CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

24-05-2022 -- Bert Jr. SCHMELZER -- 952,7 punten

Database gegevens:

Datum: 24-05-2022 Type proef: WW
Toestel: Ventus 3T 18m Immatriculatie: D-KSBT
Handicapfactor: 122 Klasse: Motor
Piloot: Bert Jr. SCHMELZER Club: KACK
Afstand: 232.47 km Score: 952,7 pt
Vertrekpunt: ZZZZ (buitenland) Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchruim volgends Hahnweide wedstrijd / Dag 2

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-24-LXV-AGJ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 24-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 24-05-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   24/05/2022
Piloot:         BERT SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KSBT
Toestel type:   VENTUS 3T    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: agj
Logger file:    2022-05-24-LXV-AGJ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:15:03
Duurvlucht     : 03:11:07
Vrije vlucht   :  246.1 km
Fasttrack      :  104.9 kmh
Opgegeven proef:  228.5 km
Driehoek       :  135.8 km
Hoogtewinst    : 1401.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    ZZZZ  -Onbekend-        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 48°37.718'N   9°26.142'E
    tijd: 12:26:28 UTC
    alti: 370 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 48°34.811'N   9°25.134'E = 193° 5.5 km van vertrek
    tijd: 12:30:24 UTC
    alti: 1060 m
Landingspunt 
    pos.: 48°37.888'N   9°25.789'E = 306° 0.5 km van vertrek
    tijd: 15:41:31 UTC
    alti: 367 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 03:15:03
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  48°34.931'N   9°28.421'E  @ 12:35:06 UTC,  1261 m
    punt 1:  48°23.561'N   9°09.582'E  @ 13:38:43 UTC,  1536 m
    punt 2:  48°18.568'N   8°44.186'E  @ 13:59:29 UTC,  1032 m
    punt 3:  48°33.544'N   8°29.956'E  @ 14:24:04 UTC,  1401 m
    punt 4:  48°17.329'N   8°43.426'E  @ 14:54:15 UTC,  2115 m
    punt 5:  48°39.518'N   9°47.059'E  @ 15:32:35 UTC,  1364 m
    Finish:  48°37.888'N   9°25.789'E  @ 15:41:31 UTC,   367 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   31.3 km 228° @  29.6 km/h
    been 2:   32.7 km 254° @  94.5 km/h
    been 3:   32.8 km 328° @  80.1 km/h
    been 4:   34.3 km 151° @  68.3 km/h
    been 5:   88.5 km  62° @ 138.6 km/h
    been 6:   26.3 km 264° @ 176.6 km/h
Afgelegde afstand:                   246.1 km
Duur:                                03:06:25
Gemiddelde snelheid:                 79.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.5 km
Starthoogte:                         1037.0 m
Finishhoogte:                        367.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          670 m
Totale score afstand:                246.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    48°23.292'N   9°07.139'E = 221° 35.5 km van vertrek
    tijd:    13:40:04 UTC
    alti:    1463 m
Finishpunt
    pos.:    48°37.158'N   9°27.505'E = 122° 2.0 km van vertrek
    tijd:    15:40:04 UTC
    alti:    521 m
Grootste afstand in 2 uur: 209.8 km
Beste snelheid in 2 uur:   104.9 km/h
Hoogteverlies:             942 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 232.5 km  GELDIG
    vertrek:                 0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   002 AP2 GRAB   48°32.300'N   9°26.233'E
    punt 1:  126 HOHENZOL   48°19.417'N   8°58.000'E    42.2 km 236°
    punt 2:  165 NAGOLDSE   48°33.750'N   8°30.067'E    43.5 km 308°
    punt 3:  199 ROSENFEL   48°17.217'N   8°43.583'E    34.9 km 151°
    punt 4:  108 GINGEN     48°39.667'N   9°47.267'E    88.8 km  62°
    finish:  008 FINISH     48°37.250'N   9°28.867'E    23.0 km 259°
    landing:                 0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   002 AP2 GRAB   @ 12:53:13 UTC,  1550 m
    punt 1:  126 HOHENZOL   @ 13:45:49 UTC,  1105 m :   41.7 km   47.6 km/h
    punt 2:  165 NAGOLDSE   @ 14:24:01 UTC,  1413 m :   42.5 km   66.7 km/h
    punt 3:  199 ROSENFEL   @ 14:54:18 UTC,  2111 m :   33.9 km   67.1 km/h
    punt 4:  108 GINGEN     @ 15:32:36 UTC,  1362 m :   87.8 km  137.6 km/h
    finish:  008 FINISH     @ 15:39:30 UTC,   534 m :   22.5 km  196.0 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        228.5 km
Duur van de proef:        02:46:17
Gemiddelde snelheid:      82.4 km/h
Start hoogte:             938 m
Hoogte passeren start:    1550 m
Hoogte passeren finish:   534 m
Hoogteverlies over proef: 404 m
Totale score afstand:     228.5 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   38.0 km
Been 1:   59.7 km
Been 2:   38.0 km
Totaal:  135.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:30:24 UTC
    einde: 15:41:31 UTC
    duur:  03:11:07

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     844 m @ 13:51:38 UTC
    hoog punt:    2245 m @ 14:52:38 UTC
    hoogtewinst:  1401 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4714

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs