van vertrek
    tijd: 09:20:15 UTC
    alti: 617 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.914'N   4°58.471'E =  66° 0.2 km van vertrek
    tijd: 15:06:55 UTC
    alti: -50 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 05:51:34
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°27.308'N   4°51.632'E  @ 09:51:52 UTC,  1073 m
    punt 1:  51°09.096'N   5°06.509'E  @ 10:18:29 UTC,   980 m
    punt 2:  51°01.676'N   5°22.003'E  @ 10:30:42 UTC,   709 m
    punt 3:  51°51.083'N   7°16.994'E  @ 12:15:16 UTC,  1127 m
    punt 4:  51°16.663'N   5°45.788'E  @ 13:36:06 UTC,   801 m
    punt 5:  50°57.795'N   5°41.951'E  @ 14:03:28 UTC,  1302 m
    Finish:  51°23.914'N   4°58.471'E  @ 15:06:55 UTC,   -50 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   37.9 km 153° @  85.5 km/h
    been 2:   22.7 km 127° @ 111.6 km/h
    been 3:  161.7 km  55° @  92.8 km/h
    been 4:  123.2 km 239° @  91.5 km/h
    been 5:   35.3 km 187° @  77.3 km/h
    been 6:   70.1 km 314° @  66.3 km/h
Afgelegde afstand:                   451.0 km
Duur:                                05:15:03
Gemiddelde snelheid:                 85.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 10.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.2 km
Starthoogte:                         604.0 m
Finishhoogte:                        -50.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          654 m
Totale score afstand:                451.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°20.501'N   6°01.379'E =  94° 73.5 km van vertrek
    tijd:    11:15:06 UTC
    alti:    1458 m
Finishpunt
    pos.:    51°28.106'N   6°06.723'E =  84° 79.7 km van vertrek
    tijd:    13:15:06 UTC
    alti:    953 m
Grootste afstand in 2 uur: 195.7 km
Beste snelheid in 2 uur:    97.8 km/h
Hoogteverlies:             505 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 438.7 km  GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
    vertrek:                 0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE 07      51°22.870'N   4°54.250'E
    punt 1:  VOORT          51°02.121'N   5°19.540'E    48.5 km 142°
    punt 2:  DULMEN         51°51.120'N   7°17.120'E   163.8 km  55°
    punt 3:  NEDERWEERT     51°16.580'N   5°45.790'E   123.5 km 239°
    punt 4:  MAASMECHELEN   50°58.502'N   5°42.063'E    33.8 km 187°
    punt 5:  ARENDONK       51°17.720'N   5°05.680'E    55.4 km 310°
    finish:  WEELDE 25      51°24.860'N   5°02.230'E    13.8 km 343°
    landing: WEELDE AERO    51°24.050'N   4°58.130'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE 07      @ 10:04:49 UTC,  1182 m
    punt 1:  VOORT          @ 10:28:15 UTC,   624 m :   48.0 km  122.8 km/h
    punt 2:  DULMEN         @ 12:15:17 UTC,  1126 m :  162.8 km   91.2 km/h
    punt 3:  NEDERWEERT     @ 13:36:09 UTC,   798 m :  122.5 km   90.9 km/h
    punt 4:  MAASMECHELEN   @ 14:02:44 UTC,  1235 m :   32.8 km   74.0 km/h
    punt 5:  ARENDONK       @ 14:58:02 UTC,   921 m :   54.4 km   59.0 km/h
    finish:   WEELDE 25      niet gerond
    afbreekpunt: 51°24.701'N   5°01.920'E  @ 15:04:41 UTC, 267 m : 12.9 km 116.1 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        433.3 km
Duur van de proef:        04:59:52
Gemiddelde snelheid:      86.7 km/h
Start hoogte:             604 m
Hoogte passeren start:    1182 m
Hoogte aan break-punt:    267 m
Hoogteverlies over proef: 337 m
Totale score afstand:     433.3 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  118.1 km
Been 1:   87.7 km
Been 2:   80.1 km
Totaal:  285.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:20:15 UTC
    einde: 15:06:55 UTC
    duur:  05:46:40

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     263 m @ 14:17:14 UTC
    hoog punt:    1656 m @ 14:45:30 UTC
    hoogtewinst:  1393 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:51:57  bearing 22.9°
    Tweede punt: 14:03:31  bearing 84.9°
    Totale hoek: 62.1°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6653

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs