CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

02-06-2022 -- Ivo DE SCHEPPER -- 1478,2 punten

Database gegevens:

Datum: 02-06-2022 Type proef: OP
Toestel: Discus 2T Immatriculatie: D-KJNU
Handicapfactor: 108 Klasse: Motor
Piloot: Ivo DE SCHEPPER Club: KAC
Afstand: 319.3 km Score: 1478,2 pt
Vertrekpunt: ZZZZ (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Paradrop Finsterwalde frequentie uitgeluisterd

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-06-02-LXV-ESN-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 02-06-2022
Weerkaart: Weerkaart van 02-06-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   02/06/2022
Piloot:         IVO     DE SCHEPPER
Zweefvliegtuig: D-KJNU
Toestel type:   DISCUS 2    Klasse: STANDARD
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: esn
Logger file:    2022-06-02-LXV-ESN-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:25:23
Duurvlucht     : 05:20:52
Vrije vlucht   :  373.4 km
Fasttrack      :   85.5 kmh
Opgegeven proef:  319.3 km
Driehoek       :  267.0 km
Hoogtewinst    : 1130.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    ZZZZ  -Onbekend-        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 51°18.179'N  13°14.109'E
    tijd: 09:28:43 UTC
    alti: 51 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°19.110'N  13°11.681'E = 302° 3.3 km van vertrek
    tijd: 09:33:14 UTC
    alti: 700 m
Landingspunt 
    pos.: 51°18.133'N  13°13.754'E = 258° 0.4 km van vertrek
    tijd: 14:54:06 UTC
    alti: 51 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 05:25:23
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°17.459'N  13°13.407'E  @ 09:40:51 UTC,  1004 m
    punt 1:  51°52.257'N  13°25.604'E  @ 10:36:14 UTC,  1175 m
    punt 2:  52°08.221'N  14°33.250'E  @ 11:29:19 UTC,  1347 m
    punt 3:  51°34.247'N  14°38.309'E  @ 12:19:23 UTC,  1554 m
    punt 4:  51°18.351'N  13°12.088'E  @ 13:56:59 UTC,   988 m
    punt 5:  51°24.468'N  13°32.900'E  @ 14:29:02 UTC,  1444 m
    Finish:  51°17.315'N  13°09.408'E  @ 14:45:34 UTC,   762 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   66.0 km  12° @  71.6 km/h
    been 2:   82.9 km  69° @  93.7 km/h
    been 3:   63.3 km 175° @  75.8 km/h
    been 4:  104.2 km 254° @  64.0 km/h
    been 5:   26.7 km  65° @  50.0 km/h
    been 6:   30.3 km 244° @ 110.1 km/h
Afgelegde afstand:                   373.4 km
Duur:                                05:04:43
Gemiddelde snelheid:                 73.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 5.7 km
Starthoogte:                         657.0 m
Finishhoogte:                        762.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -105 m
Totale score afstand:                373.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°43.460'N  13°26.842'E =  17° 49.1 km van vertrek
    tijd:    10:23:50 UTC
    alti:    1134 m
Finishpunt
    pos.:    51°33.059'N  14°31.125'E =  72° 93.4 km van vertrek
    tijd:    12:23:52 UTC
    alti:    1258 m
Grootste afstand in 2 uur: 171.1 km
Beste snelheid in 2 uur:    85.5 km/h
Hoogteverlies:             -124 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 323.3 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   010CANIZ         51°18.183'N  13°13.667'E
    punt 1:  093DAHME         51°52.167'N  13°25.483'E    64.5 km  12°
    punt 2:  136FUENFEICHEN   52°08.267'N  14°32.467'E    82.3 km  68°
    punt 3:  459TSCHERNITZ    51°34.417'N  14°38.217'E    63.1 km 174°
    punt 4:  062BRONKOW       51°39.817'N  13°54.717'E    51.2 km 282°
    finish:  010CANIZ         51°18.183'N  13°13.667'E    62.2 km 230°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   010CANIZ         @ 09:41:35 UTC,   962 m
    punt 1:  093DAHME         @ 10:36:07 UTC,  1182 m :   64.0 km   70.4 km/h
    punt 2:  136FUENFEICHEN   @ 11:29:02 UTC,  1360 m :   81.3 km   92.2 km/h
    punt 3:  459TSCHERNITZ    @ 12:19:16 UTC,  1567 m :   62.1 km   74.2 km/h
    punt 4:  062BRONKOW       @ 13:04:51 UTC,  1653 m :   50.2 km   66.1 km/h
    finish:  010CANIZ         @ 13:56:39 UTC,   960 m :   61.7 km   71.5 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        319.3 km
Duur van de proef:        04:15:04
Gemiddelde snelheid:      75.1 km/h
Start hoogte:             657 m
Hoogte passeren start:    962 m
Hoogte passeren finish:   960 m
Hoogteverlies over proef: -303 m
Totale score afstand:     319.3 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   83.5 km
Been 1:  108.2 km
Been 2:   75.3 km
Totaal:  267.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:33:14 UTC
    einde: 14:54:06 UTC
    duur:  05:20:52

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     648 m @ 09:47:58 UTC
    hoog punt:    1778 m @ 13:02:05 UTC
    hoogtewinst:  1130 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5444

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs