CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

28-05-2022 -- Pieter LIEVENS & LAURA CATELIN -- 2897,3 punten

Database gegevens:

Datum: 28-05-2022 Type proef: OP
Toestel: Duo Discus Immatriculatie: D2575
Handicapfactor: 112 Klasse: Open/Ren
Piloot: Pieter LIEVENS Club: VZP
Afstand: 649 km Score: 2897,3 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot: LAURA CATELIN
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Woop woop

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Nl a7000 & 132.350 Tmz edlv a6101 & 119.110 Boven moerdijk a7010 & 129.990 Gilze not active Beverlo not active after 16h30

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-28-LXV-L1G-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 28-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 28-05-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   28/05/2022
Piloot:         LAURA CATELIN
Zweefvliegtuig: D2575
Toestel type:   DUO DISCUS (PAS)    Klasse: 
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: l1g
Logger file:    2022-05-28-LXV-L1G-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor:     
ENL Threshold:  442

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 08:40:53
Duurvlucht     : 08:36:01
Vrije vlucht   :  658.9 km
Fasttrack      :  101.5 kmh
Opgegeven proef:  649.0 km
Driehoek       :  407.9 km
Hoogtewinst    : 1401.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.846'N   4°58.211'E
    tijd: 08:26:14 UTC
    alti: -56 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.327'N   4°51.801'E = 263° 7.5 km van vertrek
    tijd: 08:31:06 UTC
    alti: 595 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.879'N   4°58.327'E =  65° 0.1 km van vertrek
    tijd: 17:07:07 UTC
    alti: -41 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 08:40:53
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°21.204'N   4°53.014'E  @ 08:35:44 UTC,   706 m
    punt 1:  52°14.772'N   5°45.637'E  @ 10:37:22 UTC,   948 m
    punt 2:  51°56.251'N   7°02.524'E  @ 11:27:06 UTC,  1289 m
    punt 3:  50°55.601'N   5°30.529'E  @ 13:08:18 UTC,   920 m
    punt 4:  51°41.782'N   4°38.653'E  @ 14:49:04 UTC,   877 m
    punt 5:  50°52.224'N   5°37.244'E  @ 15:51:49 UTC,  1347 m
    Finish:  51°23.879'N   4°58.327'E  @ 17:07:07 UTC,   -41 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  116.3 km  31° @  57.4 km/h
    been 2:   94.3 km 111° @ 113.8 km/h
    been 3:  155.0 km 224° @  91.9 km/h
    been 4:  104.7 km 325° @  62.4 km/h
    been 5:  114.4 km 143° @ 109.4 km/h
    been 6:   74.2 km 323° @  59.1 km/h
Afgelegde afstand:                   658.9 km
Duur:                                08:31:23
Gemiddelde snelheid:                 77.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 7.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.1 km
Starthoogte:                         595.0 m
Finishhoogte:                        -41.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          636 m
Totale score afstand:                658.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    52°12.785'N   5°43.960'E =  30° 104.9 km van vertrek
    tijd:    10:35:08 UTC
    alti:    1110 m
Finishpunt
    pos.:    51°18.200'N   5°55.523'E =  99° 67.4 km van vertrek
    tijd:    12:35:08 UTC
    alti:    1014 m
Grootste afstand in 2 uur: 203.1 km
Beste snelheid in 2 uur:   101.5 km/h
Hoogteverlies:             96 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 654.0 km  GELDIG
    vertrek:                0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE AERO   51°24.050'N   4°58.130'E
    punt 1:  UDDEL         52°14.800'N   5°45.100'E   108.5 km  29°
    punt 2:  GESHER        51°56.200'N   7°02.650'E    95.1 km 111°
    punt 3:  FORD GENK     50°55.410'N   5°30.380'E   155.4 km 224°
    punt 4:  MOERDIJK      51°42.001'N   4°38.539'E   105.3 km 326°
    punt 5:  VELDWEZELT    50°52.217'N   5°37.483'E   115.0 km 143°
    finish:  WEELDE AERO   51°24.050'N   4°58.130'E    74.8 km 322°
    landing:                0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE AERO   @ 08:46:54 UTC,   829 m
    punt 1:  UDDEL         @ 10:37:10 UTC,   945 m :  108.0 km   58.8 km/h
    punt 2:  GESHER        @ 11:27:08 UTC,  1289 m :   94.1 km  112.9 km/h
    punt 3:  FORD GENK     @ 13:08:20 UTC,   921 m :  154.4 km   91.5 km/h
    punt 4:  MOERDIJK      @ 14:49:02 UTC,   879 m :  104.3 km   62.2 km/h
    punt 5:  VELDWEZELT    @ 15:51:53 UTC,  1347 m :  114.0 km  108.8 km/h
    finish:  WEELDE AERO   @ 17:07:07 UTC,   -41 m :   74.3 km   59.2 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        649.0 km
Duur van de proef:        08:20:13
Gemiddelde snelheid:      77.8 km/h
Start hoogte:             595 m
Hoogte passeren start:    829 m
Hoogte passeren finish:   -41 m
Hoogteverlies over proef: 636 m
Totale score afstand:     649.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  146.8 km
Been 1:  114.2 km
Been 2:  147.0 km
Totaal:  407.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 08:31:06 UTC
    einde: 17:07:07 UTC
    duur:  08:36:01

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     423 m @ 09:13:08 UTC
    hoog punt:    1824 m @ 16:04:57 UTC
    hoogtewinst:  1401 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 14:49:10  bearing 7.1°
    Tweede punt: 15:51:41  bearing 92.1°
    Totale hoek: 85.0°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 13592

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs